fredag 23 november 2007

Vardagsrummet

Idag får ni kika in i vårt vardagsrum. För några år sen hade jag en beige period och detta rummet har kvar en stor dos av det. Jag minns när väggen skulle målas. Jag köpte en stor hink med färg som de bröt till i affären. När jag kom hem och började måla var färgen inte alls som jag hade tänkt mig. Den var mer eller mindre grisrosa!
Jag tog med mig hinken till en annan butik och bad dem bryta till den så gott det gick.
Nu är jag bra sugen på att tapetsera med någon ljus, fin tapet. Jag tror även att rummet går att ljusa upp lite med tex vita soffor.

I vardagsrummet har vi en öppen spis med kassett. Den eldas det flitigt i den här årstiden.

I skåpet förvaras cd- och dvdskivor. Lägg märke till den vackra "inredningsdetaljen" på väggen! Jag säger ju det: "Här kombineras vit inredning med leksaker och hundhår".



11 kommentarer:

Bittan sa...

Tack föt titten.jättefint hus du har.
kram från Bittan

Marres Hörna sa...

Mysigt rum! Det blir nog fint med vitt också. :-) Härligt att elda!!!

Kram!

Lantliv sa...

Vad fint och mysigt du har. Jag skulle lätt kunna slå mig ner i dina soffor och njuta av elden, har en trevlig helg!

En inredoholic sa...

Hej o tack rö besöket på min blogg!! Färgen är flüggers Nomad Tent, som vi har i hallen. Så det är bara att måla på. Den är underbar! Lite rött i den oxå, vilket för den varm.

Kram

Hemma på Landet sa...

Väldans fint och mysigt. :-) Kram

Anita sa...

Beige er en vanskelig farge og få til!! Denblir fort rosa eller gul eller no! Snakker av erfaring;o)) Fint rom du har, spennende å se mere!!

Klem Anita

Guldkant På Livet sa...

Vacker blogg och vackert hem!!! Trevlig helg!! Mari.

älskar sött sa...

Tack söta! Det gick jätte bra i dag på julmarknaden.... =) Ser att vi har lika dana storarums bord!! Är sååå glad i mitt...kramis Malin

chatrine sa...

Tusen takk for titten:) Ditt hverdagsrom er kjempefint som den er, men skjønner jo at man vil ha litt nytt av og til:)

Linnéa sa...

Hej hej! Vilket vackert skåp du har att förvara cd-skivorna i! *avis*
Du har ju världens möjligheter med sofforna, då de är ektorp, med fina överdrag. Ska själv köpa en ektorp till vårt tv-rum som ska bli till på övervåningen. Blir nog en vit där. Tack, förresten för dina kommentarer i min blogg. Blir så glad av att läsa. Har också svarat på frågan om lyktorna i min blogg. Ha en skön avslutning på helgen! Kram// Linnéa

André sa...

Kan intyga att den soffan är väldans skön att sova på:)Har en sån soffa hemma och det bästa av allt om man råkar somna med en snus i käften och den råkar komma på soffan så försvinner fläcken av sig själv:)Haha..