fredag 29 februari 2008

Ett par rejäla "kärlekshandtag"

Jag har sett på några bloggar (bla hos En mammas dag - Weronica) att de beställt eller funderat på att beställa så snygga dörrhandtag!
Vi har verkligen inga fina dörrar. Vanliga bruna som jag har målat vita......
Men tänk vilket lyft för dörren med något utav dessa handtag!
Det skulle ju verkligen vara ett blickfång och man skulle se handtaget mer än dörren. Eller vad tror ni?



Självklart gör de sig säkert ännu bättre på en vacker dörr med speglar!






Titta bara på detaljerna på det här handtaget!
Skulle passa så fint med vår WC-skylt från Gysinge :)
Åh jag vill HA!!!

Bilderna kommer från Byggfabriken där även handtagen går att köpa.

20 kommentarer:

faster atta sa...

vackra handtag!! Min favorit blev den nedersta handtaget som var lite knubbigare och kantigare! På tal om spegeldörrar, mina svärföräldrar hade vanliga tråkiga bruna släta dörar som de målade vita och satte en tunn list som spegelram på. Den lilla förvandlingen blev ett lyft för hela huset! Svärfar sa att det var enkelt, en bra såg och lite limm....

Karna sa...

Det gjør stor forskjell å bytte dørvridere, det er bare å sette igang...=0)
God helg!

chatrine sa...

Heisann!
Så var det plutselig en liten stund siden jeg hadde vært hos deg. Har vært litt sånn "off blogging" og har det litt travelt i det siste.
Så koselig det ser ut i Åhus!:) Skjønner godt du lengter dit!
Lager-butikken kunne jeg godt tenkt meg å vært en tur innom;)
Dørhåndtak ja, det gjør seg godt på en dør med fine håndtak! De du har funnet her var jo nydelige!
Ønsker deg en riktig fin helg!
Klem fra chatrine:)

Nilla sa...

Riktigt snygga!
Jag gillar den stilen jag också.
Ha en fin dag.

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det är ju detaljerna som gör det!
Handtagen är så himla snygga!!!
Jag tror att det skulle göra sig på en vanlig vit dörr.
Kram Marlene.

Inredningsgalen sa...

Super snygga! Ja det gör verkligen skillnad. Vi hade turen att ha svarta original handtag kvar på våra dörrar!

Mamma Millan sa...

ja det understa var ju ljuvligt ju!!

Kram Millan

Anita sa...

Vakre er de! Så masse små detaljer! Ha en god helg!

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman? hur är det med dig? hoppas att ni mår liite bättre iallafall.. vilka fina handtag du tipsar om, är på jakt efter fina i gammal stil till huset. måste kika in på sidan du tipsar om!

stor kram sara

Ann-Catrin / finthemma sa...

Så snygga... måste genast kika in där.. så kul att det börjar finnas såna som ser ut som förr!!
Kramar A-c

Charlotte sa...

Har du lust finns det en ny tävling hos mig, med hemligt pris - gissa och vinn!
Trevlig helg!

Hemma på Landet sa...

Fina handtag. Det blev en väldans skillnad när vi bytte handtag här hemma. Kram

Anna funderar sa...

Som pricken över i, eller grädden på moset. Även om du nu inte var så nöjd med i:et eller moset, so to say!

lottens vita och gröna sa...

ursnygga i bakelit!skull vilja ha en toasits i det med, fniss. kram lotten

Vita tankar sa...

Handtagen gör dörren! Gillade den nedersta mest, men båda var jättefina!

Kram Linda

Linnéa sa...

Ojoj vilka snygga handtag. Skulle inte alls kunna välja, känner jag. Kan man inte ha två olika på varje dörr? ;)
Tack för dina fina och härliga kommentarer i min blogg. Jag blir sååå glad när jag läser dem.
Jag vet att jag skrivit det förut, men jag äääääälskar ditt skåp som du förvarar cd-skivor och dylikt i. Det är underbart. Och vad skoj med köksrenoveringen! Det är ju jobbigt med allt arbete, men resultatet blir alltid helt otroligt!
Ha en underbar helg! Kram/ Linnéa

Lilla Blanka sa...

Jepp, jag tycker de där handtagen var otroligt fina och det ger säkert dörrarna ett lyft..!
Kram
Mia

White Season sa...

Jättefina handtag... Ha en jätte skön helg, Kram Malin

Spets och snor sa...

Supersnygga dörrhandtag! Hellre den än kärlekshandtag! kram Helena

Anonym sa...

Jag köpte nästan samma fast billigare på Sibes webshop :-) http://www.mamut.net/homepages/Sweden/1/8/sibes3/712109.jpg