söndag 16 mars 2008

Bäst och pest

Jag har blivit utmanad av Lin & Lavendel att utse vad som är bäst och vad som är pest i vårt hem.
Kanske är det lite fusk att välja två saker? Men äh, då fuskar jag :)

Bäst:
Min kristallkrona som jag fick av min mamma. Den är vacker och ståtlig. Lyfter hela rummet!
Jag vet att jag kommer att ha glädje av den många, många år framåt.


Mitt vardagsrumsbord.
Fina detaljer och en"ram" runt bordsskivan. Jag älskar bordet!




Både kristallkronan och bordet fick jag av min mamma som tyvärr inte finns bland oss längre. Det gör såklart att de har ett mycket högre värde för mig.



Sämst:

Fy, jag vill inte ens visa någon bild... Det är såklart vårt golv! Klicka här om ni vill se. Som tur är så har vi ju köpt nytt golv som ska läggas så om ett tag hamnar väl även golvet på bäst-listan :)

Jag har så svårt att välja ut några som jag ska utmana så jag utmanar alla som vill. Inga nämnda inga glömda :)

Hoppas ni alla har haft en bra helg.

11 kommentarer:

Kannor och karaffer sa...

Hej igen,

Vilka fina saker du fått av din mamma förstår att de betyder något extra för dig.

Golvet kommer att göra ett lyft - vi har också bytt och vi är så nöjda.

Ha det gott och lycka till med alla utmaningar - jag har också blivit utmanad så jag ligger lågt ett tag.

ha det gott!
/Ann

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj oj sån vacker kristallrona.. dom passar ta mig sjutton överallt.. du har det så fint!!
Och golvet..ja det kommer att bli supersnyggt!!
Kram A-C

Mamma C sa...

Kristallkronan var ljuvligt vacker. Det är ju kul att du vet att du ska få nytt gol i allafall :-D
Kram Mamma C

latara sa...

Din kristallkrona är magnifik! Att du har fått den av din mamma gör den ännu mer speciell, det förstår jag. Den passade fint under rubriken "bäst"!

Jajamensan, vaniljljuset som jag fyndade på Ica är ganska stort. Om det finns på ett Ica borde väl alla Ica-butiker kunna ta hem det, gissar jag. Kanske kunde du fråga i din Ica-butik om inte de kan göra så?

Ha en bra ny vecka!

Kram, Karin

lottens vita och gröna sa...

oh viken kristallkrona och ditt bord är underbart, jag örstår att det dessutom betyder nåt mr för dig, härligt när pest är på projekt, så snart är du bara stämningsfull igen...kram lotten

Kalkstenssommar sa...

Jag förstår verkligen dina val!

Lampan är underbar, sedan att du fått det av din mamma är ju ett värde i sig som aldrig kan ersättas för pengar.

Golvet kommer att bli fint!

Evelinas hus sa...

Vad fin kristallkronan är och vilket fint minne av mamma.
Må så gott.
Kram Caroline

me and alice sa...

Hej!
Vad fin din kristallkrona är och bordet likaså...
Förstår att de betyder något alldeles extra för dig. Jag har också mist min mamma och vårdar ömt alla minnen efter henne...
kramis Susanne

Moderncountry sa...

Oj for en vakker krystallkrone!! Veldig fint med blå lys..Og klart den betyr ekstra mye for deg, nå som mamma ikke er her mer.

Gulvet blir nok lekkert, håper vi får se bilder etterhvert!

Ha en skjønn Mandag!
Aina

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Vilken fin kristallkrona! Golvet var jättefint också! Blir kanon!
Ha en fin måndag!
Kram, Susanne

White Season sa...

Kronan var ju underbar, förstår att den "lyfter" rummet. Golven var väl inte så farliga...går ju att fixa till lite lätt :-) Kram o ha en bra vecka nu. Malin