måndag 17 mars 2008

En present från svärfar

Igår pratade jag med min sambo i telefon. Han och hans pappa var och jobbade tillsammans.
"Farsan har fixat en lykta till dig" sa sambon.
Oj vad spännande! Vad kunde det vara för lykta???
När sambon kom hem sa han att jag skulle blunda och när jag väl fick titta igen stod den här vackra skapelsen på bänken!!


Lyckan var total! Åh så vacker!
De tyckte att jag kunde putsa upp den eftersom den var "lite rostig".
Men det vet ni ju, alla bloggvänner att jag aldrig skulle göra, hihi.
Jag ringde till svärfar och tackade och förklarade att den var helt perfekt rostig och att det är ju precis så man vill ha den! Han skrattade mest.... Hoppas att han verkligen förstod hur lycklig jag var :)


Ser ni så vackert mönster det är i glaset?



Tänk så glad man kan bli av något som är vackert att titta på :)

26 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken svärfar, så snällt. Den var mycket fin lyktan. Glaset var jättevackert. Förstår att du blev jätteglad.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Men du har det väl tur!
Vilken svärfar och så fin lykta....

HA´det så gott!
miamaria

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken svärfar du har & vilken ljuvlig lykta!!! ♥

Lycka till hos tandläkaren & kom ihåg att belöna dig med en finfin blomma ☺

KRAM Jes

"M" sa...

Förstår dej precis...jag blir lycklig för din skull...supervacker med den slitna, rostiga patinering som tiden å vädret gjort...för jag antar den är lite gammal..

Hemma på Landet sa...

Det var inte dåligt. Jättefint.:-) Kram

Radhusdrömmar sa...

Vad snällt!
Lyktan var jättefin.

Kram Johanna

hemtrevnad marie sa...

Vilken gullig svärfar!! himla fin lykta!!
Kraaam

perlan sa...

Kikar in och försöker läsa ikapp lite efter min semester!
Tror det blir ett heltidsjobb idag när jag kikade på mitt webbflöde på Netvibes! haha
Hoppas helgen varit på topp! Kramkalas!

Lene sa...

Den var fin, ingen dårlig svärfar du har...

Klem

lottens vita och gröna sa...

underbar lykta och underbar svärfar! kram lotten

me and alice sa...

Hej!
Lyktan var verkligen vacker precis som den är...
kram Susanne

White Season sa...

Lyckost dig! Underbar lykta en precis sådan jag drömmer om :-) Kram Malin

Kärleksallen sa...

Åh vilken underbart fin lykta! Vilken tur och snäll svärfar du har:-)!

Ha det bra! Johanna

Guldkant På Livet sa...

Grattis till en fantastisk svärfar och en lika fantastisk lykta, sååå himla snygg!!! Mari.

Lin & Lavendel sa...

Vilken snäll svärfar som ger dig en sån fin lykta! Mönstret i glaset är så vackert!

Lampan och bordet som du visar i ditt förra inlägg är så fina...och golvet kommer att bli så bra!

Ha det så bra!
Kram

Lilla Blanka sa...

Vilken snäll svärfar..! Och vilken fantastiskt fin lykta..perfekt precis som den är :)
Kram
Mia

Hemma hos Klara... sa...

Vilken vacker lykta du fick, fint mönster i glaset!

Kram Helena

Viveka på Humlebacken sa...

Vilken underbar svärfar!! och silken söt lykta!

Tiril sa...

God påske til deg.
En fin lykt du hadde fått av din svigerfar.

snusilus o sannibus sa...

Hej!
Vilket vackert mönster! Så snällt!

Jodå kvällen gick bra.. saknar bra dansställen.. mest bara inpyrda pubbar och annars Trance eller House. Jag älskar nämligen att dansa!

Tack! Jo, jag förstår det, sol och värme är ju livsviktigt :) Hoppas att ni snart får lite sol och värme!!

Ha en fin tisdag!
Kram, Susanne

Anna funderar sa...

Lyckliga du, vilken underbar lykta med rost och allt.Patina är grejen eller hur?

Karna sa...

Åhhh så fin den var, og så koselig av svigerfar å huske på deg! Kjempe fin!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken härligt ljuslykta!!!

Kram Annica

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses sååå fiiin!!! Jag blir verkligen avis :) Kram kram.

Vägen till Drömhuset sa...

hej tjejen!! tack för de fina orden om vår lilla toalett. golvvärme är det bästa, en kall morgon!! torkar ur toan också när man duschar.. enda nackdelen är att det drar mycket på strömmen så vi är liiite restriktiva :)

Jag försöker blanda gammalt och nytt på toaletten så det inte blir allt för modernt :)

Ja, tänk att man kan glömma vart man gjort av grejer. Pigtittaren hade jag glömt bort när mamma sa att hon hade kvar den hemma.. lyckan var total :)
vilken fin lykta du fick av svärfar :) hur fin som helst och putsa den inte för guds skull.. karlar förstår sig inte på sånt ;)

stor kram Sara

Inredningsgalen sa...

Vacker present. Låter som din svärfar vet precis vad du vill ha!