fredag 21 mars 2008

Kaffesugen?

Frågan är om man kan vara så kaffesugen att man törs smaka på detta?

Burken är i och för sig oöppnad och det står att hållbarheten är så gott som obegränsad :)
Tror att kaffet är från 1972.
Är det någon som kommer ihåg de här burkarna?
Jag var troligtvis inte ens född när de fanns i butik....

"Värsta iskaffe-receptet" på locket, haha:

"Brygg starkt kaffe, helst mörkrostat på vanligt sätt och låt svalna. Häll upp i höga glas tillsammans med iskuber eller krossad is. Servera med sked och sugrör."

Hoppas att ni har en trevlig långfredag!

13 kommentarer:

Nettan sa...

*Haha* ...nja vet inte om jag skulle dricka det ;0), lika *gammalt * som min sambo...men burken va ju fin !!
Ha en Go & Glad Påsk !
Kram Nettan

MiaMaria sa...

Men vad häftigt, vore ju kul att testa men kanske synd.....Det är nog lika bra att spara den ett antal år till...kanske kan den bli värd något....

HA´det så gott!
Miamaria

Kamomilla sa...

Vilket svårt resept... *skrattar*
Men härlig nostalgi i burken minsann. Tror att jag skulle fega ur och låta bli att smaka...

Mamma C sa...

Njaa, inte skulle jag prova det. Men jag tror att dessa burkar fanns när jag var liten (60talet)
Glad Påsk
Kram Mamma C

agneta sa...

åh, dom där kommer jag ihåg! Jag vann en sån på tivoli när jag var typ 5. Min bror vann en gigantisk nalle. Vem tror ni blev gladast?

Lilla Blanka sa...

Hej!
Vad coolt med de gamla kaffeburkarna..!
Det kan ju inte vara farligt att testa..lite spännande faktiskt :)
Ha en härlig påsk!
Kram

Nygammalt sa...

Där har vi kaffe som heter duga ;)
Önskar dig en skön fortsättning på påsken.

Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha....Vad kul!!!

De där stora runda burkarna minns man ju...Oboy fanns väl oxå i sådana???

Kram Annica

Hemma hos Klara... sa...

Jodå, dessa kommer jag faktiskt ihåg. Speciellt plastlocken, kanske för att man kunde använda burken/locket som trumma.

Ha en riktigt härlig påskhelg!
Kram Helena

lottens vita och gröna sa...

härligt, då var jag född, minns! nostalgi!påskkram lotten

Mamma Millan sa...

hihi:9 Ne tror jag står över denna gång:) Men gjärna en anan gång!!!!

Ha eb underbar påsk!!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Hemma på Landet sa...

Vad kul att ha en sådan.:-) Kramis

Laila sa...

Men gud va kul! :-D
Vilken nostalgichock jag fick när jag såg den här bilden. För visst kommer jag ihåg... Betyder det att jag är gammal nu? ;-)