tisdag 8 april 2008

Hörnskåpet

Jag som älskar före- och efterbilder tänkte visa några sådana på vårt hörnskåp.
Det var min mamma som hade det först. Jag vill gärna ta över det men ville så klart att det skulle vara vitt :)

Överskåpet har mönstrat glas. På bilden ser det ganska färgstarkt ut men i verkligheten syns inte färgerna lika väl. De är egentligen mycket ljusare och lite "pastelliga",vilket jag bara tycker är bra då det blir mjukare mot det vita.






Såhär såg skåpet ut innan..... Jag har precis börjat måla skåpet och har tagit bort dörren men ni får föreställa er hur det såg ut :)





Lite skillnad va? Prisad vare vitfärgen! Haha.

16 kommentarer:

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hej där...ja du där kan man snacka makeover...underbart snyggt det blev.. tänk vad allt skulle varra furu förut!!
Bra jobbat!!
Kram A-C

Hemma på Landet sa...

Tänk att det kan bli sådan skillnad med lite färg.:-) Kram

Mamma C sa...

Det blev jättefint nu när du har målat et vitt.
Kram mamma c

Jes/Vita villa vila sa...

Ja vad härligt det blev i vitt ♥ jättefint!!

Kram/Jes

Kamomilla sa...

Jag vill också ha...

Snyggt jobbat!
Kamomilla

MiaMaria sa...

JA tänk vad man kan förändra....
VAckert!

Ha´det så gott!
Miamaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vi får tacka han som uppfann vitfärgen så mycket! Jättefint blev det ditt lilla hörnskåp:)

Kram Annica

Louise sa...

Gu va fint ja. Vitt är verkligen vitt. Det är något speciellt med det...

♥Louise

lottens vita och gröna sa...

jaaaaa håller med, praise the white! kram lotten

Mamma Millan sa...

japp..såååå vackert det blidde!!!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Millas Mirakel sa...

Skåpet blev som nytt ! :)
kram

leia sa...

riktigt klar förbättring!!
duktigt!
kramar

Tiril sa...

Takk for hilsen , det går nå stadig fremmover med meg.
jeg er fremdeles sykemeldt, men håper snart å begynne litt igjen.
Skapet ditt ble kjempefint når du fikk malet det hvitt.

Nettan sa...

Jamen så snyggt det blev, tänk va lite vitfärg kan göra =0)
Kram Nettan

Lin & Lavendel sa...

Skåpet blev jättefint...vit färg är så bra!

Kram.

Sofia sa...

Hej!

Letade skötbord o googlade o kom in på din underbara sida! Vad mycket fint du gör om! Helt fantastiskt, men du jag måste fråga. Vit färg, men vilken typ? Som du säkert förstår har jag inte målat så mycket förut? Men jag är sugen på att måla min skänk o matsalsbord i just vitt. Har målat en korgstol som blev mycket bättre o använde då halvmatt eller om det hette halvblank?! Jag vill ha den där sköna "slitna" looken, absolut inte täckande på skänk o bord. Vad tror du?

Mvh Sofia