fredag 30 maj 2008

Fredag!

Underbart väder vi har va?!
Jag tror att alla bara suger i sig vartenda solstråle och sekund nu :)

Igår kväll när jag gick ut med vår hund i skogen så plockade jag med mig en jätte-bukett med liljekonvanljer.
De växer på ett ställe där ingen kan se dem och nu håller de på att blomma ut. Tycker att de gott kan få flytta hem till oss då :)
4 buketter blev det när jag delade upp dem och nu doftar det ljuvligt här hemma!


Nu ska jag snart ner i garaget för "fyrtioelvte" gången. Jag har målat fyra lager färg på skåpet och tror att det skulle behövas ännu ett lager. Grrrr.... Jag vill ju bara ställa upp skåpet nu!

Ha en bra dag nu och ladda ordentligt inför helgen!

14 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Underbara Liljonkonvaljer.....

Och visst tar det tid att måla ibland.......man vill ju vara klar så snabbt det bara går....

HA´det så gott denna helg!
MiaMaria

En inredoholic sa...

Så vackra! En av mina favoritblommor!

Önskar dig en trevlig helg
Kram
Jannice

Lilla Blanka sa...

Ja vädret är ju helt underbart...!

Åh vad fina liljekonvanljer..de luktar så gott och är sp fina!

kram
Mia

Les Cotrions sa...

Hi! I really love your blog! Can I link it i my own blog?? Many greetings from Italy!

Zoey sa...

Så trevligt med en doftande sommarbukett i hemmet :D

Kamomilla sa...

Liljekonvaljer är så söta. Jobbigt med skåpet men det blir säkert bra ännu ska du se!

Hem & Lyckas Mia sa...

Ah, ljuvligt med liljekonvalj. Har haft här hemma men nu har de blommat ut *snyft* kram!

Tidsmästarinnan sa...

jag älskar dem också, liljekonvaljerna... och håller med dig om denna tiden, man vill nästan få den att stanna så vackert det är också.

Härligt med lite Duffy när man kommer hit! Jag diggar!

Kram och ha en superfin helg!
S

Les Cotrions sa...

Hi! Thank you for your kindness! I've added your blog in my links.
Have a nice week end!
Ciao

Vale

White Season sa...

Härlig bukett som doftar såå gott! Trevlig helg och njut av sommaren, kramar Malin

lottens vita och gröna sa...

oh så vackert där de står, din soffa är ju enn dröm så fin! varmkramlotten

Mitt liv - Mina drömmar sa...

åh vilken ljuv bukett! Liljekonvaljer är ju så näpna...

Kram Annica

Leva som jag sa...

De är vackra så det gör ont!!
Supertrevlig helg!!
kramar M

Gårdsromantik sa...

Så vackert somrig bukett!

Här har vi äntligen sommarvärme - växer så det knakar i rabatterna!

Kram Maud