torsdag 8 maj 2008

Meyas Boning

Igår var jag som sagt i Tierp och besökte några butiker.
En av dem heter Meyas Boning.
Det är andra gången jag besöker butiken och jag är kär!
Super trevlig personal och trevlig stämning! Det blir alltid så mycket roligare att handla när man blir bra bemött och känner sig välkommen.
Butiken är indelad som i tre rum och det känns verkligen som att varorna är noga utvalda!

Jag börjar baklänges med rummet som är längst in:


Ser ni hatthyllan och bänken till vänster? De var vi så sugna på till hallen men tyvärr så passade inte måtten :( Perfekt med korgar och dynor!


Spegeln såg både jag och sambon direkt! Hur fin som helst.



Det här bordet stod jag och fingrade på.... Om plånboken varit lite tjockare så hade det fått följa med hem :) Våningsfatet som står på var såååå vackert!



Så här ser det ut när man kliver in i butiken. Luftigt och ljust!



Här är en hörna i det andra rummet. Till vänster finns det en massa fina ljus som tyvärr inte kom med på bild. Bakom mig är kassan och där finns det bla massor av te- och kaffesorter.




Och det här köpte vi!





Två sorters te, en te sil i form av ett hjärta, ett doftljus, dekorationssten, två vinglas och en stor bricka.

Glasen var det halva priset på och det fanns bara de här två kvar. Jag tänker använda de som ljuslyktor. De hade likadana fast i en storlek mindre som det fanns många kvar av. Jag är redan så kär i de här glasen så kanske, kanske får jag åka dit igen och köpa några av den mindre storleken..... Tänk så fint att duka med dem!



Och här är brickan! Den är riktigt stor så det går att dekorera den med en hel del om man vill. Jag ska dekorera den med ljus och dekorationsstenarna jag köpte.


Har ni vägarna förbi Tierp så är den här butiken absolut värd ett besök! Jag vet en som kommer att besöka den här butiken många gånger till......... :)

Imorgon får ni se bilder på en annan fin butik i Tierp

Om ni klickar på bilderna så blir de större!

20 kommentarer:

Julia sa...

Ojoj vilken mysig butik!

Skålarna kommer från Köpenhamn, och jag ångrar att jag inte tog fler. Återkommer om jag råkar stöta på några i Sverige.

Ha en mysig dag, kram/Julia

Vardagslycka sa...

Åh, vilken mysig butik! Spegeln och byrån såg jättefina ut, och det lilla bordet och... ja det var massor med fint!
Och vilken fin bricka ni köpte!
Ha nu en riktigt skön dag i vårsolen!
Kram, Carina

Lilla Blanka sa...

Hej vännen..åh vilken ljuvlig butik...jag ser en massa fint jag skulle vilja ha :)
Jättefina saker du köpte!
Kram & ha en bra dag!
Mia

Nettan sa...

Jadu, i den butiken fanns mycket fint som en skulle vilja ha =0).
Och så fina saker du fyndat gillar både glass & brickan !!
Ha det gott i solen..
Kram Nettan

Tidsmästarinnan sa...

oj vad kul att få se!! Och vad fint ni handlade. (Jag har en likadan bricka som du köpte, gillar den jättemycket.)

Ja, ibland önskar man ju att den där trissvinsten skulle ramla in någon gång :-)

Kram på dig!

me and alice sa...

Underbar butik!
Gillar brickan och glasen , superfina!!
kram och ha en go dag!
/susanne

Designe sa...

Vilken mysig butik!..den där stora spegeln var ju helt underbar!
Såg din fina blåvita kanna från Fenix..jag har en rosavit! :) Kram

Minikex-living sa...

Mysig butik!!
vackra bilder
kramadr Malin

latara sa...

Halloj vännen!

Meyas boning är en klar favorit! Du vet ju att det finns en till butik med shabby chic, men den är helt enkelt inte lika... vad säger man? ...charmig. På Meyas boning känner man sig alltid välkommen :-) Sist vi var där hade vi minstingen med oss och hon var INTE på humör, så för allas bästa vände vi ganska tvärt och gick ut igen :-( Måste ha sett skumt ut *fniss*

Kram!

Guldkant På Livet sa...

TACK FÖR TITEN AV FINA BUITKER I TIERP, DET FANNS VERKLIGEN MYCKET SNYGGT DÄR SER JAG OCH VILKA URTJUSIGA VINGLAS DU KÖPTE! BRICKAN LIKASÅ! MARI.

Kamomilla sa...

Hjälp en så underbar butik full med underbara saker!!! *dreglar*

MiaMaria sa...

Oj, så mycket vackert! Visst önskade man att plånboken vore riktigt tjock någongång....

Fina saker fick följa med hem.

Må så gott!
MiaMaria

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vilken härlig musik det bjuds på här. Jag blir så himla glad av den låten:)

Ser ut att vara en jättehärlig butik. Glasen är jättefina och de vita möblerna adorable!

Kram Annica

Marie sa...

Vilken mysig butik och vilka fina saker som fick följa med hem!

Trevlig helg!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

du den butiken skulle jag gäna skrutta runt, fast det behövs en stoooor plånbok, skapar habegär, kunde se mycket som jag skulle vilja hai min ägo! ha det gott! varmkram lotten

Hemma på Landet sa...

Väldigt fint allting. Jag skulle också vilja klafsa in i den där butiken. Kram

Mamma C sa...

Ja sådana butiker kan man gå i hur länge som helst. Så mycket fint det fanns.
Kram Mamma C

Huset mitt i byn sa...

Vilken fin butik, med fina saker.....och visst är det roligt om man blir bemött av trevlig personal?
Det har vi som vårat måtto..." Alla kunder ska gå ifrån våran butik med ett leende och känna sig nöjda"

Ha en fin pingsthelg
Kram Pernilla

Vit Choklad sa...

Fin butik! Massor med snygga grejer! Trevlighelg!

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken härlig butik! Förstår att du tyckte mycket om den! Vilka fina grejer ni hittade också :) Ha en trevlig kväll!
Kram, Susanne