onsdag 21 maj 2008

På skattjakt

Idag har vi varit på skattjakt i svärföräldrarnas bod :)
En sak fick följa med hem men det har jag inte hunnit fotografera än....
I boden stod även de här underbara stolarna!
Okej de är väl inte särskilt vackra just nu men jag vet att ni ser skönheten precis som vi gör
:)

Stolarna är troligtvis från mitten eller slutet av 1700-talet.
Släktingar på min sambos fars sida som var sjömän tog med sig stolarna från Amerika till Åland.
Som ni kan se så är stolarna i dåligt skick och det är en stor kostnad att göra i ordning dem igen. Men en dag när ekonomin tillåter så ska vi göra det!
På baksidan sitter originalklädseln kvar....

Som sagt så fick vi med oss en sak hem också :) Ska fotografera så fort jag kan så får ni se det ikväll eller imorgon!

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Dom kommer att bli så vackra ... men där har du tt rejält projekt.

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Där kan man kalla skattjaktsfynd...

Kram Annica

MY WHITE COTTAGE sa...

Vilka härliga stolar! De kan bli hur fina som helst!!!

Många kramar Jenny

Kamomilla sa...

Jag kan nog se en bild framför mig hur snyggt det kan bli!

Inredningstokig själ sa...

Dina svärsföräldrar tycks ha en riktigt guldgruva, fina stolar!!...vad roligt att du får de saker de inte behöver!!

Kökssoffan är underbar!!

Nygammalt sa...

Hej igen.
Lyktan kommer också från Lantliv och trädgård.
Krma.

Anita sa...

Lenge siden jeg har vært innom her!! Masse flott du viser!! De stolene kan bli virkelig flotte en dag!! Spennende med hva dere tok med dere hjem! Følger med jeg!! Ha en god uke videre!

Marias Kakburk sa...

Vilket härligt projekt, helt klart två oslipade diamanter:)

Marie sa...

De kommer att bli jättefina!

Kram Marie

Marias Kakburk sa...

Ja det finns en del:) Nu tänkte jag hoppa isäng hoppas att du sover gott!:)

Kram!

Lilla Blanka sa...

Åh vad kul med skattjakt..! De där stolarna har potential, men det är nog mycket jobb med dom.
Skall bli kul att se vad du fick med dig mer..din lilla retsticka som håller oss på halster ;)

Kram
Mia

Ullis sa...

Ska bli spännande att se vad du hittat. Stolarna kommer att bli jätte fina om de blir fixade. Hoppas att ni har möjlighet att göra det framöver. Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

ojojoj så fina de kommer att bli, värda ett till liv ju! varmkram lotten

Karna sa...

Så fine, du vil ikke prøve selv da? Sy et løst trekk å ha over, så for du levere dem inn ved en senre anledning?