tisdag 13 maj 2008

Sovrummet

Idag tänkte jag att ni ska få kika in i vårt sovrum.

Till vänster om sängen fortsätter rummet i en liten vrå som vår son har. Men den synen ska jag bespara er nu, haha. När han får ta över sin systers rum tänkte jag göra en mysig läshörna där.


Garderoben bryter egentligen av i stil från resten av huset. Ändå känns den som ett bra köp. Rymmer mycket! Det var för övrigt ett helsike att få ihop och upp den!

Detalj på sängen.
Ja, så mycket mer än så här är det inte.

Rummet ser väl inte helt fantastiskt ut men ni skulle ha sett innan jag målade det och vi köpte lite nya möbler! Det var helt crazy!

25 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!
Ser så härligt vackert ut ert sovrum....Och sängen är ljuvlig!

Må så gott denna vecka!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Underbar säng!!! Och nog är det härligt med en stor garderob! Jag tyckte vårt stora Narniaskåp (sonen kallar det så) var enormt först men ojoj, det är smockfullt redan...
Fin stämning i ert sovrum!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vackert med vilsamt vitt! Härliga detaljer på sängen:)

Kram Annica

Inredningsbloggar sa...

Hej!
Jag tycker nog att ert rum ser ganska fantastiskt ut! Fint då det är så ljust! Vi har helt samma planering på vårt sovrum. Måste övertala min man att måla väggarna.. De blev lite fel färg då vi målade dom för ett och ett halvt år sedan..
Kram, Lotta

Lotta sa...

ja, det var jag som skrev den förra kommentaren..

Kram,Lotta

MY WHITE COTTAGE sa...

Så fint ert sovrum är! Ljust och härligt!!!

Ha en fin vecka!
Kramar Jenny

Designe sa...

Vilket fräscht och sparsmakat sovrum! Det är skönt med vilsamt sovrum! Ha en fin vecka! Kram :)

Sanna sa...

JAg tycker det ser harmoniskt ut, och det är det viktiga i isovrum.
Vårt hem ser fortfarande ut som ett kaos men, vi kämpar ochså med allt här, kan säga att det var NYMÅLAT när vi flyttade in i det gamla huset med ex. orage, gul, grönt(och då mörk gran grön)mässing och rostfritt i köket du förstår... att man ens köper ett sånt hus tur att man kan se igenom och tänka vad man kan göra av det istället **skrattar**
Kram

Hemma på Landet sa...

Det där var ett väldans fint sovrum. Kramis

Marias Kakburk sa...

Vilken härlig blogg, sovrummet är verkligen underbart:)!

Hoppas att du får en härlig kväll:)

Marie sa...

Erat sovrum ser så ljust och härligt ut! Sängen är ljuvlig!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Marres Hörna sa...

Ursnyggt! :-)

Kram!

Mamma C sa...

Tyckte det såg riktigt snyggt ut ja. Garderoben var mycket snygg oxå. Fint med lyse sådär.
Kram mamma c

Marias Kakburk sa...

TACK och hoppas att du hittade något gott:)

Hoppas att du har haft en mysig och härlig kväll!

lottens vita och gröna sa...

halloj vännen! tycker att det ser så fantastiskt ut sådeå! så ljuvt och ljust! varmkram lotten

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman!! vilket underbart rum :) gillar eran enormt snygga säng, vart hittade ni den? gillade även garderoberna, stilren design passar vartsomhelst :) väldigt vilsamt och mysigt rum, måste visa bilden imorgon för sambon (jag är på jobbet och arbetar natt just nu, så jag fattar vad du menar med uppe i varv) när jag sovit och han jobbat klart.. precis denna känslan vill jag ha hemma i vårat sovrum!!

ja hemma händer inte mkt just nu, tar igen oss efter flytten och bestyr med vardagsrummet.. nu står köket på tur..

olivträdet står i vardagsrummet nu, så fint tillsammans med allt det vita ;) går fortfarande på min energi från träffen med vännerna, det är sant att man kan leva på ett ögonblick länge.. :)

stor kram sara (hoppas du sussar gott på kudden nu)!!

Karna sa...

Kjempe fint soverom, den garderoben misunner jeg deg...Nydelig seng også!

Huset mitt i byn sa...

Rummet ser underbart ut, väldigt ro fyllt tycker jag.

Jag ska ta itu med vårat sovrum....snart!

Ha det bra
Pernilla

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Vilket ljust och vackert sovrum ni har..! Jättefin säng också..här sover du säkert som en prinsessa.
Kram
Mia
Ps ser att du har ett likadant bord som jag (Rosie, MIO) tycker det är så fint.

Tina sa...

Vilket fint sovrum. Ser verkligen vilsamt ut.

Härlig garderob! Vart har ni skaffat den?

Stämningsfullt sa...

Hej Tina!
Garderoben kommer från Ikea. Vi valde de största dörrarna och garderoben är tre meter lång. Vet att det finns andra storlekar att välja på.
Kul att du gillade sovrummet :)

Designe sa...

Hej!..skenet från lampan blir inte såå skarpt..har matta lampor i 15 watt...ser bra ut inifrån men utifrån ser man ju inte själva lampskärmen lika väl så då blir det lite känsla av glödlampa som hänger..lr så är jag petig :) Men..jag gillar den jättemycket!Kram ps..jag kan ju fota den tänd nån kväll och lägga ut får du se!:)

Hemma på Landet sa...

Jag håller på att halvt skratta ihjäl mig åt din kommentar. Pussgurka!:-D

Snusilus o Sannibus sa...

Vilke sobert och vackert sovrum! Snygga garderober också tycker jag! Snyggt! Ha en trevlig onsdag!
Kram, Susanne

Lisa sa...

Vilket superharmoniskt sovrum ni har! VÅRT är helt crazy!