torsdag 12 juni 2008

Laserad

Idag har jag laserat lådan :)
Texten syns mer i verkligheten än vad den gör på bilderna. Försökte få till det men bättre än så här blev det inte. Men ni kan väl tänka er?




Jag fick ju några möbler av min snälla vän Camilla också. Bla ett litet månbord som jag har målat första lagret på idag. Det får ni se sen när det är klart :)
Två fina äpplet-stolar fick jag också! Ingen dålig vän va?
Jag testade att sätta på ett stolsöverdrag med volang och det blev himla fint. Stolarna skulle passa ganska bra ihop med skänken i matsalen (som också är omålad). En stol på varsin sida om skänken tänkte jag. Vi får se hur jag gör....



Imorgon börjar helgen igen. För mig innebär det jobb-helg.
Har mått lite dåligt i några dagar men nu är jag inställd på att jobba så jag hoppas ändå att det blir så.
Vad ska ni göra i helgen?

17 kommentarer:

Hwita Villan sa...

Vad bra den blev laserad i vitt. Snyggt!

Åh vilken go vän! Gillar verkligen äpplet-stolar.

Ha det bra!

Gårdsromantik sa...

Den där lådan blev ju jättefin och volang på tolen kommer att bli kanon.

Kram Maud

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj oj så fint det blev..
supersnyggt det blev med laseringen!
kraam A-C

MiaMaria sa...

Hej!

Blev ju så bra!

MiaMaria

Mamma C sa...

Den blev jättesnygg, din låda. Vilkenn snäll och go vän du har. Det låter snyggt med stolarna på var sida om byrån.
Kram Mamma C

latara sa...

Tänk att man kan trolla med färg så där! Stolarna är inte dumma alls, sådana skulle jag mer än gärna se i mitt eget hem :-)

Aha, så det har varit husvisning här i krokarna idag? Vilket hus kan det vara då, tro? *nyf* Det finns ett hus bara några hundra meter från oss, som är ett drömhus..! Fönstren ser ut att vara utbytta mot mindre, moderna, ospröjsade någon gång på 40-talet eller så, men dem skulle man ju kunna byta ut. Kruxet är att huset inte är till salu :-( Den som väntar på något gott... *ler*

Kram!

Karin

Lantlivs Anna sa...

Lådan blev ju jättesnygg ju! Stolarna kommer att passa perfekt bredvid skåpet, är det inte nästan samma tidsperiod på möblerna?

Helgen? Uppvakta makens mormor, städa, städa och längta till semestern!

Kamomilla sa...

Oj vad härligt med såna fina möbler och nya projekt! Lådan blev fin!

latara sa...

Jaaaa - Gott in Himmel, det där huset vill VI HAAA!!! Vi skulle mer än gärna bo just där, vi tittade på ett annat hus i närheten för några månader sedan. Då föll det på att det fanns stall men ingen hagmark. Dessutom skulle vi få börja om från början med renovering av ett hus som senast renoverades på 50-, 60- och 70-talet...

Ja du, Munga är inte fel alls. Vi har kompisar i trakterna där och köpte hö till våra f.d hästar av en bonde där. Jag vill dit! Men vad slutpriset blir på just den här kåken vågar jag inte spekulera i :-(

Det ligger för övrigt en bra bit från oss, men åt rätt håll - söderut *ler*

Kram!

Marias Kakburk sa...

TACK:)!

Kram!

Kallholmen sa...

Roligt och fint med lådan. Allt med bokstäver är så vackert tycker jag.
Carolina.

Sanna sa...

Vilken bra vän!!! jag tycker det blev bra med laseringen men själv skulle jag nog ta fram texten mer den är ju "jättecool" som min son säger men använder FET istället för JÄTTE hmmmm.
Vilka härliga saker du fixar till.
Kramisar från ett ganska kallt stockholms skärgård.........

SKATAN sa...

Det låter som en ovanligt god vän för en skrotsamlare ;-) Förstår att du är störtnöjd över gåvorna. Skall bli intressant att se borden.

Hej så länge!

Inredningsfanatiker sa...

Det blev ju verkligen super bra, låter snyggt med stolarna också! Vill bara önska dig en underbar helg! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Karna sa...

Ble kjempe skjønn, fint med slik vasket grå farge....liker det bedre og bedre.

Ha en fin helg!

Anna sa...

Vad fin lådan blev!

Jadu i helgen är det semestertider för mig :). Ska gå på lite loppis, slappa, mysa och bara göra det jag vill när jag vill :)

Vilken snäll vän du har som ger dig sånna fina gåvor!

kram!

Ljuvligt Hemma sa...

Vad fin lådan blev :)