tisdag 10 juni 2008

Loppisfynd

Jag var ju på loppis härom dagen. Det blev några köp....

En liten vas /ett glas. Fint att sätta en liten blomma i :


En skärbräda i porslin. Det har jag letat efter så den blev jag jätteglad för :)

Och en skomakarlampa med hiss!


Jag har kikat på den lampan förut och när vi kom dit nu så fick jag ett bra pris. I min iver och glädje tog jag den snabbt som attan och det var först när vi kom hem som jag såg att det faktiskt sitter en del plastiga detaljer på den :( Men den får duga så länge! Lamskärmen ska jag spraya vit eller så köper jag en ny i vitt glas. Oj då nu ser jag hur dammig lampan fortfarande var, haha. Men det bjuder jag på :)

Det var allt! Kram på er!

22 kommentarer:

Hemma på Landet sa...

Fina saker du hittat.
Kramis goa...

Mamma C sa...

Mycket fin som du hittat på loppisen.
Kram Mamma C

Snusilus o Sannibus sa...

Vilka fina grejer du hittat :) Hehe, fortsätter lyssna på din fina sång från Gasolin, så mysig :) Ha en fin tisdag!
Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hej1

Men vad du har fyndat...
Och skärbrädan i porslin blev ju min favorit, så vacker!

HA´det så gott här håller vi på att blåsa bort!
Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhh du..vilka fina skatter !!
Tänk ändå vad man kan hitta på loppis..det som en annan säljer och inte vill ha, det är skatter för oss andra...
Ha det så bra kram Anette

Hwita Villan sa...

Jag tycker att skomakarlampan var fin! Den blir nog jättesnygg vit.

Ha det bra!

Marie sa...

Vilka fina saker du har fyndat! Lyckliga dig som har hittat en skärbräda i porslin, jag håller utkik efter en varje gång jag är på loppis, men hittills har turen inte varit med mig.

Ditt skåp blev superfint, ett sånt hade jag gärna haft. Jag tycker absolut att du ska behålla spegeln som den är, jättevackert!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Lantlivs Anna sa...

Näe, vilka fynd du gjort! Tror aldrig jag sett en skärbräda i porslin förut - den var ju för söt alltså!

Ljuvligt Hemma sa...

Skärbrädan är ju alldeles alldeles underbar... vad avis jag blir :)

me and alice sa...

Vilka fynd!!
Skärbrädan skulle jag gärna lägga beslag på!!*fniss*
Ha det så gott!
Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej!

Men vilka fynd! Vad kul när man hittar en massa fint som man letat efter..skärbrädan te c var ju jättefint!
Kram
Mia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga fynd!

Kram Annica

Zoey sa...

skomakarlampan var verkligen läcker!

Kamomilla sa...

Nåmen hjälp ändå så fina fynd! Skärbrädan är såå vacker! lyckliga du!

Marias Kakburk sa...

hihi, jag serverade den till min och det va populärt:)

Vilka fynd, skärbrädan va så fin!

Jessica Anshagen sa...

Riktigt fina fynd ju! :)

(Kolla gärna in min tävling där man kan vinna jättefina smycken!)

Anonym sa...

Varför ska allt vara vitt för?:)

Karna sa...

Så fine funn du gjorde, den lampen var jo bare kjempe fin, ser ikke ut som det er noe plast på bildet...

Inredningsfanatiker sa...

Åh så vackra fynd du gjort!! Vilket vackert skärbräda!! HAr aldrig sett i porslin så! Fint. Ha en fin dag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Ann-Catrin / finthemma sa...

Nej men oj... vika fynd alltså... så vackert så vackert!!
GRATTIS!!
kram A-C

Från A till O med Jenny sa...

trevliga saker du hittade på loppisen
Ha en bra dag
Hälsningar Jenny

Hemma på Landet sa...

Tack gullisen!

Fläskkramen till dig!:-D Puss