fredag 6 juni 2008

Skåpet!

Nu ska ni få se hur skåpet blev efter hela fem lager färg :)

Skåpet ska inte stå där det står nu. Det ska stå mot en vägg ungefär där jag står och fotograferar.

Tänk vad alla detaljer kommer fram när det blir vitt!


Spegeln är gammal och trasig nertill. Det är detta som är problemet... Vi vet inte hur vi ska göra med den. Det finns tre alternativ. Antingen tar vi bort själva spegeln och behåller glaset (men då är kruxet att det är en träskiva bakom) eller att vi köper ny spegel-film och klistrar på glaset. Eller så behåller vi spegeln som den är. Vad tycker ni? Kom gärna med förslag!


Lite detaljbilder.

Jag funderar fortfarande på om jag ska skrapa rent gångjärnen eller ha dem målade. Det är ju rätt fint att ha dem lite flagnade....

Som sagt: Kom gärna med lite åsikter, tips och idéer!

17 kommentarer:

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godkväll!!

Vilken underbart skåp..och som du säger.. visst kommer allt fram mycket bättre när det är vitt!
Spegeln ja.. jag gillar ju gammalt spegelglas..men det beror ju på vad man ska ha den till.. ska aden vara att spegla sig i så ska ni absolut byta ut glaset.. det kan en glasmästare göra..
Ack så fint det var...

Kram A-C

Sextiotalsvillan sa...

Sååå fint!! Spegelglaset ger verkligen skåpet dess charm!

Hoppas du haft en mysig nationaldag!

Kram
Mia

Anna sa...

Gud va fint skåpet blev!! Vit färg gör verkligen att alla vackra detaljer kommer fram bättre, man helt enkelt ser möblerna mycket bättre i ljus färg :)

Synd bara att det ska ta sån herrans lång tid ibland, men i slutändan är det ju helt klart värt allt slit man lagt ner. Men för det mesta är det ju ett roligt slit också :)

kram!

Kamomilla sa...

Jaa-a... Jag tror att jag skulle behålla spegeln som den är, för det är ju den som ger den bästa gamla patinan. men-som A-C sade så kan det ju vara på sin plats att ha en bra spegel om den ska användas till att spegla sig i. Ett frostat glas med något bladmösnter i oval krans vore kanske inte helt fel? Kanske en glasmästare kunde fixa? Lönar sig att höra för med flera alternativ innan det definitiva beslutet...

Det blev ju nog bara så himla himla fint och jag är nog lite avis, fast bara i smyg ;)

Gårdsromantik sa...

Jag skulle behålla spegeln som den var - har ni ingen stor spegel i hallen så kanske ni vill byta förståss.

Så vakert det blev - man såg alla fina ornament och detaljer.

Kram Maud

Marres Hörna sa...

Fint!!! Gångjärnen hade jag haft som dom är, men spegeln hade jag bytt ut! Jättefint!!!

Kram!

Leva som jag sa...

vackert skåp! så fint när det blev vitt
kramar malin

Mamma C sa...

Jag tycker att glaset skall vara som det är.
Kram mamma C

lottens vita och gröna sa...

gokväll i stugan!

skåpet är ju som n dröm nu ju! fem lager, vad du har kämpat! tycker du ska behålla den gamla spegeln, det är ju charmigt! varmkram lotten

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Skåpet blev verkligen underbart!

Jag skulle behållit spegeln som den är. Det är så vackert.

Håller med Ann-Catrin om att du ska byta ut den om du vill kunna spegla dig...men annars är det bara charmigt med originalet!

Kram Annica

Marias Kakburk sa...

TACK TACK!:)

Du skulle absolut klara av det, tårtan är den första jag har gjort så det kan ju bara bli bättre

Men jösses va fint skåpet blev, otroligt bra gjort! Jag tycker nog att spegeln ska vara kvar om den inte ska användas av praktiska själ, tycker det ger skåpet en charm, nytt och gammalt..

KRAM

Lotta sa...

Så vackert skåp! Tycker att du ska låta spegeln vara som den är. Ja, alltså, om ni inte vill spegla er i den.

Jag har ett gammalt brunt skåp, och nu då jag såg ditt, så bestämde jag mig att jag nog ska måla det!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Karna sa...

Nydelig skap, jeg hadde enten beholdt det gamle speilet eller satt inn hønsenetting siden det skal stå på kjøkkenet...Uansett var det nydelig!

Hwita Villan sa...

Vad fint! Men vilket svårt beslut. JAg vet faktiskt inte hur ag hade gjort med spegeln... Men angående gångjärnen så hade jag nog skrapat dem (om jag hade orkat). JAg tycker det är så fint med gamla gångjärn.

Ha en skön dag!

Sanna sa...

Det blev otroligt snyggt!!!!!
Jag tycker det var lite fint med det gamla glaset... om du ändå inte ska använda det för att spegla dig i tycker jag att det ska vara kvar!!!!
Kram

Strandviks-Villan sa...

Fantastiskt skåp! Vill ha vill ha!!
Jag röstar för att ni behåller den gamla spegeln som den är.

Vita hjärtan & rosa drömmar sa...

Hej!
Superfint skåp verkligen! Sånt letar jag efter själv också.
Kram Malin