söndag 20 juli 2008

Hej på er!

Jaha vad ska man göra åt det här vädret egentligen? Jag vill ha högsommarvärme nu!
Egentligen passar det här vädret bra till att stå i garaget och måla men jag är en aning sur på chiffonjen just nu...
Jag skulle göra mig till och vara extra noga med den. Jag körde med varmluftpistol och skrapade bort all lack för att få en fin yta. Hmmm jättebra blev det men inte nu när jag målar. Trät tränger igenom och färgen ser gul ut. Suck.
Nu vet jag inte om jag ska fortsätta att måla tills jag blir tokig eller om jag ska köpa någon typ av lack eller så och sen måla på den.....
Kom gärna med tips!


På månbordet har jag ställt lite olika saker. Bla ljusstaken som var en av sakerna jag hittade ute i boden.
Snart ska vi roa oss med att åka och storhandla. Inte så spännande men väldig skönt sen när man har allt hemma.
Kram, kram!

19 kommentarer:

syster doris sa...

Här får du inte ge upp inte, på med mera färg! Är det bara kvistarna som syns igenom eller hela träet? Om det är kvistarna kan man ju ta shellack annars täcker oljebaserad bättre än vattenbaserad!! Jag ser fram emot resultatet!
Är det ok att jag länkar dig? Titta gärna in hos mig på syster Doris, jag håller också på med målarprojekt!
KRAM T

Hemma på Landet sa...

Låt det torka och så på med lite till. :-) Kramis gumman...det blir säkert jättefint.:-)

hvorfor ikke... sa...

Ønsker meg høysommervarme jeg også!

Kram fra
en til som maler så jeg nesten blir tokit ;)hehe!
Vi får ikke gi oss!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag skulle oxå passa på att måla idag egentligen men lusten infinner sig inte riktigt...Har en spegelbyrå som ska målas och i morgon får jag hem en sekretär så jag har att göra:)

Lycka till med målandet!

Kram Annica

Lottaspace sa...

Oj jag vill också måla, men orken finns inte just idag..

Måla flera gånger bara, så täcker det nog till slut. Det är jobbigt, men lönar sig i längden..

Blir nog fint!

Kram,Lotta

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå!

Träet har nog behandlats med något, och därför blir det gult. Då är det ju allra bäst att använda lösningsmedelsburen färg (oljefärg)... Då bör det gula försvinna på stört. Annars kan du stå där och stryka på mer och mer i evighet... Resultatet blir ju oftast lite trist med för många lager färg. Tycker jag iaf... Det jäkliga med det är ju lukten, men den försvinner ju efter en vecka ungefär.
Vilka jättefina kuddar du hade i den också jättefina soffan i förra inlägget! Kanon!!!

Lycka till med målningen, och ser fram emot resultatet!

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram Hanna

Marias Kakburk sa...

TACK snälla:)!

Kram på dig med!

Ullis/Leva på landet sa...

Det är nog bara att måla på. Min erfarehet är att oljebaseradfärg täcker bättre än vattenbaserad. Vet ju nu inte vad du har.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!
Prova att måla med ett lager V-slip, det brukar fungera alldeles utmärkt.
Toppen-blogg du har!!!
//Lise-Lott

Nygammalt sa...

Hej hej!
Tack så mycket! =)
önskar att jag kunde komma med några bra tips men jag känner mig alldeles för oerfaren för det.
Hoppas det löser sig!
Kram.

Inredningstokig själ sa...

Säger som Hanna....träet har säkert behandlats med ngn olja som gör att det vita inte täcker.....när jag målade vår Sekretär så hade bara lådorna oljats in och fastän jag strukit på 100 varv med vit färg så ser jag skillnaden på själva skåpet och lådorna, tråkigt :-( men visst blir det lite bättre för varje varv *smile*....och i slutändan så är det nog bara du som ser att den inte är 100% vit! Den blir nog säkert riktig vacker!!

Kram på dej målarn :-)

LantlivsAnette sa...

Det är tråkigt när det misslyckas med målningen så där..vad du kan göra är att måla på några varv med vitt igen..då brukar det bli bra...
Ha det så bra Kram Anette

Kamomilla sa...

Oj vännen, vad jobbigt. Lite som med mitt bord som luktar.. Man målar och målar och det känns som en neverending story...

Hoppas det löser sig till slut, du fick ju en del goda råd i alla fall. kanske hade det behövt ett varv med bottenfärg, men det hjälps ju inte nu.

Hemma på Landet sa...

Kram till dig goa gumman.;:-)

Vägen till Drömhuset sa...

hej tjejen!!! vad fint du gjort på månbordet :) har faktiskt en liknande ljusstake på tvbänkren hemma som jag fått av mormor och morfar :) tror den är gjord av tenn. gillar vasen du har blommorna i, jättefint! Ser fram emot att se chiffonjen senare, men tyvärr har jag inget bra tips :(

stor kram sara

Romantiska Hem sa...

ge inte upp det kommer säkert att bli jätte fint, men köp en kvistlack och ha på en gång och måla sedan igen, det är jätte bra!!! Ha det gott! Ser fram emot att få se den! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Åh så himmla bra! Ser fram emot resultatet! KRam Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Hem och Lycka sa...

Säger som de föregående, ge inte upp! Det blir jättefint ska du se.

kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Ja du det var inte lätt. Hoppas att det blir bra med ett lager till och att ni får lite värme snart!! Ha en fin onsdag!

Kram, Susanne