torsdag 17 juli 2008

Ikea har sina guldkorn :)

Jag har bra länge tänkt att jag ska fylla kökssoffan med vita kuddar men det har inte blivit av. Helst ville jag ju ha kuddar med gamla örngott men det är lättare sagt än gjort att få tag i.
Igår åkte vi en sväng till Ikea och då fick bla fyra kuddar följa med hem. Billiga var de också!

Visst känns soffan mycket ljusare nu?


Vi köpte två virkade och två med initialer på. De sistnämnda har jag tänk köpa länge men det har inte blivit av.... Jag tycker att de är så fina.



Nu ska jag snart ner i garaget och fortsätta att måla på chiffonjen. Det är ingen lätt match att komma åt inne i lönnfacken kan jag lova....
Kram!

34 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Inte kan man tro att du hittat dem på IKEA, ser ju mer ut som loppisfynd. Ibland bli manfriktigt överraskad.
Lycka till med målningen.

Kram Ullis

Besta sa...

Heisann.
Du har en fantstisk flott blogg :)
Kjempefine puter du har kjøpt deg. Og for en fantastisk herlig sjenk !!Den blir bare vakker !1 Gleder merg til å se resultatet :))

Sommerhilsen

Ann-Catrin / finthemma sa...

hallå där... ja visst har Ikea många och fina guldkorn... kuddarna är ljuvliga.. passar så fint där hos er!!
KRAM A-C

Karna sa...

Ble jo fint det, liker så godt de med broderier på....snart kommer den nye Ikea katalogen også, det er en høydare.....he,he...

Nå skinner endelig solen, så nå er det ut på tur....Ha en fin dag!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesöta kuddar!

Tänk vad man kan fynda på IKEA:)

Kram Annica

Ulli sa...

Jättefina kuddar! Passar kanonbra i soffan!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Ulli

Nettan sa...

Har spanat på dom med, vad fint det vart på kökssoffan =0)!
Riktigt hemtrevligt...
Kram Nettan

Hem & Lyckas Mia sa...

Blev jättefint, vitt är verkligen snyggt och gör ofta pricken över iet. Fin soffa! kram!

hvorfor ikke... sa...

ja, jeg syntes Ikea blir bedre og bedre...de har mye fin!

Sussi sa...

Fina kuddar, har tittat runt på din trevliga sida!

Graadskan sa...

Jättefina kuddar, passar perfekt på din fina kökssoffa!
Kram Camilla

Anna sa...

Vilka fina kuddar och en härlig soffa också :)

De där kuddarna har jag sett på IKEA och sneglat åt ett par ggr, kan inte fatta varför jag inte köpt dem, de är ju hur fina som helst! Tur att jag har IKEA på 2 minuters cykelavstånd...hihi!!
kram

Kamomilla sa...

Verkligen, soffan känns mycket ljusare! Åh vad spännande det ska bli att se chiffonjen som färdig! Själv ska jag snart börja på det lilla skrivbordet jag köpte för nån vecka sedan. Det är så kul med förvandling!

Mamma med mera sa...

Hejsvejs!

Ville bara meddela att jag har länkat till fel blogg när jag kommenterat inne hos dig. Upptäckte just att jag hade en hel massa olästa kommentarer inne på denna helt oanvända blogg. Så det kan bli... Välkommen in till mig på http://isabelsvarld.blogg.se/

Nästa gång ska jag kommentera från mitt rätta konto så folk hittar till mig =)

Du har så himla bra musikslinga här inne. Helt i min smak. Finfina kuddar!! ha en trevlig kväll! Kram Pernilla

isabels värld sa...

Bara jag igen =) Jag länkar till dig nu förresten. Hoppas det är ok. Hojta annars. Kram Pernilla

Vägen till Drömhuset sa...

hej tjejen!! vad fint det blev i soffan med vita kuddar :) har likadana kuddar (de virkade) och har gluttat på de med initialerna också, håller med IKEA har vissa guldkorn :) jag bara älskar vårat nya vardagsrumsbord därifrån i slagbordsmodell, love it!

vad kul att du hade likadan lampa, jag tycker de är sååå tjusiga, särskilt när de har en historia :) blev så glad när jag fick min av mammma... om du inte hittar glaset kan du ju leta på loppis efter glas till fotogenlampor, brukar finnas en del :)

stor kram sara

My Lovely Things sa...

Hej!!

kuddarna är ju gör fina..

ser verkligen framemot att få se din fina ciffonje målad..
ha det så bra..
kram anna

Mamma C sa...

Soffan blev jättefin med dessa snygga kuddari.
Kram Mamma C

Designe sa...

Va ljust och fräscht det blev! Härligt! Jag har oxå två kuddar med monogram på från ikea...man får verkligen passa på att köpa sånt när det tom finns på ikea! :) Kram

LantlivsAnette sa...

Sååå ljust och fint det blev nu !!
Jättevackert...
Jaa du..fniss..visst är man väl lite tokig som bakar skåde bröd !!
Kram Anette

Guldkant På Livet sa...

Verkligen snygga kuddar fr Ikea och vilken fin soffa!! Sommarhälsn fr mej, Mari.

Lissen sa...

Helt klart har dom många guldkorn!
Det blev så fint.
Ha det gott

Nygammalt sa...

Det blev ju jättebra. Tänk vad så enkla medel kan förändra så mycket. Har själv de med initialer. M är initialen på mitt andra namn och då skämtade mamma att jag fick träffa någon som skulle börja på det (eftersom jag har två kuddar med M) och gissa vem som har gjort det? *ha ha* Men de bokstäver som står bakom stämmer inte, men det är bara petitesser ;)

Mycket struntprat nu...din chiffonje är ju sååå fin, ska bli kul att se hur du ändrar den med färg och knoppar. Kul!

Trevlig helg!
Kram.

Marie sa...

Så fint det blev med kuddarna i kökssoffan! Jag har likadana i min soffa i vardagsrummet.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Snusilus o Sannibus sa...

Hej :)

Vad fint det blev i soffan med kuddarna :) Alltid kul att gå en sväng på IKEA, man kan hitta mycket skoj där :)

Ha en skön helg!

Kram, Susanne

LoveinH sa...

Hej hej!

åh så fin soffan blev. Kuddarna från Ikea passar ju perfekt!

Ha en fin helg!

Kram kram

Leva som jag sa...

Ja Ikea är verkligen en guldgruva!!Finns mycket fint där nu för bra priser
kramar Malin

Jennyshemochharmoni sa...

Jag har dem också och visst är de superfina! Kul att de har massor med fina saker i gammelstil också :) Ha en riktigt bra helg! KRAM!!

Hemma på Landet sa...

Så där ja...SUPERFINT!
Jag gillar ju brytningen med soffan också. Har du bestämt dig hur du ska göra med den? Naturlig eller vit?
Visst var det så att du funderade på vilket? Eller är jag och cyklar på Gotland nu?:-D
Jag tycker att det är så fint. Kuddarna har jag med.:-) Bra va? Haha...
Puss

Lantlivs Anna sa...

Soffan ser helt klart ljusare ut - superfynd du gjort dessutom!! Jag var så övertygad om att jag hade länkat till dig att jag blev alldeles paff när jag insåg att jag missat det - nu har jag rättat till det misstaget med besked!! Ha det så gott så länge!

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman!! ville bara meddela att jag bytt blogpotadress´till www.vagentilldromhuset.blogspot.com då bloggen ändå heter Vägen Till Drömhuset :) Så du får jättegärna ändra i din länklista så vi fortsätter att träffas här i cyberspace ;) stor kram!

Fyra årstider sa...

Hej, ny på bloggen och tycker du har ett så vackert hem. Många fina bilder att titta på...tack för titten och hoppas vi "ses" igen.
Önskar dig en skön sommar.
Kram Lotta

Lisa sa...

These pillows are stunning. I love the soft embroidery.

Just lovley!

astrid elander sa...

hejsan, jag har en liknande chiffonjé och jag undrar om du har hittat lönnfacken? vart var dom då? jag och mina vänner söker och söker och är så nyfikna! :D skicka ett mejl till astridelander@hotmail.com! du har jätte fint hem föresssten, kram!