söndag 13 juli 2008

Mer till köket

Igår var vi på auktion. Jag vara laddad och visste vad jag var på jakt efter - gammalt linne! Gärna fina örngott som jag kan ha i kökssoffan. Det fanns tyvärr inte så mycket men en liten låda med örngott fanns det. De var verkligen jättefina allihop! Det var bara jag och en tjej som stod bredvid mig som ropade på dem.........jag gav mig :( Nu ångrar jag mig kan jag lova.......
Var med på ett litet spelbord också men de trissar ju upp priserna så! det blev inget bord heller.
Men "vi hade iallafall tur med vädret" ! Det var jättevarmt och fint och när vi såg stora, svarta moln var det ändå dags att åka hem.
Det var ett riktigt oväder som kom sen!! Men då satt vi med tända ljus och fikade smulpaj och vaniljsås. Inte så dumt det heller :)

Det var så roligt att hitta den där servisen härom dagen så jag tänkte att jag kan ju gå ut i mina gömmor och kika lite. "S" följde med mig ut och hjälpte till. Och jo då! Det fanns en hel del!
Bla den här fina vågen:

Jag visste att den fanns där ute och har tänkt leta upp den innan. Visst är den söt? Tillsvidare får den stå på vedspisen.


Jag gillar att pynta och göra om på spisen. Den skulle verkligen behöva svärtas in nu. får fixa det i veckan.....


Den här lilla kaffekvarnen fick också följa med in. Jag har sett att vissa har målat sina vita men jag minns inte på vilka bloggar det var. Ni får gärna länka om ni har en bild :) Man ser märket tydligare i verkligheten än på bilden eftersom blixten speglar av sig.


nu ska jag sluta pladdra här och gå ut till min familj innan det blir regn igen.

Ha en skön söndag!

22 kommentarer:

latara sa...

Fin våg och lika fin liten kaffekvarn! *gillar*

Ibland har man tur med vädret men inte så mycket annat. Å andra sidan kommer nya auktioner med nytt linne som blir DITT :-)

Ha en riktigt bra ny vecka! Vi försvinner iväg till London och lämnar våra bebisar (katter, vill säga) i händerna på en kattvakt. Ska bli superkul, vi har med oss minstingens assistent också så att jag och F kan få några timmar själva en kväll. Eller två *ler*

Kram!

Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Nya fynd, gillar dem. Kul att gå på auktion.Synd at det blev så dyrt.

Kram Ullis

Anna sa...

Hej!

Idag har jag fått 2 kaffekvarnar av mamma, de ska jag måla vita och skriva nåt fint på, såg en sån fin vit kaffekvarn på Tradera att jag också ville ha en, så här ska nu målas och texta lite :)

Här är länk till den vackra kaffekvarnen jag sett på Tradera:

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=66338791#pic

Hem & Lyckas Mia sa...

Finfin våg och söt kaffekvarn. Synd att du inte fick örngotten också. kram!

Linneagården sa...

Men...synd att du inte fick fynda gammalt linne! Jag har oxå ångrat mig ibland med saker man skulle ha ropat liite högre på.
Vågen & kaffekvarnen var söta. Den blir nog fin att måla vit.

ha det gott /madelene

MiaMaria sa...

Hej!

Vad kul med auktion, vacker våg!

Vacker tallrikshylla med koppar och tallrikar...

Ha´det så bra och må så gott!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Vad fint! Min mamma har en sån våg, den påminner om min bardom, när hon bakade.

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken underbar våg & kaffekvarn :)

carina sa...

vad gullig kaffekvarn du har köpt

korsvirke&stockrosor sa...

Låter som en trevlig dag på auktonen, fast att det inte blev några fynd me hem, men det kommar antagligen fler tillfälle, såg du har en sån söt liten järnspis, jag har oxå nåt liknande som ska sättas in i vårt gammla hus så småningom , visst e dom fina.
Ha det gott!
Hälsningar trine

Anki sa...

Vågen är super härlig, me like!! // Kram Anki

Hemma på Landet sa...

Det där var minsann fina saker.:-)
Kram

Leva som jag sa...

Vilken fin våg du hittat!!
^h vad jag längtar efter vårt gamla hus nu när jag ser din vedspis!
Kram

Nygammalt sa...

Ja det blev ju bra till slut, även om man grämer sig för vissa saker ibland. Men det kommer ju fler tillfällen.

Och ni hade ju ialla fall tur med vädret! ;)

Kram.

White Season sa...

Hallå!"
Visst är det kul att dekorera på de svarta små ved spisarna :-) jag känner igen mig i det du skriver. Jätte fina saker du har hittat, själv åker jag en sväng till Vadstena Antik i morgon får se om jag kommer hem med något. Ha det så jätte bra och tusen tack för dina alltid så rara kommentarer jag bli verkligen jätte glad. Kram Malin

a home far away sa...

Vad synd att du inte fick med dig örngotten hem. Jag har pingat ett par från min gamla mormor:-)

Kram Gunilla

Jennyshemochharmoni sa...

Hej! Vad trist att du inte fick auktionsfynden :( Bättre lycka nästa gång! Jag håller en stor tumme för dig nästa gång! :) Ha en toppenbra vecka! KRAM

Marias Kakburk sa...

TACK snälla:)!

Min pappa hade en exakt likadan kaffekvarn när jag var liten *barndomsminne*, otroligt härlig, och mormor har haft en sån våg (som tyvärr är borta med vinden)

Önskar dig en fortsatt härlig dag!

Kram!

junhe sa...

jättefin våg du fyndat, har nästan en likadan hemma som jag försökt sålt på tradera...men ingen var intresserad. ha en bra dag och njut av fyndet/ kram junhe

Romantiska Hem sa...

Så himmla fin kaffekvarn och våg!! Tyckte om det jätte mkt!
Ja, phu det är verkligen både och med auktioner, ibland så blir det ju nästan löjligt dyrt. Men jag vet inte vad som flygger i folk (dvs även mig själv ibland, ler) man står där och ropar och ropar och ibland mer än man skulle bara för att? Ja, ja vet inte vad men det måste vara som någon slags grupppsykologi som sprider sig på auktioner... oj så flummigt det blev. HA det nu gott! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

My Lovely Things sa...

hej!!
näää...va trist att det inte bidde nått på auktionen..
va kul att du hade så fin ting i ditt förråd..

Vilken fin service och hylla du visar i ditt förra inlägg..
kram anna

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad kul..Duffy sjunger medans jag är på din blogg..jag älskar den låten...
Sååå mycket fint du visar, vad synd att du inte fick de där örngotten,men du hittar säkert några snart igen..
Kram Anette