lördag 26 juli 2008

På auktion i värmen!

Idag var det egentligen meningen att vi skulle åka en sväng till Stockholm. Men när vi ätit vår frukost kom det några vänner hit som drog med oss på auktion istället. Och tur var ju det för jag gjorde några riktiga fynd!

Den här kistan med innehåll fick jag för endast 70 kronor!


Den innehöll bla 16 stycken fina handdukar....


....5 stycken örngott och en hel del annat. Tex en vit gardin med infälld spets. Sen var det en del juldukar och virkade dukar men tyvärr inte vita.......


Sen ropade jag in 6 stycken lakan för 80 kronor!



Allt detta för 150 kronor tycker jag var ett klipp!

Tyvärr tycker jag att priserna på möbler oftast trissas upp så mycket! Med tanke på hur man kan fynda på blocket så känns auktionspriserna som rena rånet. Men ändå är det ju så härligt att gå på auktion och känslan att man "vann" är rolig :)

Det var hur varmt som helst idag! Över 30 grader varmt och svetten lackade. Men det var många som var tappra. Vår son träffade en kompis som han har saknat så och de lekte tills de var alldeles rödmosiga :)

På det hela taget var det en riktigt lyckad dag om än liiite för varmt..... Vad har ni gjort idag?

20 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kan inte annat än hålla med dig...du gjorde verkligen ett riktigt klipp när du ropade in den där korgen!

Men för varmt? NÄ där håller jag inte med dig:)

Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Håller med jag också. Det var ju verkligen ett riktigt fynd du gjorde. Tycker också att det är varmt, men det finns ju sämre och bättre ställen att vara på. Jag valde badet istället. Helt underbart.

Kram Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Tack för att du alltid tar dig tid att kommentera..jag känner att jag varit dålig på det nu den senaste tiden :(

Vilket fynd du har gjort..! Rena julklappen eftersom det var sånt fint innehåll också!

Idag ja..hettan har varit enorm och vad gör en liten Blanka då..jo, hon sitter i växthuset och målar..DET var varmt haha..trodde jag skulle kvävas när jag satt där och svettades ikapp med tomaterna :)

Kraaam
Mia

Marres Hörna sa...

Det var inte illa! Vad fina grejer!!! :-)

Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Vilket fynd! Håller med dig om det där med auktioner. Men det är ju sådan härligt stämning där också och, som du säger, känslan när man "vinner". Det är så himla mysigt. Kommer kanske iväg på en idag, får se om jag kan få familjen till att följa med på det...

Kram Jenny

Ett hus i vitt sa...

Oj vilket fynd!! Bara lådan var värd priset tycker jag. Det var ju otroligt fina saker inuti. Vilken tur att ni fick komma i väg på auktion. Ha det bra i värmen! Kram, Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å vad härlligt med sådana auktionsfynd!!!
Jättefina verkligen!!!


Ha en härlig söndag, här skulle det bli liiite svalare idag!

Kram Hanna

Hwita Villan sa...

Men vad roligt med auktion! Jamen om det blir för dyrt med möblerna är du ju på fel auktion helt enkelt ;). Vi har en riktig bonnauktion här lilla staden en kväll i veckan under sommaren, och det är ju så kul! Men tyvärr har det gjort att garaget är fullt av "skall-målas"-saker så nu får det väl inte plats mer. Stolar är min grej - köper dem hit och dit när det är billigt. Älskar pinnstolar. Synd att vi inte behöver fler...

Ha det bra i värmen!

Romantiska Hem sa...

Hejsan! Wow du det måste verkligen ha varit värt att stå där i värmen, hihi. Vilka fynd du gjort! Och jag älskar verkligen de lakanen! Ha det gott! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Inredningstokig själ sa...

ÅÅÅååhhh....vilka FYND!!!

Nej, nej.....inte alls avundsjuk *blink* (kan ju alltid försöka intala mej det :-) )

Ha det gott i solen!!

Karna sa...

Så utrolig nydelig, dette var et kupp ja....Kos deg i sommervarmen, her er det også rundt 30 grader, så det eneste som gjelder er å være med sjøen for å få svalt seg litt...

Designe sa...

wow, vilken lyckad dag och vilka fynd! Korgen var ju helt underbar med lite text på och alla handdukar och lakan!!..såg att några handdukar har mina initialer, trevligt! :)
Jag vill oxå fynda! Ha en fin vecka! Kram

Lotta sa...

Hej,
fina saker du ropade in. Önskar att jag också hittade någon bra auktion eller loppis. De senaste loppisarna jag varit på har jag blivit så besviken på. Har nog bara varit på fel ställe.
Men roligt är det när man kan fynda så fina saker till ett bra pris.
hälsn. Lotta

Ahren sa...

Oj, vilket fynd

Hemma på Landet sa...

Vad mycket fint du hittat. :-) Kram

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhh vilka härliga fynd...
/Linda

Evelinas hus sa...

Det var verkligen ett klipp 150 kr!!
Dom blåa och vita handdukarna var verkligen fina.
Kram Caroline

Graadskan sa...

Vilka fynd! Visste du från början att lakanen låg i? Verkligen jättefina!

Ja, värmen är stundtals outhärlig... Men samtidigt underbar. Folk i allmänhet blir så glad och skiner upp (de också).

Kram Camilla

Design by E sa...

vilket klipp så fina saker..trevlig helg!!

kram E

Moderncountry sa...

Men gud for noen helt fantastiske funn!!! Ojoj, så herlig å finne noe så vakkert, helt underbart!! Jeg samler også på gamle kjøkkenhåndklær i Linne selvsagt.
I forrige uke dro jeg sammen med min søster, varmt var det ja. Men å så glade vi var!

Klemmer Aina