onsdag 23 juli 2008

Räddaren i nöden

Trots värme och strålande sol så har dagen mestadels tillbringats inomhus Min lilla skrutt har nämligen haft magsjuka idag :( Stackaren... nu när det äntligen är så fint väder och allt. Som tur är går det ju fort över och redan nu känner han sig bra igen. Så bra att han kan vara med och mumsa i sig lite sockerkaka :)



Tack för era tips ang den gulnade färgen.
Jag tog en tur till en färgaffär härom dagen och här har vi räddaren i nöden:


Först höll jag på att få fnatt när jag penslat på lacken. Färgen blev ÄNNU gulare! Men redan första lagret vitfärg efter det täckte bättre än alla andra lager.
Man kan fortfarande se en viss nyansskillnad på lådorna och själva möbeln. Får se om jag målar på ett lager till på lådorna... Risken är att det blir för mycket färg då och att det inte blir snyggt.
Jag ser iallafall ett slut nu och jag hoppas att jag snart kan visa er resultatet!

Ha en bra kväll!

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Va skönt att det verkar lösa sig. Ska bli jätte spännande att få se hur det blev.

Kram Ullis

Romantiska Hem sa...

Mums! Gissa om jag blev sugen på din sockerkaka!
Skönt att det känns bättre och blir bra med färgen nu, hoppas på att snart få se ett resultat som du stolt visar oss, ler.
Ha det gott!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

LoveinH sa...

Hej hej!

Åh vilken tur!

Lycka till. Hoppas du inte blir sjuk!

kram kram

Vägen till Drömhuset sa...

vad gott med sockerkaka :) ska baka lite kladdkaka i långpanna på lrdag för att ha med mig på släktkalas :)

vad bra att sonen piggnade till fort :)

ser fram emot att se slutet på din målarhistoria, du har ju jobbat upp nyfikenheten nu :) stor kram

Mamma C sa...

Kul att det verkar bli bra. Ska bli kul att få se resultatet.
Kram mamma c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh nej. inte magsjuka...!

Hoppas det inte smittar ner resten av er!

Kram Annica

Kamomilla sa...

Hoppas magsjukan ger sig och inte smittar ner resten av familjen också! Så bra att du fick ordning på färgproblemet!

latara sa...

Hej!

Kvistlack är nog guds gåva till alla hemmafixare - och en sak som vi glömde när vi målade golven vita på undervåningen... Upps.

Vad rart med telefonsamtalet som egentligen var till någon där du bor! Sådant är ju helt hjärtknipande! Men efter London kände jag mig lite kluven igen och tyckte att det är lite väl lugnt här *ler*

Jag hoppas att lillälsklingen mår bra igen. Sockerkaka hjälper :-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

Ljuvligt Hemma sa...

Ska bli spännande att se resultatet :) Kram kram

My Lovely Things sa...

Hej!!
jaa..jag vet hur trist det är när färgen läcker..
'jag målar alltid häftgrund som första lager..
sen med vatten baserad färg..då läcker det inte igenom..
Ska bli jätte roligt att få se din fina chiffonje..
kram anna

Karna sa...

Håper det går bedre med han, må nyte disse fine sommerdagene når vi har dem....snart er høsten her...

Ønsker deg en kjempe fin sommerhelg!

Leva som jag sa...

Det kommer säkert bli jättefint! Behöver handla kvistlack till vår dörr också. Ha det så skönt i värmen!! Själv håller jag på att smälta bort, puh, är mest inne faktiskt
kramar M

A-P sa...

Kikade in här, fina kuddar m.m. såg jag, och en alldeles underbar tallrikshylla i ett tidigare inlägg, jag skulle låta den vara som den är. Ha en trevlig helg./ A-p