lördag 30 augusti 2008

Chiffonjén

Idag tänkte jag att ni ska få se chiffonjén som jag har tjatat om så länge.
Den är inte helt färdig än men den tål att visas ändå :)
Det fattas små knoppar till smålådorna och skivan ska få sig lite mer färg. Även två beslag på översta lådan ska dit.
Men här är den iallafall :

Vackra, handsmidda gångjärn som sambon putsat upp och svetsat på så att skivan inte skulle hänga ner så mycket.....

Flera gamla nycklar följde med. Här är en:


Klicka gärna på bilderna så blir de större!

Minns ni hur den såg ut från början? Klicka här så får ni se!
Tänk att vi fick den här vackra pjäsen alldeles gratis!! Om de bara visste hur lycklig jag är för den :)
Vi har tittat på fina, små ringar till lådorna i Gysinge men är lite osäkra på om vi ska ha dem eller inte. Kanske det skulle bli finast med små svarta knoppar? Det känns mer som att man bevarar mer av original utseendet då..... Men det verkar inte vara det lättaste att få tag i så små knoppar. Om någon vet vart man kan hitta det så får ni gärna tipsa mig :)
Ha en bra lördag! Kram!

25 kommentarer:

Ulli sa...

Vilken skillnad! Vad fin den blev. Tänk vad lite färg kan göra.

Trevlig helg!
Kram Ulli

S o F sa...

Det är ju en helt fantastiskt vacker totalförändring.

Tänk vilken förmåga du har som kan se potentialen i en gammal möbel.

Verkligen bra jobbat! Grattis till resultatet.

Soliga hälsningar.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åååååååååh *suckar jag hänfört*

Vad V A C K E R den blev!

Kram Annica

Gårdsromantik sa...

Så fin den blev!
Måste ha varit en massa jobb med alla lådorna.

Jag har en sådan där ståendes på vinden - jag fasar för när den skall med till nya huset - väger sina modiga elefantkolosskilon.

Kram Maud

Lockas lilla längtan sa...

OJ, så fin den blir!!! Helt otroligt vacker, det är så att jag blir mållös.....

Kram Veronicapn

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju så fin. Har en nästan likadan i källaren som också väntar på att få sig en omgång(eller rättare sagt många) färg. Letar också efter små knoppar med inte hittat. Ska bli kul att se om du kan lösa problemet.

Kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh, den är så vacker! Vilken fröjd för ögat. Och jag kan tänka mig att du känner dig väldigt nöjd med den när ni fixat till den så fint!

En stor komplimang från mig.

Kram Jenny

Mamma C sa...

Gud så fin den blivit med vit färg.Du är då för duktig.
Kram Mamma C

Under en vind sa...

Så fin den är!!!

ha en go söndag! Kram!

Kristina sa...

Hej, jag tassade in till dig! Vilken fin byrå!
mvh Kristina

Karin Krut sa...

OOotroligt vackert med lite.. eller mycket vit färg. Jag är också på jakt efter små knoppar men dom lyser med sin frånvaro ;)
Ha en skön helg
Kram karin

♥ Fyra årstider sa...

Den var verkligen underbar..vad ni har fixat och donat.
Kram Lotta

Ljuvligt Hemma sa...

Vad avis jag bliiiiir :) Alldeles alldeles ljuvlig! Önskar dig en trevlig söndag. kram kram.

Morfars bod sa...

Jättesnyggt,vilket tålamod du haft.
Det tar tid att måla såna här möbler.
Mvh,V
vildatanter.blogspot.com

Romantiska Hem sa...

Åh himmel så fin den blev! Och vilken skillnad! Den är helt himmelsk! Grattis till resultatet! Kram på dig!
/Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

latara sa...

Men ååååh - nu tickar habegäret igång!! Jag vill ha en likadaaaan..! *sträcker mig efter din chiffonjé* :-)

Tänk att en möbel kan vara så photogenique, visst är det kul med en så tacksam "modell" när man kommer med kameran i högsta hugg?

Alldeles strax ska jag och sonen cykla till centrum/köpingen/byn och köpa hårfärg. Igår färgade han håret SVART men färgen ville inte riktigt räcka till hans rödblonda hår så fläckvis ser det ut att vara grått och mörkbrunt och det vill han göra något åt. Det är faktiskt riktigt kul med en tonåring i huset, även om han har några månader kvar tills han blir 13 :-)

Ha det så bra!

Kram, Karin

Hemma på Landet sa...

Nämen vad gräsligt!!....avundsjuk jag är nu. Nu får du nog skicka hit den.
Visst?
Puss

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman ;) jag säger det igen, himmel så fint ni har det! jag älskar chiffonjen, och den blev sååå fin när du vevat med trollspöt :) vilken skillnad lite färg kan göra, från mörk och tung till vit och lätt :)

stor kram sara

My Lovely Things sa...

Hurra!!
Åh vad roligt att få se ciffonjen i helhet..den är så grymt fin alltså!!

oj..oj..oj!!
En sån skulle jag allt vilja ha med..
verkligen ett kanon fynd..
ha det så bra..

kram anna

Inredningstokig själ sa...

Den är verkligen heelt underbar!! Lyckliga du!

Nygammalt sa...

Ja den är superfin! Och gratis och allt. Vilken gåva!

Kram.

lottens vita och gröna sa...

gu så vacker den blev, en riktig praktpjäs!

varmkram lotten

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken vacker skapelse det blev, så himla vacker.......

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Design by E sa...

wow den blev underbar!!
jag har en utmärkelse till dig på min blogg, varsågod att hämta..kram E

Mrs W sa...

Ett helt nytt skåp!! Vackert :-)