tisdag 19 augusti 2008

En HIMLA massa bilder!

Idag ska ni få följa med in i Himlas Lagerbutik i Uppsala!
Här är det rena julafton med superbra priser och massor av fina "vill-ha-saker"!

Kom så går vi in!
Klicka på bilderna så blir de större!

I första delen av butiken är det porslin, glas och lite prydnadssaker som tex ljuslyktor. Nu hade de även några möbler.

Det finns riktigt mycket porslin att välja och vraka mellan. Priser som tex 25 kronor för en mattalrik och 5 kronor för ett kaffefat. Det kan vara lite skönhetsfel på vissa saker men det finns felfria saker också.


Fantastiskt vackert porslin!! Skulle vilja ha allt :)

I den andra och större delen av butiken finns textilier av olika slag, badrumsartiklar, servettringar, kuddar mm.

Soffan "Tuvan" från All in Wood skulle jag inte tacka nej till! Så vacker!




Jag skulle ljuga om jag sa att den var billig men en prissänkning på flera tusen kronor är ju verkligen en bra rabatt!

Titta på detaljerna!


Tvålar, oljor, badsalt.... jag skulle kunna köpa allt! Doftar ljuvligt :) Sen älskar man ju att det är snygga förpackningar! Eller hur?


Underbara handdukar i olika storlekar och utföranden.



De här tyckte jag var så fina! De fanns i två olka färger (vad jag hann se).


Kuddar, dukar, servetter, lakan, gardiner, mattor, mm, mm....

Det blev en himla massa bilder det här och ändå finns det massor av fler saker att visa. Ni får helt enkelt åka dit själva och titta! Det är värt en liten utflykt :)

25 kommentarer:

MY WHITE COTTAGE sa...

Vi har en Himla-outlet i Kivik men den är verkligen inte så där bra!!! Deras sortiment känns inte alls kul... Tyvärr! Där du har varit verkar det ju finnas hur mycket fint som helst!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar Jenny

Millas hem sa...

Ja, där skulle man lätt kunna tillbringa några timmar!
Så mycket att titta på!
kram Camilla

Lottaspace sa...

OJ! Där skulle man kunna göra av med en Himla massa pengar!

Kram,Lotta

Lena Kristina sa...

Vilket drömställe att komma till. Som att vara i himlen faktiskt.....

Visst e jag rooolig :D

Kram Lena

Ps Jättefina bilder

Snusilus o Sannibus sa...

Oj så mycket fint!! Synd bara att det är en bit bort. Vilken söt liten stol du visar också :) Ha en fin tisdag!

Kram, Susanne

Hwita Villan sa...

Åh vad härligt! Massor med fina grejjer! Måste dit någongång...
'
Kram M

Les Cotrions sa...

Ciao! Wonderful shop! I like the plates with monograms!!!
Have a nice day!!!
Hugs
Vale

Mamma C sa...

Oj oj oj, vilken butik. Där skulle man bli utfattig om man satt fötterna innanför dörren.
Kram Mamma C

Vardagstugg sa...

vilken härlig butik! Där skulle man vilja shoppa loss ordentligt =)

Trevlig kväll/Annelie

Lilla Blanka sa...

Hej!

wow, om jag åker üppåt i landet nångång vet jag vart jag skall åka..himmel vad mycket fint!

Kram
Mia

Marys Mat & Vintips sa...

Åh, jag Älskar HIMLA! Tack snälla för tipset ;-D Kram från Mary

Evelinas hus sa...

Åh vilken bra outlet det ser ut att vara. Det ska jag komma ihåg.
Vilket fint fat och tvålar du köpte.
Kram Caroline

Frida sa...

Man får tacka för besöket i Himlas butik - Himla kul att få följa med på shopping! :-)

Sofie sa...

Tack! Va kul att ha en våg med sitt egna namn på:) Härligt med mycket bilder från Himla!

Karin Krut sa...

VILL HA! ;) hmm jag tror att jag snart måste göra en liten utflykt till Uppsala.. Det ser helt underbart ut där skulle jag lätt kunna tappa kontrollen ;)
Ha en skön onsdag
Kram Karin

Ljuvligt Hemma sa...

Jisses vilken underbar butik... vill dit med detsamma :) Kram kram.

MiaMaria sa...

Hej!

Detta var ju HIMLA kul att du delade med dig av...gissa om man skulle vilja ha denna söta soffa!
Där skulle man nog handla en del tror jag...

MiaMaria

Hemma på Landet sa...

Oj...vad mycket fint. Där skulle man ha traskat runt lite. Kramis

Leva som jag sa...

Åh jag vet vad jag skall göra nästa gång jag hälsar på syrran i Uppsala :-)
kramar M

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ojoj.. sitter här och riktigt dreglar!!
men så mycket fint alltså...
Jag bara älskar HImla!!
Där skulle man velat var!!
kram på dig A-C

Marie sa...

Vilken butik!!! Där skulle man nog kunna gå omkring och kika en stund, jättemycket fint!

Kram Marie

Romantiska Hem sa...

Åh jösses gissa om jag vill åka dit!!! Och finns det något bättre än när det känns som om det iallafall finns en liten chans för plånkan! Ha det fint! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Piffa & Puffa sa...

Jag visste inte att de hade en butik i Uppsala. Var ligger den någonstans? Jag bor bara 10 mil därifrån och ska plugga där så det kan ju vara värt ett besök.
Kram Anete

carina sa...

ooohh vad mysig butik dit skulle jag gärna åka om de inte vore såå långt bort.

Anonym sa...

Ser väl fint ut men Himla i Kivik Är bättre. Så det så!