tisdag 26 augusti 2008

Fattigmanssilver

Vill börja med att tacka er alla för de fina och snälla kommentarerna till förra inlägget! Så glad jag blir :)

Jag är ju svag för silver i kombination med vitt. Något av det vackraste jag vet just nu är fattigmanssilver.

Idag var jag, sonen och en väninna i stan och kikade lite i några butiker. I en butik såg jag de mest underbara ljusstakar i fattigmanssilver. Det var två "vanliga" och en som en kupa på fot. De kom från Sia eller Miljögården, jag minns inte riktigt....
Eftersom jag försöker ha något av ett köpstopp så höll jag mig från att köpa dem (det var svårt och hårt ska ni veta, haha).
Innan vi skulle hem körde vi till Jysk för ett snabbt ärende.
Gissa om jag blev glad när jag hittade flera olika sorters ljusstakar där för nästan inga pengar alls!
Ja, och sen var det köpstoppet över :)


De här små lyktorna i fattigmanssilver var så gott som gratis!


Se så fint mönster det blir av dem.


Just nu står ljusstakarna på månbordet i vardagsrummet. Men som allt annat så kommer de väl flyttas runt innan man har bestämt sig :)


Ikväll har vi tänt en brasa. Det är andra brasan för säsongen faktiskt. Det känns att det blir kallare om kvällarna och då är det skönt att mysa vid brasan.

Ha en bra kväll och ta hand om er!

19 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Mmm... vackert! Jag har slutat att ge mig själv sådana där köpstopp. Det funkar ändå aldrig. Så fort jag har en enda krona över så bränner den i min ficka - jag bara måste handla upp den.

Nästa helg är det trädgårdsmässa på Sofiero i Helsingborg. Borde inte gå dit för jaga vet ju att jag kommer göra av med pengar (som jag inte har...).

Kram Jenny

Design by E sa...

åh så fint jag älskar oxå detta vackra silver..jysk har mycket fint o just till bra priser man blir glad av..kram E

Lantlivs Anna sa...

Hihi, det blev slut på mitt köpstopp också när jag fick syn på de här ljusstakarna, det var ju som en påse smågodis - måste bara ha!

Fattigmanssilver i alla dess former är så underbart, samlar på ljusstakar och maken suckar varje gång jag kommer hem med en till :D

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint du har, så mysigt med att kunna tända en brasa! ja jysk ja, där kan faktiskt hitta nåt ibland, lyktorna är urfina!
varmkram lotten

Bland kuddar o busiga barn sa...

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg!

Må så gott!

Mamma C sa...

Så fina dom var. Är nog dags för en brasa här hemma med. Tycker det är lite ruggigt inne.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hej!

Vad fina de var.....och så vackert på bordet där de står tända och sprider ett vackert sken....

HA´det så gott!
MiaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh vad mysigt det ser ut..! Jättefin bild på månbordet och ljusstakarna!

Ja det är så kul att göra sånna fynd! De där lyktorna är ju i princip identiska med ett par från ett par från "finbutiken".

Kraaaam
Mia

Lockas lilla längtan sa...

Den butiken är inte att förakta. Ibland kan man göra riktiga kap. Det måste jag säga att du gjort!! SÅ FINA!

Kram Veronica

isabels värld sa...

Väldigt vackert!! Ser jättefint ut!

Du har en utmärkelse att hämta hos mig! kram Pernilla

Tidsmästarinnan sa...

åhh, jag är så väldigt svag för fattigmanssilver, det går liksom inte att bärga sig... jag vet inte vad det är, men det är så fiiiint!

Jättemysiga ljusstakar! (jag tycker du skulle få köpa de du beskrev också när du nu har lättat på köpstoppet, vore kul att se dem! :-)

Kram och må så gott!

Frida sa...

Jättefint. Är själv sugen på silverbestick!

Karna sa...

Det er veldig fint med fattigmannssølv! Koselig når en samler mange lysestaker slik....Kos deg!

Kamomilla sa...

Jag kan nog förstå att du inte kunde hålla dig... Visst är de fina och passar så bra hos dig!
Köpstopp är svårt..

Ljuvligt Hemma sa...

Åååh vilka fina ljusstakar & ljuslyktor & vad mysigt du ser ut att ha det :) Kram kram.

latara sa...

Vilka fina, stämningsfulla bilder du bjuder på - me like! Jag gillar ditt halvmånebord skarpt! När du tröttnar på det (if you ever...) vet du vart du kan låta det flytta, ok?

Ska bli kul att ses i morgon! Jag behöver ett smakråd när det gäller flera av våra fönster, så du får agera inredningskonsult :-)

Kram!

Karin

latara sa...

Men visst ja, glömde! Du har en liten grej att hämta inne hos mig!

Kram!

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman :) jag blir alldeles tårögd när jag läste om dina klint :) de var såå fina, och de betyder mycket för dig kan jag tro!

och dina ljuslyktor är toppenfina, älskar fattigmanssilver!!! ljusstakarna har jag liknande som, men mina är från indiska. kanske ska kolla jysk. man kan aldrig ha för många ljusstakar!

måste också säga att du har det för jäkla snyggt hemma. ser så mysigt ut :) stor kram sara

Zizzi sa...

Jättefina ljusstakar. De gör sig verkligen tillsammans på ditt lilla bord. Jag tycker också om smålyktor som ger fint sken och mönster när man har tänt de.
Kram cissi