torsdag 21 augusti 2008

Gamla dokument

I mina gömmor har jag några lagfartsbevis som kommer ifrån släkten.


Några är daterade 12 februari 1925.



Några andra är daterade 11 mars 1895.


De är i gott skick så de måste ha förvarats väl skyddat i alla år. De förvaras i ett alldeles söndertrasat kuvert och jag har inte haft mage att byta ut det :)

Jag skulle gärna ha de framme men är rädd att barnen ska få tag i dem. Kanske man skulle rama in något utav dem? Vad har ni gjort med gamla dokument? Vet att det är många som har det ......

12 kommentarer:

me and alice sa...

Tjingeling!
Vilka vackra dokument! Jag hade utan tvekan ramat in något eller några av dom. Har själv gjort så här hemma!
Filmen är helt underbar. Alice älskade den, hon blir 13 i Oktober. Tror säkert din dotter skulle gilla den. Man får skratta väldigt mycket...
kramis Susanne

Hemma på Landet sa...

De där var ju väldans fina. Ta och rama in ett par. Det skulle ju passa fint ju.
Pussgurka!;-)

Dicksonska våningen sa...

Jag skulle ha ramat in dem och hängt dem på väggen allihop! Jag läste i "Gör-Det-Själv" om glas som inte släpper igenom UV-ljus och gör att dokumentet behåller färgen längre. UV-ljuset bleker nämligen. Kolla hos en glasmästare vad man ska använda.
Kram Annika

Kamomilla sa...

Håller med föregående kommentarskriverska. Kolla först med glaset! Annars blir de förstörda.

Ljuvligt Hemma sa...

Vilka vackra dokument... skulle nog bli fina som tavlor :) Tapeten du frågade om kommer från Boråstapeter & kollektionen Moment Art. Vet ej om de tillverkas fortfarande? Önskar dig en mysig kväll! Kram kram.

Mamma C sa...

Har inga gamla dokument själv. Men rama in dom skulle vara snyggt.
Kram Mamma C

Fredrik sa...

Vilken fin blogg du har... Vill tipsa om en underbar webbutik: http://www.byvalentin.se

Karna sa...

Så flotte dokument, jeg hadde helt klart rammet dem inn, det må jo være en god måte å bevare disse på!

God helg!

Designe sa...

Va häftigt att ha dokumenten kvar! Jättefina!

Åh, va mycket fint Himla har då och kul att de har möbler från Allinwood oxå, älskar deras möbler! Det är alltså bra priser där??
Trevlig helg! Kram :)

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka fina dokument , jag tycker att du ska rama in några, då håller dom..
Kram Anette

Romantiska Hem sa...

Åh så skoj med de dokumenten så fina och med en sådan historia! Jag hade ramt in dem!! Några hade jag kanske kopierat upp i större storlek. Men som några nämt, titta upp glaset på ramen.
Ha en undebar helg! Kram Petra E
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Ina sa...

Gud vad fina de är sådana där gamla dokument!! Det är verkligen dekorativt!!
Kram Ina