söndag 3 augusti 2008

I ny skrud

Äntligen har vi köpt nya vita klädslar till sofforna. Innan hade vi beige och det var iofs bra med tanke på all vardagssmuts som blir. Men inget är ju som vitt ;) Eller hur?
(Här kan ni se hur det såg ut innan.)

För att skydda sofforna har jag lagt på några plädar. Även två av örngotten som vi köpte på auktion fick vara i sofforna. Mysigt och lätt att tvätta!



Det står på tvättrådet att man inte kan bleka men jag funderar på om det kanske går ändå... Är det någon som har testat? Antar att den dagen kommer då jag behöver det, haha.

Nu ska jag krypa upp i soffan med min älskade och mysa lite av de sista timmarna på den här helgen och veckan. Den här helgen har verkligen inte varit någon höjdare för oss så vi behöver en lugn stund innan en ny vecka startar....

Ha en bra kväll. Kram!

21 kommentarer:

Villa elva-kulla sa...

Åh så fint det blev.
Vitt är ju så fint.
Ha de gott!
/ Jennie

Hem och Lycka sa...

Beiga klädeln är fin också men vitt är ju som villa elva-kulla skriver - vitt och vackert! Blev jättesnyggt. kram!

Lena Kristina sa...

Jag tycker det blev jättefint, hoppas ni fick en go mysstund sedan

Kram Lena

Anna sa...

Åh va snyggt det blev med den vita klädseln! Sofforna kom fram mkt mer i rummet och syns mkt bättre gentemot den beiga väggen, blev kanon!!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Fint, fint och FINT!!! Kan bara hålla med! Tänk vad en nyans i vitt kan göra underverk!! Fulkomligt älskar dina vackra fyndade lakan!!!!!//Linda

Zizzi sa...

Vad fint det blev! Rofyllt på något sätt!
KRam cissi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Inget är som vitt:) Snyggt och praktiskt!

Har själv vita överdrag och det är perfekt att bara slänga in i tvättmaskinen med vittvättmedel så att det blir fräscht igen. Vi har ju fyra barn som gärna smutsar ner;)

Kram Annica

Från A till O med Jenny sa...

Hej
Rekommenderar vanish matt och möberspray....har inte testat den själv men jag har sett mattan som var full med blåbär vara utan blåbär....och det är ju svårt att få bort om nått
Ha en bra dag
Kram

Malla sa...

Åh, vad bra det blev.
Skulle verkligen också vilja ha vit soffa men har man en stor hårig hund så går det inte så bra med vitt..

Designe sa...

Åh, va fräscht det blev! Ser att du har typ samma soffbord som mig, jag har det fyrkantiga:)
Du borde ju kunna tvätta med klorin tycker man...
Ha en bra vecka! kRAM :)

Snusilus o Sannibus sa...

Så fint det blev!! :) så mysigt ju! Det är ju perfekt när man kan byta klädsel och förnya lite! Jättesnyggt!

Ha en fin måndag!

Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

Gissa om man är lite avis på dina soffor, vill också ha Ektorp i vitt.....SNYGGT är ordet!

HA´en bra dag i dina vackra soffor!
MiaMaria

Inredningstokig själ sa...

Sååå SNYGGT ni har det!!
Har ju själv vita Ektorp soffor och skulle inte byta bort dem för en dag !!

Moderncountry sa...

Herlig med hvitt, og det ble jo så bra!! Jeg funderer selv, for den sofaen vi har nå er så utrolig stygg. Jeg la et gammelt hvitt laken over og jeg ble helt forelsket med en gang. Men så har jeg en svart liten pus da, og mine tantebarn. Usj, svårt!!

Klemmer

Romantiska Hem sa...

Åh det blev verkligen underbart! Kan ana att du är himmla nöjd. Älskar också vitt, men visst det är ju inte så praktiskt ibland. Tacka vet jag galtvål, ler. Ha det gott! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Huset på kullen sa...

Det är så fint med vit soffa, hade gärna också haft en vit.

Ha det bra! /L

Villa Hemmet sa...

Vitt är såå fint, men vita soffor kan jag bara njuta av hos andra :-D

kram

rosenfröjd sa...

det blev jättevackert! det är ju som sagt nåt särskilt o magiskt med vitt :-)

Kram/
¨M¨

Anonym sa...

Halloj!!
Tack för din titt!!
Vi har 4 , snart 5 barn och har de vita sofföverdragen, har blekt dem FLERA gånger, haha!!
Vitt är fräscht!!!

Anonym sa...

http://pinkie.blogg.se

Glömde skriva min adress...

Keri sa...

Lovely ;)