tisdag 12 augusti 2008

J i ett nötskal :)

Halloj!

Idag har jag ägnat förmiddagen åt biltvättning.
Vi ska sälja vår Audi och den fick sig en omgång av tvättsvampen innan jag fotograferade den.
Så om det är någon som är intresserad av en Audi a4 av årsmodell -07 så är det bara att höra av sig ;-)

Min kära väninna Jessica var lite av en bulvan åt mig härom dagen. Hon åkte ner på en auktion som jag inte kunde åka på. Sen ringde hon mig och informerade om vad som fanns, priser osv.
Jag blev i eld och lågor när jag fick höra om allt fint som fanns!

Örngottet som sitter på kudden kommer från mitt förra auktionsfynd.....

Hon ringde mig flera gånger och ibland hörde jag knappt vad hon sa för att hon stod så nära auktionsutroparen (heter det så?) Plötsligt hör jag honom säga: "Vad gör du? Har du bud på telefonen, eller?". "Jaa", sa Jessica och sen hörde jag alla skratta :) Det är inte varje dag som folk budar via telefon på de här auktionerna, haha.

Efter ett tag ringde hon mig igen med andan i halsen. Då hade hon ropat in 12 örngott som hon skulle lägga in i bilen.

Senare på dagen kom hon hem till mig med örngotten och en hög med uuuunderbara baby-sängkläder. Och vill ni veta det bästa? Jag fick köpa alla 12 örngotten! "Ja men det var ju till dig jag ropade in dem" sa hon :)

Alla örngotten är helvita med spets och vit brodyr. Spetsen och brodyren skiljer sig dock från varann men det är ju bara bra.

Titta här vilket fint hantverk alltså! På nästan alla så är sidosömmarna sydda så här. Ingen raksöm här inte!


Det här är verkligen min vän i ett nötskal. Tack goa Jessica!

18 kommentarer:

Under en vind sa...

Å vilka fina och en så go vän!

Kram!

Willewira sa...

Jättefina örngott!

Gammalt hantverk är speciellt. Inga fabriksgjorda där inte.

Tänk att det var inte länge sedan man var tvungen att läsa sig sy sånt i skolan. För att bli en bra husmor/hustru/mamma. Det skulle vara idag det... Tur för alla kvinnor, men otur för hantverket.

Fyndat har du gjort! Både i vän och örngott!

Kram Willewira

Marres Hörna sa...

Fina gamla lakan och örngott! :-)

Kram!

Mamma C sa...

Vilken snäll vän du har. Vilka fina lakan och örngott det blev.
Kram Mamma C

Skatan sa...

Du det var ingen dålig vän det! Kanske har du gjort dig förtjänt av henne?

husvidhavet sa...

Hejsan! vilka trevliga örngott,jag har flera i min ägo som jag fått av min mammas moster hon har gjort dem själv och vissa är så kallade
brudlakan med mina initialer. Tyvärr (eller det lät ju dumt) så har jag gift mig så nu stämmer ju inte efternamnet men jag är så glad att jag fått dem.
Mycket trevlig blogg!
Kram Marith

Marie sa...

Underbara örngott! Vilken supergullig vän du har!

Kram Marie

Lantlivs Anna sa...

Men vilken raring till kompis! Och vilka örngott - avis *ler* som bara den!!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilken ängel!!!! Det var ju hur snällt som helst!!!!//Linda

Dicksonska våningen sa...

Vilken bra väninna! Hon visste ju precis vad du ville ha!
Jättemysig blogg du har dessutom - här kikar jag gärna in igen :)
Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken go kompis du har som ställer upp så för dig. Örngotten var ju helt underbara. Gillar gamla örngott.

Kram Ullis

MiaMaria sa...

Vilken vän!

Vilka underbara örngott....
Bara så vackert!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Karna sa...

Så utrolig snilt gjort, og så utrolig fine de var! Kjekt med en utsendt medarbeider!

Romantiska Hem sa...

hihi, vilken snäll vän du har! Örnogotten är verkligen helt underbara!!! Kram Petra E
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Kamomilla sa...

Vilken vän du har!! Härligt!
Henne ska du hålla hårt i!

Tack för det snälla meddelandet du lämnade hos mig. Oj så det värmde mitt hjärta!
Kamomilla

Designe sa...

Oj, så vackra örngott! Vilken tur att ni kunde buda lite! :) Såå fint skåp nedan oxå, ser gärna fler bilder! :) Kram

Designe sa...

Oj, så vackra örngott! Vilken tur att ni kunde buda lite! :) Såå fint skåp nedan oxå, ser gärna fler bilder! :) Kram

Sextiotalsvillan sa...

Vilka härliga örngott! Och vilken vän du har!

Angående halsbandet så är det inte lika fint som originalet, men dock så mycket billigare ;)

Kram