lördag 23 augusti 2008

Kampen mot Furu-monstret!

Jag är helt slut nu!
Varför?
Jo för att jag har kämpat mot Furu-monstret. Han finns här i vårt hus och jag gör vad jag kan för att han ska försvinna.
Jag har kvistlackat och målat två lager färg på några småväggar mellan matsal och vardagsrum (pärlspont + lister = mycket pilljobb). Än återstår det ett lager till. Och inte nog med det! Sen är det alla taken på hela mellanvåningen!! Oh my god säger jag bara.
Men vilken skillnad det blir! Så ljust och fint!

Har tänt lite ljus och nu är det soffan som gäller!
Ha en bra kväll!


13 kommentarer:

Mamma C sa...

Skulle behöva gå en match här hemma oxå mot detta monster. Men jag har en till motståndare här hemma (Gubben). Men så nöjd du måste vara nu. Skönt att få slå sig ner i soffan och bara mysa.
Kram Mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Furumonstret bor här hos oss oxå...Kanske är han kusin med ert monster;)

Jag orkar inte ens måla om allt. Vi har trätak OCH trägolv i hela huset... Men jag bekämpar furun på väggarna med pensel och roller iallafall:)

Kram Annica

Snusilus o Sannibus sa...

Hehe kan tänka mig att det är mycket jobb, furu verkar ju finnas lite varstans i Sverige :P

Men så fint det kommer bli när du är klar :) Ljust och fint är ju aldrig fel! Vad rekommenderar du för sorts färg om man ska måla om ett träbord? Vitt blir det men vilken sort? :)

Ha en skön söndag!

Kram, Susanne

Karna sa...

Ja det er mye jobb å bli kvitt all furu...men det må til, så mye finere med malte vegger!
Jeg vurderer å male gjesterommet, siden jeg har litt maling igjen, og planer om å bruke det til syrom i høst...får se om jeg orker å starte på det...
God søndag!

Sextiotalsvillan sa...

Vad mysigt med tända ljus och visst gör det så stor skillnad med lite vit färg!

Fortsatt trevlig söndag!
Maria

Kamomilla sa...

Ja, jag kan tro att det är jobbigt!! Ett sånt pillande. jag hatar att täcka in allt men å andra sidan så är det jobbigare att städa upp om man klottar...

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej!

Vad underbart det måste bli efter att du kämpat klart mot furu-monstret! Det är säkerligen värt att kämpa för!

Önskar dig en fin kväll!
Kramis Hanna

Snäckornas sjö sa...

Hallå där!

När du har vunnit över ditt furumonster har du säkert ångan uppe så då kan du ju komma hit och bekämpa vårt monster också ;-)

Vet hur det känns...hela nedre våningen är en orgie i furu :-( Men jag har, tack och lov, en man som ÄLSKAR att måla. Hör inte till det vanliga, tror jag. Så länge han har sällskap...och jag sitter ju gärna på en stol bredvid (helst med ett vinglas i handen) och underhåller ;-)

Ha det bäst! Kramar/ M

MiaMaria sa...

Hej!

Jag kan tänka mig att skillnaden blir stor...och att det blir ljust och fint.

men det tar tid och ork men bra blir det...

HA´det så gott!
MiaMaria

Skatan sa...

Åhå, furumonstret bor hos dig med?! Jag bedriver samma hetsjakt jag...men det går långsamt, alldeles för långsamt!

Godkväll.

Hem och Lycka sa...

Ja, håller med dig, furu är ju inte så kul.. Men din bild är underbar, verkligen STÄMNINGSFULL.. kram!

Emma sa...

Kämpa på, jag vet precis hur det är. fast vi hade "bara" furutak, men det räkte för mig:P
Finns ju roligare saker:)
Kram Emma

Jessan sa...

Hej på dej! haha...det där monstret känner jag alltför väl igen....när vi flyttade in i vårt hus -99 (en sommarstuga)så var det täckt med furu från golv till tak....såg ut som en bastu hela huset! Brrrr....
nu många år,färgburkar och tapetrullar senare har jag lyckats jaga iväg det där monstret....
Fin blogg du har.....ha en fin vecka! kramar Jessan