fredag 8 augusti 2008

Lite egentid

Idag kunde jag inte somna om efter att sambon åkt till jobbet. Det var omöjligt!
Ute vräkte regnet ner (det gör det fortfarande och ska fortsätta hela dagen) och smattrade mot plåttaket. Jag tycker att det ljudet är ganska mysigt.
Tillslut gick jag upp, tände lite ljus, hällde kaffe i favorit koppen och satte på morgon-tv.

Ett par rostade smörgåsar med kryddost och en varm filt om axlarna...... Alldeles ensam, lugnt och tyst. Sovande, varma barn på övervåningen.


Men snart fick jag sällskap.......... "Hej......Vad gör du? Äter du något? Jag kände nog lukten....."



"Om jag står riktigt nära och tittar åt ett annat håll (för man får ju inte tigga) så kanske jag får smaka något?"


Inte kan man väl motstå den där lite bekymrade blicken?

Nu hör jag små fotsteg i trappan så snart är det full rulle här :) Hoppas ni får en bra dag!

20 kommentarer:

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Låter som en alldeles underbar start på dagen. Att få börja den så där alldeles i lugn och ro. I tystnad.Nåt vi småbarnsföräldrar inte upplever så ofta! //Linda

Lilla huset på prärien sa...

Det samma till dig! En bra dag alltså :)

Här är det också full rulle med alla barnen... en står och boxar mig på armen nu när jag skriver. Suck.

Kram Jenny

Tidsmästarinnan sa...

vilken mysputte du fick sällskap av!
Härlig början på din dag...
Jag gillar din favvokopp!

Kram!

Willewira sa...

Vilken härligt skön start på morgonen.

Själv vaknade jag 9.30 och det var inte vad jag tänkt.
Skulle komma igång mycket tidigare.

Men så blir det ibland... ska nu äta min frukost.

Ha en härlig dag, trots regnet!"
Kram Willeiwra

Sextiotalsvillan sa...

hi hi, vilken sötis. Klart att man inte kan motstå den där blicken ;)

Trevlig helg!
Maria

latara sa...

Visst är det riktigt skönt att få en ensam stund just på morgnarna? Men ååååh - den där blicken på sitt ludna sällskap måste vara svår att motstå! *smälter*

Jag vet inte om jag skrivit det förut (minnet sviktar ju) men vi, eller rättare sagt jag och äldsta dottern, är sugna på att skaffa hund. Vi är ju i stort sett alltid hemma, någon av oss, och bor rätt bra. Det vore inte fel alls med en dansk-svensk gårdshund (som kan fånga råttor lika bra som en katt). Maken vill emellertid ha något större och rejälare, men jag har utnämnt mig själv till chef här hemma så det får lov att bli mitt beslut ;-)

Vi skulle till Kolmården idag och sova där, men regnet vräker tydligen ned i Norrköping så det blir andra utflykter i stället. Vad ska ni hitta på?

Ha det så bra!

Kram!

latara sa...

Hm. DITT ludna sällskap, menade jag förstås, inte SITT ludna... :-)

Romantiska Hem sa...

Åh vilken härlig start på dagen! Och vilken sötnod till vovve! ´Jag ville kika in och önska dig/er en trevlig helg! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Mamma C sa...

Skönt med en sådan start på dagen ibland. Klart det blev en liten smakbit. När man står så stilla och tittar åt ett annat håll.
Kram mamma c

Leva som jag sa...

Vilken sötnos!!!
kram M

Marie sa...

Det låter som en alldeles underbar start på dagen!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken underbar morgon... önskar dig en lika underbar helg :) Kram kram.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vardagslyx är aldrig fel! Det gäller att passa på och stjäla några minuter ibland...

Kram Annica

MY WHITE COTTAGE sa...

Åh, vovvisarna vet när det vankas godsaker minsann! Har en som ligger hos mig och håller mig sällskap just nu (trots att jag inte äter något), båden mannen och barnen sover och det är så skönt att få en stund för sig själv vid datorn!

Ha en skön helg! Många kramar Jenny

En inredoholic sa...

Haha... så mysigt skrivet.. Hoppas du fick en fin dag..

önskar dig en härlig helg
kram
Jannice

Under en vind sa...

Vilken mysig början på en ny dag!

Kramar!

Ett hus i vitt sa...

Åh vilken söting som står där! Förstår att det är svårt att motstå den blicken :-). Kram, Anette

Karna sa...

HE HE så skjønn...har en liten tigger her hos meg også, klarer jo bare ikke motså de bedene øynene, og det er jo det de vet også...

Kerstin sa...

Vilket vackert, skojigt, mysigt och - stämningsfullt inlägg.
Tack!

Kram Kerstin

Fryd for øyet sa...

for en søt hund da! Jeg tror jeg har sett det samme blikket her i huset.. omtrent ved hvert måltid de siste 8 årene for å være eksakt hehe:) kjempekoselig blogg du har:)