söndag 17 augusti 2008

Lite shopping

I fredags svängde jag in en snabbis till Himlas lagerbutik innan jag skulle jobba.
Där vill man egentligen ha längre tid på sig men kombinationen kvinna / småbarnsmamma har gjort mig effektiv :) Egentid kan handla om fem minuter på toa nu för tiden, haha.

Det blev ingen stor-shopping men fem tvålar och ett stort uppläggningsfat fick följa med hem.

Det finns massor av tvålar att välja mellan och alla doftar ljuvligt! Fem för en hundring är ett bra pris!



Det stora uppläggningsfatet tänkte jag ha som ljusfat. Måste köpa hem mera ljus men jag rafsade ihop lite av det jag hade hemma. Just nu får det stå i hörnskåpet (urusel bild, jag vet).


Jag passade på att fotografera i butiken och jag hoppas på att kunna visa er bilderna i början av nästa vecka. Vet att flera är nyfikna på hur det ser ut där :)

Nu är det dags för mig att börja göra mig iordning för ett arbetspass. Känns trist att åka ifrån familjen en söndag men när man väl är där så går tiden ganska fort. Hoppas ni är lediga och har det bra :)

Kram!

17 kommentarer:

Mamma C sa...

Härligt med tvålar som doftar gott. Fatet var himla snyggt. Ha en bra söndag du med fast än du ska jobba.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt med tvålar som luktar så gott. Fatet var jättefint. Ska bli kul att se bilderna därifrån. Ha en bra dag på jobbet.

Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga tvålar. Jag shoppade själv några stycken utav dem för ett tag sedan. Jordgubb, mint och persika förgyller nu badrummen våra med underbar doft:)

Kram ANnica

Bonnies vita rum sa...

åå va mysigt!
Kul med vanlig tvål. Kan känna att man annars bara kör med pumptvål.

Kram Bonnie

White Season sa...

Tvålar är lyxigt att ha många av och det blir så fiiint och mysigt.
Kram kram ha en bra vecka, Malin

Hem och Lycka sa...

Kanonbra pris och Himlas dessutom som doftar så gott. Fatet var jättefint! kram

Zizzi sa...

Vilket helt underbart fat!!! Var ligger Himlas lagerbutik?
Kram cissi

Dicksonska våningen sa...

Vilket fint ljusfat du har hittat! Och tvålar som luktar gott går ju alltid åt.
Jag förstår precis hur du känner när du måste jobba på en söndag - själv jobbar jag 3 söndagar av 4 i månaden... pest...
Kram Annika

lottens vita och gröna sa...

oh vilka tvålar, synd att det inte är doft genom cybern, hihi! fatet med var sååå fint, säkert mycket vackert med lite blockljus i höstmörkret!
ha bra vecka vännen! varmkram lotten

Hemma på Landet sa...

Jag gillar också en massa tvålar. Doftar så underbart. Kramis

Sara sa...

Måste bara fråga var du har köpt den underbara Soaps-skålen, vill ha, vill ha, vill ha!!! :-)

Kamomilla sa...

När jag läste det där om ljusfatet kom jag ju på vad det var jag glömde i butiken idag... Just det-ljus. Jag som älskar att tända ljus och nu börjar det ju vara så dags i det kompakta augustimörkret!

vackert fat, och jag kan tänka mig att tvålarna är härliga!

Ljuvligt Hemma sa...

Underbart fat & Himlas tvålar luktar verkligen himmelskt :) Kram kram.

Designe sa...

Åh, va mycket fint du har köpt! Vilket härligt stort fat och lyxiga tvålar! :) Kram

Sofie sa...

va fint att ha tvålar så där i en skål! :)

Under en vind sa...

Vilka fina inköp du gjort!

Tvättställningen har sambon snickrat under semestern, jag är så nöjd med den! Tyvärr har jag bara använt den vid ett tillfälle än då vädret inte tillåtit utetork av tvätten än....

Ha en bra dag! Kram!

Karna sa...

Herlig med gode seper, føler kroppen skriker etter litt pleie etter en lang sommer med mye sol og saltvann....Og ikke minst skulle frisøren hatt et besøk av meg...

Må bære litt ut av huset, før jeg bærer mer inn, er så fullt for tiden, at det ikke blir koselig uansett hva jeg gjør, nei her må det ryddes!