lördag 16 augusti 2008

Modern Classics

Idag har jag och sonen haft hela dagen för oss själva.
Sambon jobbar och dottern har sovit över hos en kompis. Vi har mest myst hemma men åkte iväg på några ärenden.
Det är ju den viktigaste dagen i veckan för en blivande femåring, nämligen Lördagsgodis-dax!! Då kan man ju inte bara sitta hemma heller! Det har planerats hela veckan för vad som ska ligga i påsen :)

Vi åkte bla en sväng till färgaffären eftersom jag behövde en ny Anza.
Där fastnade jag framför Decor Maisons katalog med serien Modern Classics.
Jag skulle så gärna vilja riva ner vår hemska strukturtapet (bara ordet får mig att rysa) i vardagsrummet och tapetsera om med något vackert.

Den jag fastnade för mest var nummer 2161. En vit tapet med skimrande, stort mönster :

Jag testade att tapetsera ett rum för att se om det skulle bli för plåttrigt. Men jag tycker att det blev väldigt fint. Mönstret ser dock mer rosa ut på bilden. Så ser den inte ut i verkligheten utan då är det mest ett ljust, ljust beige skimmer.


Tycker inte ni att den var vacker? Det enda som inte var så vackert var väl priset... :)

Nu ska jag tända lite ljus här och ta mig en kopp kaffe innan det är dags för att laga mat. Ha en fortsatt bra Lördag!

Bilder från Decor Maison

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Tapeten var snygg men förstår att den inte var billig precis.
Ha en bra lördag.
Kram mamma c

Hem och Lycka sa...

Håller med dig, riktigt snygg tapet! Synd att den var dyr dock.. kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Håller också med. Jättefin tapet.

Kram Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja strukturtapeter får man ju smått allergiutslag av *hihi* men den här fina tapeten är ju ljuvlig!

Kram och ha en fin söndag!
Mia

lottens vita och gröna sa...

oh vad fin tapet, ja vet, jag föll för en som kostade 980 rullen, herrguuuuuuuu kan ju tapetsera med hundringa, det blir billigare, hihi!
varmkram lotten

Min verden sa...

Tapeten er veldig vakker og hvis du tar prisen og deler på antall år du forventer å ha den blir det ikke så ille ;) Lykke til. Hanne

Jennifer Ramos sa...

i like how subtle that wallpaper is, although i normally like more COLORS! :)

Jen Ramos
'100% Recycled DESIGNER Cards & More'
www.madebygirl.com
madebygirl.blogspot.com