måndag 25 augusti 2008

"Mammas klint"

Nu har jag kikat runt lite på olika bloggar och sett den ena vackra bilden efter den andra. Och vad ska jag bjuda på idag då?

Jag tänkte visa en alldeles spretig och dan bukett :)




Men det är inte vilken bukett som helst.
Efter att min mamma gick bort så hittade jag en massa fröpåsar i en låda hemma hos henne. Jag sparade dem och sen har de blivit liggandes hemma hos mig ist. Men för ett par månader sen tog jag fram dem och tänkte att jag kunde sätta några frön.
Hmmmm det jag inte tänkte på var att det är utgångsdatum på fröpåsen (Jag är så långt ifrån en trädgårdsmästare man kan komma. Men man lär så länge man lever!).
Med risk för att bli helt dumförklarad nu så tänker jag erkänna vilket år fröerna gick ut - 1997! Jo det är sant....
Men skam den som ger sig! Vad tror ni kommer upp ur en stackars halvt orensad rabatt här ute? Mammas klint!
Inte kan man väl låta dem stå där ute och frysa? Så nu har jag klippt av några och skapat en bukett som lika gärna min son hade kunna gjort :)

Men vackert är inte bara det ögat ser. Eller hur?

21 kommentarer:

weronica sa...

Vilken fin historia. Jag förstår att du njuter extra mycket av dina vackra blomster!

Anita sa...

Historien er iallefall vakker!! Blomstene også da:o) Ha en strålende uke!

Lilla huset på prärien sa...

Vilken vacker historia du berättar, så tänkvärd och gullig. Jag förstår verkligen att du uppskattar dessa små klint extra mycket - det hade jag också gjort.

Ha en riktigt skön dag nu och njut av dina klint!

Kram Jenny

"M" sa...

Vackert

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vad fint att få ha lite av henne hos dej genom blommorna! //Linda

Designe sa...

Så fina och säkert extra mycket värda i och med att de kommer från din mamma! Jag brukar oxå chansa och sätta gamla frön, blir det så blir det! Kram :)

Lockas lilla längtan sa...

Klint som är så vackert! Det är min barndoms sommrar för mig.........!

Lantlivs Anna sa...

Men vilken fin berättelse! Dubbelt fint för vad roligt att de faktiskt blommade - och vad vackert att få se blåklint nu så här på höstkanten!

Inspiration i vitt sa...

Vilken tur att du sparade på de små liven så att det kan påminna dig om din mamma, vackert i all sin enkelhet.
Kram/Ingela

Snusilus o Sannibus sa...

Så fina de är :) Så mysigt att de är just från din mamma och fint minne också ju!

Kram, Susanne

Design by E sa...

då förstår jag att du njuter av dessa blommor..så fin berättelse..tack för dina kommentarer hos mig..äntligen har jag fått iordning min räknare..bättre sent än...kram E

Mamma C sa...

Så fint, klart att du njuter av dessa blommor som nu kommit upp.
Kram Mamma C

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken underbar historia :) Kram kram.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Underbar bukett!

Kram Annica

Nygammalt sa...

Det var en helt fantastiskt vacker bukett! Speciellt när den kommer från din mamma.

Kram.

Under en vind sa...

Vad kul att det fungerade! Mysigt att få njuta av dessa nu!

Kramar!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oh så fint... tänk vilken livskraft det v ar i de fröna!!
Underbar historia!!

kram på dig a-C

Snusilus o Sannibus sa...

Hej igen!

Tack så jättemycket för den utförliga beskrivningen! Jag ska skriva ut namn och allt så jag vet exakt vad jag ska ha när jag kommer till färgbutiken! Men ytbehandla, jag antar att det är EFTER jag målat den? Hehe något så stort som ett bord har jag aldrig förr målat :)

Tack än en gång för hjälpen!! :)

Kram o ha en fin onsdag!

Susanne

Gúa sa...

Vilken vacker beskrivning!
En sann kärleks bukett, full av minnen om din kära mamma, det finns inget som slår det.

Största kramen till dig vännen...må bäst!
KRaaaaaaam...

Nicolinas boning sa...

Det är nog den allra vackraste bukett jag har sett idag iaf:-)
Vad roligt att dom fröerna var så uthålliga så att du fick njuta av klint i sommar.
Kramar/Birgitta

arachesostufo sa...

un saluto da scorzè, bel sito, belli anche i mobili.