måndag 4 augusti 2008

Ny vecka

Så var det måndag igen. Veckorna bara flyger iväg och nu är semestern snart slut. Jag börjar jobba på fredag....

Hemtex fortsätter med sin evighets-rea och nu hade de 70 % rabatt på vissa saker!
Jag har varit på jakt efter fina ljusstakar i fattigmanssilver och när de dessutom är så gott som gratis så är det bara att slå till!




Ställde dem på en silverbricka tillsammans med ljuslyktorna i vardagsrummet. Vitt och silver är så fint ihop! Sen ska de nog få stå på chiffonjen....tror att det kan bli fint.



Avslutar dagens inlägg med en ljus bild på mammas favoritblommor - blåklockor.
Idag är det två år sen vi förlorade vår mamma. Jag minns henne med glädje men också med en enormt stor sorg och saknad.

Hon var en fantastisk människa! Hon var stark och trygg, mitt stora stöd.
Min mamma.



17 kommentarer:

Malla sa...

Å så fint sagt om din mamma!

Mamma C sa...

Vackra ljusstakar du köpt. Det var fina ord om din mamma.
Kram mamma c

Anna sa...

Vilka fina ljusstakar! Ja tänka sig att Hemtex alltid har rea, roligt :)

Jag är supernöjd med min nya laptop och min alldeles egna blogghörna, riktigt mysigt :)

kram

Hem och Lycka sa...

Beklagar saknaden efter din mamma, förstår att den måste vara stor. Fint du skrev om henne..

Vackra ljusstakar, ja, Hemtex är lustiga, de rear ju nästintill alltid. kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härliga ord!

Grattis till dina fynd!

Kram Annica

Lilla huset på prärien sa...

Fint skrivet om din mamma. Min mamma har MS men klarar sig ändå hyfsat. Det får en att tänka efter många gånger... man ska vara glad att man är frisk.

Fina ljusstakar du har köpt!

Kram Jenny

Designe sa...

Jättefint blev det! Jag blir lika lockad varje gång jag ser deras ständiga rea!:)
Så fint skrivet om din mamma och fint att plocka in blommor som påminner om henne! Kram :)

Inredningstokig själ sa...

Blir så ledsen när jag läser att du mist din mor, en stor styrkekram såhär i vardagen.....sorgen och saknaden försvinner ju aldrig, man lär sej bara leva med den bättre för varje dag.......

Snusilus o Sannibus sa...

Fina ljusstakar du hittat! Så fint det blev tillsammans. Fina ord du skriver om din mamma. Måste vara jättetufft :(

Stor kram, Susanne

Kamomilla sa...

Tack för kommentaren hos mig! Jo, jag har varit i kontakt med sjukvården och inne på akuten igår, men de skickade hem mig för att blodproven är okej och för att jag inte har andra symptom än feber och huvudvärk. Nu ska jag bara vänta på TBEsvaren(fästingburen hjärnhinneinflammation)och se vad de visar i slutet av veckan...
Så mycket annat finns inte att göra, konstigt nog.Det känns ganska eländigt.

Fina bilder du visar!

Hemma på Landet sa...

Så fint. Fina ord om din älskade mamma. :-) Kramis gumman min

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja visst swischar semester och sommar bara förbi..är lite höstlikt nu..Dina bilder passar perfekt..mysiga ljus"

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Hej igen!

Din fråga..om mallen..är inte så lätt att svara på..den är "Lilla Blanka-hackad" så att säga..jag har ändrat i html-koden..testat mig fram och kommit på att så här funkar bra för mig :)

Det är bara att börja testa..allt beror på hur man hade det från början och var man vill ha saker och hur mycket plats de skall få ta..

Kram & Lycka till!
Mia

Inspiration i vitt sa...

Hej, förstår att du tänker på din kära mamma, vackra ord om henne.
Oj vad fina dina ljusstakar var det måste ha varit ett riktigt billigt fynd.
Det är så jobbigt med hemtex med alla rabatter hit och dit.Har man köpt nåt ena dan så är det garanterat halva priset dan efter.
Kram på dig/Ingela B.

Granne med Selma/ Selmas granne sa...

I tisdags var det 14 år sedan min pappa gick bort. Han var en av de snällaste människor jag någonsin träffat. När jag tänker på honom känner jag styrka och kraft. Han finns alltid med mig:-)
Kram Sussie

Ljuvligt Hemma sa...

Vackra ljusstakar... måste nog ta mig till Hemtex i veckan :) Kram kram.

MiaMaria sa...

Hej!

Vackra ord om din mor.....

Ljusstaken har jag också....vackert på din bricka.

Må gott!
MiaMaria