onsdag 6 augusti 2008

Oj så stort det var!

Tänkte bara visa ett av örngotten som låg i auktionsfyndade kistan.
Det är i linne och är väldigt stort! Nu har jag lagt i ett baby-täcke men som ni kanske kan se så blev det nästan för platt. Jag får nog stoppa i två kuddar istället.


Virkad spets och vacker brodyr :) I love!

Jag och en väninna diskuterade vad det kunde vara. Om det verkligen är ett örngott? Hennes tanke var att det kanske ändå var till ett barntäcke. Om det är någon som vet något om så här stora "örngott" så får ni gärna berätta :)

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Vet inte, men tror nog det är ett barntäcke. Men fint var det i allafall.
Kram Mamma C

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Stort OCH superfint. Så romantiskt med spets på lakan!!!! //Linda

Under en vind sa...

Å vad fint det var!!

Hoppas att du haft en bra dag! Kramar!

Jes/Vita villa vila sa...

Sagolikt vackert & väldigt fint! Härligt!

Kram Jes

Romantiska Hem sa...

Åh så vackert!!! Men ja jag tror att det är ett örngott. Min mormor har ett liknande och en jätte kudde i. Hon tycker att det räcker så bra med en kudde då.
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Lilla huset på prärien sa...

Har ingen aning om vad det kan vara men det är ju väldigt vackert!!

Kram Jenny

isabels värld sa...

Åh vad fint!! Kan nog vara ett barntäcke men det är bara en gissning från min sida. Ha det så bra! kram Pernilla

a home far away sa...

Ljuvligt fint, sånt som sällan görs nu förtiden. Jag ska få några av min mormor:-

Ha en fin dag
Gunilla i Singapore