söndag 10 augusti 2008

Smygtitt

Äntligen har jag fått upp chiffonjen från garaget!

En god vän till oss hjälpte till att bära upp denna stora, tunga pjäs. Nu står den i vardagsrummet och ser maffig och underbar ut !
Sorry om jag tjatar om chiffonjen hela tiden och ni aldrig får se den. Men vi kan ju tjuvkika lite :)


Det fattas fortfarande handtag till de små lådorna (har spanat in några i Gysinge) och ett par beslag till översta lådan. Skivan ska få sig någon omgång till av penseln innan vi sätter fast den.
Hoppas att ni har haft en bra helg trots det ostadiga vädret.! Visst känns det som att hösten är på gång?

27 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Wow vilken jättefin chiffonje!!!

KUL att du gör i ordning den så omsorgsfullt och letar "rätta" beslag osv

Kram
Mia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det ser ju riktigt lovande ut:)

Ser fram emot att se hela pjäsen när den är klar!

Kram Annica

Marres Hörna sa...

Åååååh....fin!!!!! :-)

Kram!

Tidsmästarinnan sa...

vad otroligt fin den ser ut! Ska bli spännande att se den med handtag och på plats sen...

Kram på dig!

Pethra på Design och Inredningsbloggen sa...

Den ser kanonfin ut, nu vill jag se mer. :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Se så fin ut. Ser fram emot att få se hela. Gamla beslag letar jag också efter.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mamma C sa...

Den ser verkligen snygg ut det lilla du visar oss. Ska bli roligt när den äntligen är klar.
Kram Mamma C

Karna sa...

Oj ser ut som et praktmøble, gleder meg til å se hele...

Du vet vel ikke hvor jeg kan få fatt i slike håndtak som er sorte ringer? Finner det ikke på noen nettbutikk/butikker her i Norge, men jeg ser det er mye brukt i Sverige, og jeg har såååå lyst på slike...Tips taes imot med takk!

|| p e r l a n sa...

Kära nån, den ser verkligen helt underbar ut!
Så tjata du vidare ;-) Bara vi får se mer bilder sen!! :)
kram kram

Gårdsromantik sa...

Så vacker.Kommer att tänka på vårt tunga åbäke på vindan.
Det blir nog flyttfirma - för den chiffonjen måste bara med till nya stället.

Kram Maud

Ljuvligt Hemma sa...

Åååh så underbar! Kram kram.

Vildängel sa...

ahhh, det ser iaf himla tjusigt ut av den lilla glimten att döma!

La Malle O Rêves sa...

Thank you very much for coming see my blog...I love Yours... Have a nice day...

La Malle O Rêves sa...

Thank you very much for coming see my blog...I love Yours... Have a nice day...

Skatan sa...

Vilken underbar pjäs! Kul att ha fått upp den och "hem" den :)

Ha en find ag!

Atelje Annorlunda sa...

Åhh...den vill jag se mera av, ser otroligt vacker ut. Allt blir så väldigt vackert med vitt. Själv har jag målat lite i helgen och skrivit text. Kika in får du se.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Å, vilken vacker chiffonje! Blir nyfiken på att se resten också! kram

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Den blir nog fin ska bli spännande att få se den i helhet ,kram Maria

Hem och Lycka sa...

Glömde skriva att kransen ovanför vårt köksbord är köpt på My cottage här i Gbg för några år sen. www.my-cottage.com kram!

Lantlivs Anna sa...

Huga ja, jag har haft höst en vecka! Du, jag förstår att du är nöjd med din chiffonje, den lilla "provsmakningen" du bjuder på smakar ju sååå gott!!! Ser fram emot att få se hela uppställd i all sin prakt!

Piffa & Puffa sa...

Den där chiffonjen ser ju ursnygg ut. Jag skulle också vilja inhanddla en sån. Kika in på min blogg så kan du vara med i utlottningen jag har just nu.
Kram Anette

beas barnslikheter sa...

Det lilla man ser ser ju underbart ut. :-) Vilket jobb!

Zizzi sa...

Den ser jättefin ut! Ser fram emot att se hela chiffonjen.
Kram cissi

Anonym sa...

Men himmel vilken otrolig chiffonje!!! Vill se mer!!! Kram Petra¨
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Helena på ROOM and serve sa...

Du den blir ett blickfång må jag tro - vad kul med bra vänner som ställer upp.

:)

rosenfröjd sa...

det var itne en dålig smygtitt...det ser man ju redan nu att den är underbar. Ser fram emot det färdiga resultatet.

Kram/
¨M¨

Graadskan sa...

Den ser väldigt lovande ut! Ska bli skoj att se hela!

Kram Camilla