torsdag 14 augusti 2008

Vardag igen

Idag har jag arbetat mitt första arbetspass efter semestern.
Det gick otroligt bra med tanke på att jag sov två (!) timmar inatt och fick gå upp kvart i fem.
Nu ska vi in i vardagsrutinerna igen. Men jag fick nog en mjukstart...

Min goa sambo har nu tänt ljus och lagat mat. Själv har jag ögonen i kors och hoppas att jag klarar av en liiiten stund i soffan efter maten...... i vaket tillstånd då :)

Vet ni? Våra ny/gamla soffor är fortfarande vita! Jo då :)
Det finns både för och nackdelar med det vita (kommer ni ihåg?) och hittills har det varit positivt med vita soffor, faktiskt.
Nu ska jag äta och "ta kväller".
Kram!

11 kommentarer:

Mamma C sa...

Förstår att dina ögon går i kors. Ha en bra kväll och sussa gott.
Kram Mamma C

Moderncountry sa...

Hihi, jeg kjenner til øya i kryss! Er selv kjempetrøtt i dag og begynner så smått og lure på om det er mørkere dager som har skylden. Her regner det dag ut og dag inn og allerede klokken ti er det bekmørkt. Men to timer, hva har du gjordt?!?

Hvit sofa ja, ønsker meg jo egentlig det. Men funderer allikevel på om en mørkere nyanse hadde vært bedre. Usj, svårt!
Ha en hyggelig kveld med mys!

Klem

Kamomilla sa...

Måste du vakna så tidigt ofta? I mitt nya jobb som börjar i september får jag nog vakna före fem minst 2 ggr i veckan... Jag fasar för det redan...

Under en vind sa...

Alltid tungt att återgå till vardagen! Hoppas att du har en mysig kväll! Kram!

Lilla Blanka sa...

Ja det är lite segt första arbetsveckan, men man kommer snabbt in i "lunken" igen :)

Ser att du skaffat "annonser" på bloggen, hur funkar det?

Japp nu är sommaren öäver..man får göra som ni..tända en massa ljus och MYSA :)

Kram vännen!
Mia

Lantlivs Anna sa...

Härligt att du fick en mjukstart! Nästa år ska jag nog också börja mitt i veckan för fy så segt det har varit den här första jobbveckan...

Dicksonska våningen sa...

Det är skönt att vara två när man är helt slut. Då kan den andre ta över en stund och fixa maten. Tur att man har dem!
Men vad du kommer att sova gott inatt! Sedan är du nog fas igen :)
Kram Annika

Härlig takkrona!

Ullis/Leva på landet sa...

Har också jobbat för första dagen idag. Lite trögt i början med det går nog lättare i morgon. Så mysigt att allt var fixat.

Kram Ullis

Lilla huset på prärien sa...

Skönt att höra eftersom jag funderar på att köpa vita överdrag till mina soffor med 3 barn och en hund som mer än gärna hoppar upp o lägger sig. Vi får väl se hur det går med det. Men jag älskar också det vita och det känns mycket renare, jag kan andas bättre.

Kram på dig!

J

Karna sa...

Merker at hverdagen er tilbake ja, med full trøkk....
Håper det blir bedre for deg når det har gått noen dager!
Nå er det iallefall helg, god helg til deg og dine!

Ljuvligt Hemma sa...

Hoppas du fick en skön & lång sömn i natt :) Önskar dig en alldeles underbar helg! Kram kram.