fredag 22 augusti 2008

Vitt, glas och silver

Chiffonjen verkar bli ett evighetsprojekt och nu står den snällt i vardagsrummet och väntar på att bli klar och att få flyttas till en annan plats.
Ställde några stilleben på den som kan dra blickarna till sig (ist för till lådorna som saknar knoppar tex....). Jag tycker att kombinationen vitt, glas och silver är så vackert.

Karafferna kommer från mamma. Skulle vilja ha flera! Jag tycker att det är så vackert. Glas över huvud taget är så fint!


Den här oljelampan kommer också ifrån mamma. Den saknar glasrör (har säkert något namn på det) och jag är osäker på om jag har kvar det. Tänker iaf köpa ett nytt när jag hittar ett.


Den lilla vasen köpte jag på loppis och i ramen sitter en dikt.



Nu ska jag försöka gör lite nytta här. Har varit lite krasslig ett par dagar och då kommer man efter direkt. Solen skiner iaf och bara det gör ju att man mår bra!

Ha det gott!

14 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan Viola här, vilka underbara bilder du visar. Är hos dig första gången och måste ge dig beröm för din vackra blogg, titta in till mig om du har tid, ha en riktigt skön helg, Viola

Graadskan sa...

Fina saker!! Jag gillar också glaskaraffer, men har inga så fina som dina! Gillar när de är gamla och har enkla inristningar.. Underbart!
Sitter här på jobbet och är ganska trött... Ska åka hem tidigare idag och städa hela huset (blev just ÄNNU tröttare) för vi ska ha kräftskiva imorgon! Vilket i sig är supertrevligt, men lite jobbigt innan... och kanske lite efter :)...
Hoppas du får en fin helg!
Kram Camilla

a home far away sa...

Härligt att höra att du mår bättre, och så fin du har, glaskarafferna är ljuvliga!

Kram Gunilla

latara sa...

Hej!

Så himla kul att du ringde idag och ännu roligare att få träffa dig irl! Perfekt också att det stressar min käre make en aning, så att han kommer till skott och plockar fram hammare och pensel för att försöka fortsätta med alla påbörjade projekt ;-)

Jag håller med om att vitt, glas och silver är en vacker kombination. Din chiffonjé är fin även utan knoppar!

Ha det bra!

Kram, Karin

Marres Hörna sa...

Vackert!!! :-)

Förvaring ja. Vi har ett rum till barnen. Det finns ju inte så mkt plats. Men ett skåp hade varit bra...där går det ju in endel.

Ha en fin helg!

KRAM!

Kamomilla sa...

Du har rätt- det är vackert!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka fina saker du visar! Glas är underbart fint! Känns som om man aldrig kan ha för mycket :) Ha en riktigt härlig helg och hoppas du kryar på dig!! Stor KRAM

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefina karaffer!

Kram Annica

Hem och Lycka sa...

Vilken fin chiffonje och vad fina detaljer du pyntat den med! Så mysigt med såna där gamla karaffer och gamla ting. Hoppas du mår bättre, kram!

lottens vita och gröna sa...

nämen gumman, hoppas att du kryar på dig! vilken underbar chiffonje, ljuvligt krön! karafferna är med underbara, vilket vacket stilleben!
ha en gooo helg! varmkram lotten

Karin Krut sa...

Visst är det riktigt fint med glas, vitt och silver jag håller med :) Byrån ser ut att vara riktigt fin och vacker.
Ha en skön helg
Kram Karin

My Lovely Things sa...

Åh så fint du har det på ciffonjen..

håller med glaskaraffer är så ljuvliga...

ha en bra dag..
kram anna

Karna sa...

Flotte bilder, slike lamper er så fine, selv om de oser noe helt forferdelig...så de er penest når de står til pynt....

Ha en stårlende fin helg, her skinner solen, så snart er det ut og hjelpe søsteren min med hyttetomt!

Lotta sa...

Hej, fina karaffer du har. Gillar också glas. Önskar att jag kunde besökt himlas lager...verkade vara mycket fint. Men det är lite långt att köra från södra Skåne :)
hälsn. Lotta