lördag 20 september 2008

En liten bok

Hittade en gammal psalmbok idag. Det är någon kvinna i släkten som har haft den, namnet står på insidan. Jag får ta fram pärmen med släktforskningen och se vem hon var!

De är ett så vackert lås på den....

Svart sammet....




Här är det verkligen en lugn dag idag. Jag har gjort lite vardagssysslor som disk och tvätt men annars har vi bara slappat. Förutom sambon då som har jobbat. Nu är barn och hund ute och leker i det fina vädret och jag ska göra dem sällskap en stund. Det här kanske är sista varma dagen på året? Isf får man ju passa på att vara ute :)

Kram!

20 kommentarer:

Skatan sa...

Hej!

Ja du, det var verkligt en vacker bok. Gillar särskilt spännet...

Ha en fin kväll!

/A

Hem och Lycka sa...

Oj, vad fin! Underbar att ha.. kram!

Kamomilla sa...

Vad fint att få en sån! Aytt den tillhört nån i släkten gör den så speciell. vacker är den verkligen!!

Lotta sa...

Hej,
fin bok. Jag har också några sådana familjeböcker som jag kanske får ta fram...
Tack för tipset om boken Jul. Skulle verkligen vara roligt att vinna den tävlingen.
Trevlig helg.
Kram Lotta

Solakra sa...

Vilken fin gammal bibel, särskilt det fina spännet. Gamla böcker luktar speciellt av många fingrars bläddrande... Mina föräldrar har en gammal familjebibel från 1700-talet och den är helt fantastisk.

Mrs W sa...

Spännande och se vad du kommer fram till ang vem som ägt den :-)

Villa Hemmet sa...

Spännande med gamla böcker, roligt att ha!

- jenny

Lilla Blanka sa...

Jättefin bok, och håller med om att spännet är vackert!

Kram
Mia

Levindas Värld sa...

Vilken vacker psalmbok, låset var verkligen pricken över i:et, sååå charmigt!

lottens vita och gröna sa...

guuuuuu så fin, så kul att den kommer fram ur skrymslena, så vacker!
vilken härlig dag det varit, så fint väder, i morrn bär det av till bakluckeloppis, hm hoppas på tur med både väder och kunder!
ha det gott vännen! varmkram lotten

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Den var verkligen vacker!

Ska försöka visa lite nyheter i morgon!

Nu vänta sängen!
Sov gott!

Kram Anna

Ljuva ro sa...

Den var verkligen fin! Hoppas du finner vem det var som ägde den, spännande med släktforskning!

Nilla sa...

Så vacker den är! Spännet var ju lite ovanligt men en väldigt vacker detalj.

Ha en trevlig dag!

Kram Nilla

Inredningstokig själ sa...

Den var verkligen vacker, med spännet och allt!!

Skrattar gott åt din jämförelse med Leila *BLINK*....tror dina bullar blev ÄNNU GODARE än hennes!

Mamma C sa...

Vilken bok, den var mycket vacker. Idag är det mulet hos mig. Jag som skulle ut i trädgården och styra lite. Skulle ju varit mysigar om solen varit framme.
Kram Mamma C

Karna sa...

Så fantastisk nydlig den var, utrolig flott, den må du ta godt vare på...

God søndag!

Ann-Catrin sa...

Morrn!
men så vacker psalmbok. och spännet var ju fantastikst!
Såna små aker betyder allt lite extra med när de kommer från släkten!!
Visst har helgen varit fin.. jag ska ta på mig kläöder nu och gå t i trädgården en sväng...

Stor kram och fin söndag
Ann-Catrin

Helena/room and serve sa...

Vlken underbar raritet - lyckos där :)

me and alice sa...

Vilken vacker bok!!!
Visst är det härligt väder...
Kram Susanne

Pia sa...

Hvilken vacker bok! Forstår godt du er glad for den:-)

Kram Pia