tisdag 23 september 2008

Idéer och tålamod

Jag har så mycket idéer och tankar på vad jag skulle vilja förändra och lägga till här hemma! Samtidigt så ska man ju inte ha för bråttom heller. Det är bättre om ett hem och en stil sakta men säkert får växa fram. Det är oftast då resultatet blir bäst.
Som tex när man är ute efter något särskilt. Men ist för att springa och köpa första bästa så väntar man tills man verkligen finner det man söker. Och en dag står den där! Alldeles perfekt! Ofta är det de sakerna man gillar mest i hemmet sen :)

Det här är en möbel som aldrig kommer att lämna detta hus hur mycket vi än ändrar! Att skåpet dessutom är ett arv till min sambo gör det ännu bättre!

Spegeln på skåpet har rasat sönder ännu mer nu men jag tycker att det är rätt så charmigt ändå.
Jag har funderat på om jag ska ta loss skivan bakom och måla den vit men risken är att spegeln rasar samman då.

Hoppas ni har det bra idag! Här skiner solen :)

14 kommentarer:

Lotta sa...

Hej,
kanonfint skåp. Förstår att det är en favorit.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Underbart skåp! Nej, det ska ni inte göra er av med! kram

Mrs W sa...

Gud vilket vackert skåp tänk o få fynd ngt sånt

Snusilus o Sannibus sa...

Jag håller helt med, bättre att ha tålamod och vips så finns saken rakt framför en! Fint skåp!

Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vilket vackert skåp..underbart precis som det är..jag hade inte ändrat nåt med spegeln :)

Kraaaam

Vitbalansen - Helena sa...

Jag håller helt med dig om att det bästa är att låta hemmet få växa fram i den takt man råkar hitta de alldeles rätta sakerna, i stället för att bara köpa första bästa. Otroligt fint skåp ni har!

Kram från Helena

EVA AGNES sa...

Gud vilket vackert skåp! Skulle nog inte röra spegeln om jag vore du. Den är ju charmig m den är.
Kramar Eva Agnes

Mamma C sa...

Det där skåpet är så jättevackert och roligt när det är arvegods med.
Kram mamma c

Villa Hemmet sa...

Visst, men ibland har man (läs: jag) väldigt bråttom :D

- Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Jättefint skåp - tycker du ska behålla det precis så som det är. Det är jättecharmigt när man ser att det är riktigt gammalt och inte så "tillfixat"

Kram Jenny

Karna sa...

Skjønner godt at du vil ta vare på det skapet, kjempe flott.
Jeg er helt tom for ideer for tiden, så her sitter jeg bare i stolen og håper på at inspirasjonen skal komme tilbake...

Ljuvligt Hemma sa...

Verkligen ett underbart skåp! Skulle gärna ha ett sådant ståendes här hemma :) Kram kram.

Hemma hos lilla mig sa...

Vilket underbart skåp. Förstår att det är din favorit.
Ha det gott.
//Eva

Hemma på Landet sa...

Skulle du ångra dig så kan du ju skicka skåpet till mig.:-D

Allt på bilderna kommer från Indiskan. Jag blev själv förvånad av allt fint de hade. Puss