lördag 6 september 2008

Lördag

Tänkte bara att ni ska få se vad jag menade med "furu-monstret".
Det är tre små vägg-bitar (eller vad man ska säga...) mellan vardagsrum och matsal. På bilden ser ni två av dem och det finns en bit till till höger om bilden. Alla var klädda i omålad pärlspont och bastu känslan var total! Helst skulle jag vilja ta bort den i mitten men antagligen är den bärande och då blir ju inte resultatet så bra :)
Nu har jag iaf målat de och balken över för att få en inramning. Det är verkligen jättestor skillnad och nu får man en aning om hur ljust och fint det kommer att bli när taken blir målade!
Den snygga kabeln med tejp som hänger där får ni gärna bortse ifrån, haha. Den ska så klart bort sen :)

Ikväll ska vi på 40-års-fest och det ska bli riktigt kul! Det är inte ofta vi "går ut" ..... än mindre tillsammans! God mat och dricka, många tända ljus och varma plädar är utlovat. Mysigt!
Hoppas ni har en bra lördag!
Kram!

21 kommentarer:

Viola sa...

HEJSAN, VILKEN SKILLNAD, HÅLLER PÅ OCH BROTTAS MED ALLA FURU I BOSTADEN I SKÄRGÅRDEN. VI HAR HÅLLT PÅ I 4 ÅR NU OCH DET LÄR SÄKERT TA ETT PAR TILL INNAN VI ÄR KLARA. I ÅR HAR VI LYCKATS FIXA KÖK, ALLA INNERDÖRRAR OCH GRADEROBER OCH LITE MÖBLER.ALLTSÅ VI HAR BOTT I MÅLARBURKEN HELA SOMMAREN, HA DET NU SÅ TREVLIGT I KVÄLL OCH SÅ SES VI IGEN, KRAM VIOLA

S o F sa...

Oj jag ser redan nu vilken enorm skillnad det kommer att bli.

Supersnyggt helt enkelt!

Lycka till med målandet.

Trevlig Helg!

Inredningsbloggar sa...

Man hjälp vad fint.
Jag gillar när golv och tak bryter av allt det vita. Ungefär så där ser det ut hos oss.

Min gubbe tittade och sa. Det där är ju hemma hos oss. Haha...

Hemma på Landet sa...

Jaha ja..då var det ju glömska Stina som skrev och inte ändrar inloggning. Typiskt mig va?
Puss

My Lovely Things sa...

Åh så fint..

Tänk vad vackert det blir med vitt..

underbart vardagsrum du har..så fint att det går ihop med köket..

ha det så trevligt i kväll..
kram anna

Kamomilla sa...

Oj då, ja jag förstår vad du menar. men det kommer efter en hel del arbete och slit att bli skitsnyggt (ursäkta uttrycket...):)
Nog gör lite färg en hel del skillnad

Lilla huset på prärien sa...

Jamen det är ju hur fint som helst! Alla vita möbler gör ju sitt till också - det blir så ljust. Ska ni vitlasera taken eller ska de målas helt vita? Jag tycker nog lasering hade varit lagom...

Ha det så mysigt på festen ikväll!

Kram Jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men så trevligt det låter!
Superfint med vitt istället för furu. Jag tampas ju själv med furumonstret då de tidigare ägarna var SÅ förtjusta i rent trä att de la in furugolv, furutak OCH furupanel på väggarna... Golven och taken gör jag inget åt nu men panelerna ska absolut bli målade. I sovrummet blev det ljust grått och jag tror det blir samma färg i vårt filmrum...

Kramkram
Annica

Lockas lilla längtan sa...

Eeee, du har rätt! Viss bastuvarning förekommer bestämt! Det kommer bli kalasbra om ni målar taket vitt!!

kram Veronica

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju jättestor skillnad. Jag är ju så nöjd att jag målade taket i tvättstugan och slapp all furu. Nu har du kommit en bit på väg. Kommer att bli så bra. Lycka till med resten. Hoppas att kalaset blir kul.

Kram Ullis

Mamma C sa...

Förstår att det har blivit en enorm skillnad innan penseln var där. Så kul med party, hoppas det blir trevligt och att ni slipper frysa.
Kram mamma c

Mrs W sa...

Mkt fint!! Jag vill måla allt trä hemma utom golv vitt

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint ni har det hemma hos er :) Vackert med trä mot det vita tycker jag :) Men jag förstår vad du menar med bastukänsla... så känner jag också när jag går runt i för mycket pärlspont :P

Ha en fin helg!

Kram Susanne

Hem och Lycka sa...

Kommer verkligen bli kanonfint! kram!

Skatan sa...

Instämmer med föregående bloggare - det blir skillnad det!

/Från en annan furumonstermotståndare...

Nygammalt sa...

Det blev verkligen jättebra! Tänk vad den vita färgen kan göra =)

Hoppas ni har fått en riktig trevlig kväll på födelsedagsfesten.

Kram.

Inredningstokig själ sa...

Såå vackert ni har det och ÄNNU vackrare när taken blir vita !!

Tycker den nya layouten var finare ! *smile*

Ha en skön dagen efter :O)

Marias Kakburk sa...

Furu är min värsta mardröm:/! Innan vi målade om tak/bröstpanel i huset kändes det som om man kom in i en gillestuga/bastu,men nu är det vitt, lugtigt och fint:)

Hoppas att du får en härlig söndag!

Evelinas hus sa...

Vilket vackert rum, verkligen jättefint!
Kram Caroline

Romantiska Hem sa...

Tjusigt! Det kommer bli ännu bättre! Ja, vi var på 40 års fest i går också, men det var en överaskningsfest! Det vart så lyckat och skoj, hmprf kan ju säga att jag lever på alvedon idag hihi
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Design by E sa...

åh va fint när furu blir vitt de sån skillnad oj oj..hoppas allr bra..här har det blivit förkylt puh snorigt..tur att de går över till slut..kram på dig E