måndag 22 september 2008

Oväntat? + Tok!

Högsta "stol-drömmen" just nu är helt klart några Tolix till köket!
MEN! Jag har en annan dröm-stol som jag trånar efter..... Inte till köket kanske men man kan ju alltid hitta en annan plats :)

Kanske något oväntat med tanke på den inredningsstil jag har men stolen jag talar om är en Kartell - "Louis Ghost", formgiven av Philippe Starck.
Jag blir alldeles pirrig och uppjagad bara vid tanken på dem! De är så grymt snygga! Det är främst de genomskinliga karmstolarna jag har fastnat för.

Och nu finns de även till barn! Första gången jag såg det så bestämde jag mig för att en sån bara måste vi köpa till sonens nya rum sen! Tänk en liten genomskinligt ljusblå!

Barnstolen kostar ca 770 kronor och den stora går loss på ca 2300 kronor.

Idag har det varit en sån där dag när allt går på tok! När jag och barnen äntligen kom hem och pustade ut efter dagens tok så hörde jag en duns i köket följt av ett skrik! Jag sprang dit och där är lilla E full i blod! Det pumpade ur ett stort jack i hans lilla panna. Jag såg direkt att det behövdes sys! Slet ut förband från första-hjälpen-tavlan och lindade hans lilla huvud hårt för att stoppa blödningen. Sen åkte vi fort till läkarstationen där de limmade och strippade ihop såret.... Lilla gubben ....Tänk hur man reagerar egentligen! Jag har sett det mesta i mitt jobb men när det gäller barnen så är man inte särskilt tuff!

Nu är vi helt slut här hemma så det ska bli skönt att sitta vid brasan en stund. Kram på er!

19 kommentarer:

Ljuvligt Hemma sa...

Jag skulle gärna ha ens sådan stol :) Kram kram.

Linneagården sa...

Hej!
Först måste jag Tacka dig för en massa snälla & trevliga ord du skriver på min blogg, lite då & då. Jag känns inte hinna svara alla för tillfället. Ska skärpa mig..
Men vad tur att det gick bra i alla fall med sonen. Nu är han defenitivt "värd" den lilla ljusblå stolen, eller hur!?
Gillade idén med att ha toapapper i en äldre kockums hink. Jag har tvättfatet+kannan på min lilla toa.

Ha en bra måndagskväll.
Kram från mig /madelene

Villa Hemmet sa...

Precis lagom att börja med den lilla stolen :D

Bläh för blod på barn, speciellt ens egna *ryser*

kram

Snusilus o Sannibus sa...

Nämen fy stackaren :( Men vilka snygga stolar! Hoppas att den lilla snart mår bättre och ha en fin kväll!

Kram Susanne

Mamma C sa...

Det var riktigt tuffa stolar men fy så dyra de var. Tur att det gick vägen ändå med lillgrabben. Men visst blir man lite hispi när det gäller barnen.
Kram Mamma C

Ann-Catrin sa...

Härfiga stolar...tänk att man kan bli alldeles pirrig..hihi!

nej när dte gäller ens egna barna.. då är man inte så tuff!
stackarn.. men tur ni kunde åka fort till läkaren!!

Kram a-C

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Tack för titten och den goa kommentaren! Nu hittade ju jag också en jättefin blogg! :-)

Stackars sonen! Är alltid läskigt med blod och djupa sår. Hoppas han kryat på sig.

Söt hund ni hade! :-)

Kram

Inredningstokig själ sa...

Stackras liten, pyssla om honom lite extra nu!!

Stolarna är snygga men inga jag trånar efter *BLINK*

Jennica med vit inredning sa...

Tack! :)

Snygga stolar! kram

Lilla huset på prärien sa...

Puh - vilken pärs!! Jag fixar inte blod när det gäller mina barn särskilt bra. Har alltid inbillat mig att jag ska vara lugn och cool i sådana situationer... men det är jag inte. Mer som blockout:ad...

Kram Jenny

lottens vita och gröna sa...

näääää vilken dag ni haft lille gubben då, sy är inte kul det!superballa stolar, en sån stor genomskinlig till ett gammalt nötigt skrivbord, jaaaaaa det vill jag med ha! ha det gott och största tack för din goa hälsning idag! varmkram lotten

MiaMaria sa...

Hej!

Usch..låter inte alls så bra.....skönt att allt gick bra med sonen...

HA´det så gott!
MiaMaria

Karna sa...

Stakkar, håper det går bra med sønnen din!

De stolene er knall tøffe, kunne også godt tenkt meg disse, men skal en ha 6 stk rundt et spisebord blir det raskt mange penger....Ønske kan vi jo gjøre allikevell...

Levindas Värld sa...

Wow vilka läckra stolar!

Men ojdå va otäckt med sonen din, men det är sånt som händer. Det där med jack i pannan känner jag igen så det händer nog lite här och var...

Hoppas ni myste gott framför brasan och att allt är väl!

Kram

Zizzi sa...

Ja, såna stolar älskar jag!
KRam cissi

Marias Kakburk sa...

TACK snälla rara:)!

Ja, jag tänkte att det kunde vara kul med en tävling till, det är ju så många som tävlar nu och det gör lite ont i hjärtat att bara en kan vinna:/

Hoppas att du får en underbar dag:)!

Hemma på Landet sa...

Men lille gubben. Olyckor kommer ju så lätt.
Fina stolar. Kramis

Dicksonska våningen sa...

Klart att du ska ha en sådan stol! Vi har dem i butiken och trots priset säljer de bra! Jag tror att man blir så nöjd att man tycker att priset är okej ändå! Den är ju faktiskt bekväm också.
Jag gjorde en gång en kullebytta i soffan när jag var liten, bara det att det låg en radio i soffan där jag satte huvudet. Jag har fortfarande ett litet jack i ögonbrynet efter det. Och sambon ramlade in i en glasskiva på Åhléns när han var liten. Han har ett ärr på sidan av näsan...
Så skönt att det gick bra för sonen!
Kram Annika

dahlarna sa...

Hej!
Vad KUL att du hittade till min blogg! VÄLKOMMEN! Extra kul att jag hittade till din då också...

Ghost-stolarna är ju bara FÖR snygga! Har också skrivit inlägg om dem! Jag älskar i & för sig Kartell. Har du sett Philippe Stacks "metall"stol i samma stil? Sååå snygg! Kolla in här:
http://dahlarna.blogg.se/2008/july/philippe-starck-stolar.html

Ha det så bra!