torsdag 18 september 2008

Skillnaden mellan mig och Leila

Leila ler hela tiden när hon bakar.............. Jag ser nog mest stressad ut och ler först när jag ser att bullarna har klarat sig.
Leila knådar sina degar i en Kitchen Aid................Jag knådar i sambons mormors gamla bakmaskin som är beige och brun. Dock fullt funktionsduglig.
Leila har rena, fina händer, vackert förkläde och är välsminkad.............Mina händer är fulla av kladdig deg som fastnat "när jag bara skulle känna om degen var klar". Jag har mysbyxor, fullt med mjöl på magen och är totalt ostylad.
Leila har vackra och färgglada bakskålar.............. Jag använder mina vita plastbunkar och bunken till bakmaskinen.
Leila har säkert en superlyxig ugn................ Min ska vi inte ens tala om! Kan säga att den matchar bakmaskinen......


Men vet ni vad? En sak har vi gemensamt: Båda gör jäkligt goda bullar!

22 kommentarer:

rosenskära sa...

Du - när Leila bakar UTANFÖR studion, ser hon nog ut precis som oss andra, eller hur?!

Kram Lena

S o F sa...

Toppeninlägg!

Verkligheten visa "Drömbilden"...?

Åh, vad jag blev sugen på bullar nu.

Ha det bra!

Lilla huset på prärien sa...

ja vad härligt!! jättefina bullar - gud så sugen jag blir. mina är slut nu så jag måste nog ställa mig och baka en omgång jag med ;)

kram jenny

Hem och Lycka sa...

*fniss* Vad roligt och härligt du skriver, tror det passar in på oss flesta faktiskt. Särskilt det sistnämnda såklart! Ser riktigt smarrigt ut! kram

Lena Kristina sa...

Mmmmm!

Tänk hemgjorda bullar är verkligen det godaste kaffebröd som finns.

Mina är med jäjligt goda!

Dina ser såå injudande ut

Kram LEna

Willewira sa...

En kitchen aid eller inte... dina bullar ser ändå enormt goda ut!!! :)
Skulle tro att de är det också!

Undrar hur Leila ser ut när inte kameran är på... :0

Ha det så gott!
Kram Willewira

carina sa...

tänk vad jag känner igen mig i din beskrivning när du bakar.
Det värsta med att baka vetebullar är att städa sedan, jag som hellre testar matrecept istället för att baka.

Mrs W sa...

Vilket underbart inlägg jag ser verkligen dig framför mig full i mjöl :-) hade gärna kommit och tagit en kaffe och provat dina goda bullar :-)

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Underbart inlägg och sååå mumsiga bullar!!!

Kram
Mia

Ps ang. min skylt så har jag skrivit på frihand fast jag har haft en utkrift från datorn som jag har tittat på.

Nettan sa...

*Haha* skrattade gott åt ditt inlägg =0) & visst smakar dina BULLAR minst lika GOTT, som Leilas, med eller utan en " Kitchen Aid " & superdyra vispskålar

Kram Nettan

Hemma på Landet sa...

Härligt!, säger jag bara. Kramis gumman min

Designe sa...

Haha, va roligt skrivet! Bullarna ser jättegoda ut!..håller med om att man liksom håller andan tills man ser att bullarna verkligen lyckats! :) Kram

Karin Krut sa...

Ungefär som våra stylade bloggbilder ;) När kamerorna är borta ser allt ut precis som vanligt lite rufsigt och tufsigt :)
Bullarna ser i alla fall väldigt goda ut!!
Kram karin

Kamomilla sa...

Härligt det där fatet! Är det Ikeas? Jag har så letat på närmaste ikea men de har bara haft en skål i samma serie.

Mamma C sa...

Vilket inlägg :-) Och vilka goda bullar du visar och matböd.
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt inlägg:)

Åh vad gott med bullar. Jag bakar oxå goda bullar men kan nog inte påstå att jag är lik Leila jag heller utan ser riktigt förbaskad ut när jag bakar...det är alltid makens förslag att vi ska hjälpas åt med bullbaket men han lyckas alltid smita när degen är på jäsning och vips så står jag där med dubbel sats deg....*grrr*

Kramkram
Annica

hvorfor ikke... sa...

Hehehe! ja, de ser veeeeldig gode ut! Mmmmm...fikk skikkelig lyst til å ta en jafs!
smil Torunn

Zizzi sa...

Ja, bullarna ser jättegoda ut! Jag har också en gammal gammal bakmaskin som är orange och brun!
Kram cissi

Leamarlené sa...

Haha...vad rätt du har om Leila. Fast det andra lät som om du beskrev mig. Min bakmaskin är okså jätte gammal...gul. Men den fungerar alltid.
Bullarna ser super goda ut
kram Marlene

Snusilus o Sannibus sa...

Haha du är rolig du :) Vilket härligt inlägg och mums så goda bullarna ser ut!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Å vännen - det ser verkligen underbart ut! Mums vad gott!

Önskar dig en superfin helg!

Jes

Moderncountry sa...

Haha, som jeg skratta når jeg leste dette innlegget!! fniss..høres akkurat ut som meg og alldeles ikke ut som disse perfekte kjøkkendamene med perfekte frisyrer og fine forklær :))

Men bildene taler for seg selv, de ser herlige ut!!
mums ;)

Klem Aina