torsdag 4 september 2008

Skruttigt värre...

Är hemma med sonen eftersom han är sjuk. Ni vet hur det är? För sjuk för dagis men inte helt sängliggande....Blir mycket tv-tittade.
Själv sitter jag här och funderar starkt på att ringa till Myror i Brallan för att höra om de vill göra ett nytt avsnitt till"Gissa Bajset". De har nämligen varit här och tömt vår septitank sen åkte de ner till grannen också!! Oh my, säger jag bara.....

En annan sak (som är lite trevligare då) som jag funderar på är om jag ska måla mina hyllor vita.... Har tänkt på det länge nu men kommer inte till skott. Jag har två stycken som "hör ihop". En talrikshylla och en kryddhylla. Den sistnämnda har ni nog inte sett?

Jag skulle vilja ändra om lite i den men vet inte riktigt med vad.... Det måste ju iofs inte vara just kryddburkar i den...
Jag gillar att de ser sådär gamla och "skabbiga" ut men ni vet hur det är....vitt är ju ändå vitt....
Vet att jag har babblat om det här förut och om jag känner mig rätt kommer jag nog att fundera ett tag till :)
Fast det kan vara bra att vänta också. Som med kökssoffan tex. Från början var det givet att den skulle bli vit men nu tycker vi att det var bra att vi inte målade den!

Mycket pladder blev det idag! Jaja nu ska jag väl göra lite nytta också :) Kram på er!

16 kommentarer:

Under en vind sa...

Vilken charmig hylla!! Den är fin som den är, men hos mig hade den blivit vit....

Ha en bra dag!
Kram!

Hem och Lycka sa...

Hoppas att lillen kryar på sig! Ja, är du osäker skulle jag nog råda dig till att avvakta.. Jättefin! kram

Lilla huset på prärien sa...

He, he, he... skönt att det inte bara är jag som snackar bajs! :) Vissa dagar är det bara helt snurrigt här och jag kan inte låta bli att undra vad jag gjorde med all tid när jag inte hade några barn. Jag kan knappt komma ihåg den tiden... :)

Kram Jenny

P.S. Skicka hit Myror i brallan sen när de varit hos dig! D.S.

Hemma på Landet sa...

Den där hyllan är fin vilket som...
De där ljusblå burkarna har jag med. :-)
Kramis

Mrs W sa...

hmmm jag tror nog att den hade blivit vit och avskavd hos mig... längtar ofta själv efter förändring

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig hylla! den är nog säkert snygg i vitt oxå;)

Kram Annica

Mamma C sa...

Den var fin hyllan, det är svårt att bestämma sig ibland.
Kram Mamma C

beas barnslikheter sa...

Tack för tipset om bloggen. Tyvärr har jag provat det tusen och en gång i olika varianter. Det är så konstigt att det inte går, för det fungerade ju faktiskt galant på den tidigare versionen och det här ska föreställa vara samma, fast med tre kolumner. Skumt!

Hyllan var jättefin...om jag var du skulle jag avvakta med att måla den om jag kände mig osäker. Själv tror jag att jag faktiskt skulle måla den, men det är lite svårt att vara helt säker. :-)

Skatan sa...

Det tror jag absolut att man blir ;-)

HOppas lillen kryar på sig snart!

KRam.

Marres Hörna sa...

Vilken fin hylla! Den hade jag kletat lite vit färg på. Men det är jag det! ,-)

Kram!

Viola sa...

Hejsan, svårt att råda dig, beror ju på om du har vitt föröver där den ska vara, har du inte det skulle jag nog låta den vara som den är, nickelbrickor är ju alltid vackra att ha i sådana hyllor, lycka till, VIOLA

Romantiska Hem sa...

Stakaren, hoppas att han kryar på sig snart. Hyllorna är jätte fina! Tycker absolut att du ska måla dem vita, de kommer då bli ännu finare, ler. Säger jag som är galen i vitt, dumt att jag svara kanske hhihi
ha en fin helg! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

johanna sa...

Hoppas lille man kryar på sig!! Ja fundera ett tag så att man inte gör något man ångrar=)
Kraaam

Les Cotrions sa...

Good morning my friend! I hope your son is better! I've to change completely my life now...it isn't a choice...I must do it! My partner left me and so I must leave our home and move to my mother! That's very difficult at my age...but I cannot afford to rent a house! I hope something will change in the future, but now...I haven't another chance!!!
I like your shelf...I think it's lovely in both the ways...white and natural! Whatever you decide...it's ok!!!
Have a nice week end!
Hugs
Vale

Ljuvligt Hemma sa...

Vilken fin hylla... är verkligen underbar som den är, men skulle nog även passa fin fint i vitt :) Trevlig helg! Kram kram.

Snusilus o Sannibus sa...

Vilken härlig hylla :) Den är fin som den är men kanske ännu finare i vitt!

Ha en skön helg och krya på den lille!

Kram, Susanne