måndag 1 september 2008

Snygg städ-partner!

Min "att göra-lista" är alltid lång efter att jag har jobbat några dagar. Nu talar vi alltså om städning....
Prio ett på listan idag var att dammsuga. Men det gör jag mer än gärna nu! Jag får nämligen göra det med min nya present: En VIT dammsugare! Vi bara gliiider fram tillsammans haha :)
Visst är den snygg? Nästan så att jag vill ha den framme hela tiden :)


(Hmmm ibland är det bra att fota för nu såg jag att det ligger något under soffan, haha)


Ja det är väl ungefär det jag kommer att ägna mig åt idag....städning. Dumt egentligen eftersom det hade varit skönt att vila lite efter helgens jobb. Men jag mår mycket bättre och kan slappna av mer om det är städat. Är det inte så för er med?
Nu blir det en liten kaffepaus!
Ha det bra!

17 kommentarer:

Ulli sa...

Städningen blir ju roligare med bra prylar! Dammsugaren var jättefin och du har så rätt. Känns alltid bättre att ta det lugnt när det är städat och fint. Då kan man njuta av en ledig stund.

Ha en fortsatt bra dag!
Ulli

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha känner igen det där så väl! Var jag än plåtar så dyker något oväntat upp, en barnhand, en leksaksbil eller en förrymd strumpa.Men det är väl det som kallas livet;)

Kram Annica

Nettan sa...

Vilken " snygg " städkamrat du skaffat dig.
Visst är det härligt & man kan njuta när det är nystädat =0)
Kram, Nettan

Inredningsgalen sa...

villken dröm, din vita fina damsugare! Ang hallmattan jag hittade på Åhlens, måtten kommer jag ej ihåg men kalaset kostade 299.-

Something White sa...

Did you get a new vacuum cleaner? Oh lucky you! Mine is so old and doesn't work very well. I do like your white one and I wish you many happy hours of cleaning!! :D

Mrs W sa...

Härligt! städa med stil :-)

me and alice sa...

Vilken lyx dammsugare. Annat det mot min gamla dammiga mörkröda grej! Hi,hi.... Säga vad dom vill, men har man snygga grejer är det faktiskt roligare att städa. Ibland i alla fall!! *fniss*
kram Susanne
ps. Ja, det är muggarna från Indiska

Hem och Lycka sa...

Vilken snygging! Rätt färg också ;-) kram!

Kamomilla sa...

När jag kommer hem från jobbet brukar jag först ta itu med det tråkiga städandet, röjandet eller småplockandet för sen är det så skönt att sitta ner och njuta!

Mamma C sa...

Tänk vad en sådan fin vit sak kan göra städningen till något så roligt.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Jättesöt liten dammsugare. Jag kom ihåg att jag också kände sådan städglädje när jag köpte min för något år sedan... konstigt, det är helt som bortblåst nu. Ingen städglädje alls. Men jag mår precis som du, mycket bättre, om det är städat. Därför städar jag ändå! :)

Just nu har elen pajjat hos oss så vår diskmaskin går inte att köra.... suuuuuuck! Så himla jobbigt!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygg dammsugare du har. Måste ju vara mycket roligare att städa nu. Matchar ju bra till inredningen, *s*.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Annas Vita Hjärtan sa...

Snygg städkavaljer du hittat...hihi

tack för de värmande orden om vår monter. Ja det är våran egen design på stolsdynorna. Det fins med volang i bak eller med dragkjedja så man kan ha kudde i. Dessa kan du köpa hos oss eller hos någon av våra återförsäljare runt om i landet.

Kram Anna

Karna sa...

Glir rett inn i interiøret denne, kjekt at arbeidet går lettere...å støvsuge er jo ikke akkurat det mest spennende en må gjøre... =0`

"M" sa...

Klart dammsugaren ska va VIT....hihi

HOME SWEET HOME sa...

Hallå vet inte hur jag hamnade på din sida , men är hemskt glad att jag gjorde det , för det var en jättefin blogg du har , och jättefin DAMMSUGARE WOW den var underbart snygg.
Ha en bra och nystädad helg/Bitte

Karin med Q sa...

Hej!

Dammsugaren är supersnygg och ser ut att vara perfekt storlek. Var köpte du den? Vad heter modellen? Vore tacksam för svar eftersom jag är på jakt efter en ny med just den här looken ;)