fredag 12 september 2008

Stundande 5-års-kalas!

Snart är bordet dukat med tårta, kakor, kaffe, saft mm....
Vänner och släkt fyller huset med prat och skratt.
Extra stolar dras fram till bordet så att alla får plats.......

Golven fylls med presentpapper och leksaker.
Små barnfötter springer runt fort, fort.

Pippi verkar leta efter kaksmulor redan nu :)

Kan ni se det framför er på de här bilderna? Visst känns de tomma och kala när man läser texten som är till? :)Hur mycket man än piffar, städar, fixar och donar så är ett hem inte perfekt om det inte finns liv och kärlek där! Eller hur?

Idag fyller vår son 5 år! Stora killen.... :) Det låter som en klyscha att säga "tiden går så fort" men det är verkligen sant! Jag kan inte fatta att de redan har gått fem år sen han kom till världen och samtidigt kan jag knappt minnas hur det var utan honom! Lycka är att ha barnen som berikar ens liv så :)

Nu är det tårtbakningsdax (härligt ord va?)! Kram!

19 kommentarer:

Willewira sa...

Så städat och fint!! Och kalas ska det bli!
Ett stort Grattis till den lille stora killen!

Visst går det fort! Jag kan inte heller fatta att vår stora kille redan är 10 år. Börjar skönja tonårsfasoner redan... hej och hå!

Önskar dig lycka till med kalaset och en riktigt skön helg!
Kram Willewira

Lilla huset på prärien sa...

Det ser ut som om ni kommer få en sjudundrande fest för den lille killen! Hälsa honom och gratta så gott! :)

Kram Jenny

Viola sa...

Hejsan, ha nu ett riktigt härligt kalas, antar att det håller på för fullt just nu och se till att ni får en skön helg oxå, kram VIOLAN

Leamarlené sa...

Vilket kul kalas det kommer att bli. Jag saknar dom stora barnkalasen. Mina är ju redan 17,15,12år. Fick barn väldigt tidigt och det känns nu för det är nu många skaffar sin första...i min ålder. Så lite avensjuk blir jag på att inte få ha småbarns kalas.Lycka till och ha det jätte trevligt.
kram/marlene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag kan inte annat än hålla med. Tiden rusar iväg...

Grattis till stora karln:)

Kram Annica

Inredningstokig själ sa...

Du har så rätt så...vad vore ett perfekt hem utan känslan av KÄRLEK!!

Underbart vackra bilder....lugnet före "stormen"!! Hoppas ni får en fin födelsedagsfest!!

Mrs W sa...

Ja det är när jag läser rader skrivna som du skrev nu som jag bromsar ner och inser hur lyckligt lottad jag är över att få ha mina två pojkar

Skatan sa...

Hej och tack!

Mysigt med 5-årskalas. Här blir det snart både 4-års och 0-års...i samma veva :)

Sov gott!

/Anna

Karna sa...

Lykke til med selskapet, kommer nok til "å sette farge" på interiøret kan jeg tenke meg..hi,hi..

GOD HELG TIL DEG OGSÅ!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!!

Grattis till sonen!! :)

Och visst är det så, du beskrev det exakt! Oavsett hur fint ett hem är så är det ju inget "hem" om det inte familjen som lever där och all kärlek och känsla :)

Jo tiden flyger fram :)

Ha en härlig födelsedag för honom och en härlig helg!

Kram, Susanne

Ann-Catrin sa...

Hallå där!!

kan tänka mig att det fixas och donas nu... när ens "stora2 kille blir 5..
Härliga förebilder från ert vackra hem... kan du inte visa efter sen.. fniss!!
ha en fin fördelsedag!
Kram A-C

Kamomilla sa...

pippi har näsa för godsaker hon va? ;)

Nilla sa...

Önskar att jag slapp vända på huvudet och se kaoset bakom mig om en stund. Så städat och fint ni har det! Pedanten i mig mår dåligt när det är stökigt, barnens saker får ta plats men allt det där onödiga, det är det som jag inte klarar av!

Åren går fort, min stora kille fyller 13 i november, snart är han längre än mig. Vart tog åren vägen? Och jag är alldeles för ung för att ha en så gammal son *skratt*

Grattis till 5-åringen!

Kram Nilla

Hemma på Landet sa...

Lika fint som vanligt här inne. Ha det så kul nu.:-)
Puss

Granne med Selma sa...

Ibland är det kul att ta kort EFTER ett barnkalas också;-) Kanske inget man lägger ut på bloggen men något man kan ta fram och titta på nån dag när man tycker att det är stökigt... Allt är ju relativt:-)
Hoppas han hade det riktigt, riktigt roligt!
Kram Sussie

Maria sa...

Det är så sant allt du säger. Det måste finnas ett liv i hemmet för att det ska bli ett trivsamt hem.

Visst är det skoj med kalas och mycket arbete bakom,men det är det värt.
Lycka till!
Kram Maria

Gårdsromantik sa...

Grattis tillstorkillen ... i efterskott!

Kram Maud

MiaMaria sa...

Städat och fint och snart är det kalas.......

Tiden går så fort......

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Zassi sa...

Åh så fint :) ja visst är det underbart med kalas. Har dock inga egna men 2 bonusar. En av dom har vi kalas för imorron fredag.
Tjing//Z