onsdag 15 oktober 2008

Detaljer

Jag leker med kameran, försöker hitta nya sätt, vinklar osv.
Det bara bubblar i mig! Nu äntligen kan jag utveckla det intresse som har växt större och större inom mig!
Det finns massor att lära och bilderna blir ju inte perfekta men..... Ni får stå ut med mina experiment nu, haha!

Gick ett varv i köket och tog några detaljbilder:




En riktigt härlig färgklick är den här buketten som står på vedspisen just nu! Jag måste nog börja köpa lite mer blommor än vad jag gör. Nu har man ju verkligen blivit bortskämd med att ha fullt med vackra blommor runt sig :)

Här är det riktigt kallt och krispigt idag! En riktig höstdag med sol och vackra färger! Hur har ni det?
Hoppas er dag blir bra!

18 kommentarer:

Weronica - En mammas dag sa...

Jag försökte kommentera häromdagen, men hade inte lyckan med mig då - så nytt försök :). Vad roligt med en ny kamera! Jag vet hur man hamnar i kameraheaven! Och gratulationer i efterskott på din dag!

S o F sa...

Det blir bra det här ska du se. Träna på. :)

Detaljer tycker jag själv är väldigt roligt att fota och blir fint på bild.

Som den där bilden längst upp på dagens inlägg - Jättemysigt!

Ha det gott!

♥ Fyra årstider sa...

jag tycker också att det är så roligt nu när man kan ta fina bilder. Är du nöjd med tailsweep, ska vara med där nu.
Kram Lotta

Mitt vita hem sa...

Men vad avis jag blir, jag vill också ha en ny "riktig" kamera. Undrar om tomten är snäll i år?
Kram Heidi

Lilla Blanka sa...

Ja det är verkligen ur-kul att fota, det blir roligare och roligare ju mer man fotar och förhoppningsvis blir man bättre allt eftersom. Dina bilder är jättefina!

Kram vännen!
Mia

Anonym sa...

Visst är det kul att ta bilder och experimentera! Jag har just tagit en del fina närbilder på en amaryllis jag har som blommar nu. Lite fel tid men jag är glad som fått den att överleva i 3 år så att det är lite julstämning redan nu gör inget! . )

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul att prova sig fram så och experimentera:)
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Superfina experiment, vad duktig du är! kram!

Marias Kakburk sa...

Tack, jag med:)!

Ja dn varianten har jag också druckit, iktigt gott. Har du inte testat med Baileys eller Dooleys (lite osäker på stavningen:) så måste du göra det, riktigt gott:)Klart man ska vara generös med grädden ;)

Kram!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vad roligt det måste vara att ta snygga bilder och kunna leka med kameran! Och fint blev det också!

Kram o ha en fin torsdag!

Susanne

Nygammalt sa...

Vilken fantastisk present du har fått! Vilken lycka att få gå runt och fota med en sån fin kamera. Tror att min lillasyster har samma modell och den är bara sååå bra.

Kram.

Mamma C sa...

Du kommer bli ett proffs på denna kamera vad det lider. Alla är vi barn i början.
Kram mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Tjusigt! Fortsätt du att experimentera lite - det är så himla kul att fotografera. Jag har nästan jämt min kamera med mig :)

Kram Jenny

Leamarlené sa...

Oj vad snabbt du lär dig kameran. Kan tänka mig att det har blivit många bilder. Dom är jätte fina dom du visar.Gick en fotograf utbildning i ett år. Det var jätte kul att stå i ett labb och ta fram egna bilder. Nu förtiden är det bara digitalt dom gäller...men min största önskan är att ha ett eget labb....jätte kul.
kram, Marlene

Annas Vita Hjärtan sa...

Det blir ju jätte fina bilder, duktig tjej!

Jag måste också lära mig, det verkar ju vara en rolig hobby!

Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

åh den kameran suktar jag med efter till min stooora dag! härlig ängel, den du hon hade verkligen små vingar, hihi!

ha det gott i din fotoyra!
varmkram lotten

Linnéas Skafferi sa...

Roligt att du gillar bloggen! Lägg till mig på bloggkoll du!
Du har en riktigt mysig blogg du med!

Trevlig torsdag!

Nilla sa...

Vilka fina bilder, särskilt översta! Ha det bra.