fredag 31 oktober 2008

Flashback

Ett år har gått sen jag startade den här bloggen!
Den har gett mig så mycket glädje, inspiration och nya bekantskaper !
Det var med ett litet pirr i magen och förväntan på något nytt som jag skrev det här :)

Idag tänkte jag att det ska bli en bildkavalkad och minnen på året som gått!

Några nya möbler har fått flytta in!
Soffan som sambon fick ärva.....


.......och det vackra skåpet. Kommer ni ihåg hur det såg ut från början?

Chiffonjén som var rena klippet! Billigare än gratis kan det inte bli! Och vilken skillnad det blev efter många, många lager färg!

Hallen.....


......och dotterns rum fick sig en budget-make over....... (Tacka vet jag 10-litershinkar med vitfärg för en struntsumma!)

.....även vardagsrummet genom en så enkel sak som att byta soffklädslar!


Det mesta har fått sig en omgång av vitt :)


Mysiga stunder.....


Olika utmaningar, bla en om patina.

Jag har funderat fram och tillbaka. Bla på fördelar och nackdelar med det vita och på skillnaden mellan mig och Leila.
Sen fick jag ju träffa en bloggvän på riktigt! Så roligt!
Listan kan göras hur lång som helst......
Tack för att ni kikar in här, kanske lämnar en kommentar och tack också för alla fina, inspirerande bloggar!! En del av er var de som inspirerade mig att själv börja blogga :)
Kram!!
Var gärna med och Tävla!

28 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du visar! Kul att se det igen och vilken förändring det blir med vitt!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

vårt lilla hus sa...

Åååå va mycket fint!!! Lite vitfärg gör verkligen stor skillnad! Grattis på 1års dagen =)

Kram Helena

Hem och Lycka sa...

Åå, vilken underbar chiffonje och soffan såå vacker! Vad roligt med nygamla möbler! kram

Teena in Toronto sa...

Very nice!

Happy Halloween!

Happy blogoversary!

Flickan på landet sa...

Grattis till 1 år som bloggare!!Mycket fint har du hunnit med :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Gumman vilka vackra bilder:)
Och gratttis på ettårsdagen!
Kram Lallis

Lindas Vita Lantliv sa...

Hej på dig, tror aldrig jag varit här och ändåså läser jag att du haft bloggen ett år! Den är jättefin iaf..grattis till jubileumet! Du, det där skåpet du visar...me loooove...

Trevlig helg//Kram Linda

Malmkakan sa...

Vilket härligt inlägg! Fortsätt att inspirera med din blogg!
Det finns något åt dig hos mig. Välkommen!

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig flashback!
Kul för mig som inte var med från början!

Kram Maud

vårt lilla hus sa...

Tack snälla. Va glad jag blir =)Visst var julgransmattan fin! Och det var faktiskt ordinarie pris också!!!
Ha en mysig helg! Kram Helena

Moderncountry sa...

God kveld,

Og takk til deg gulliga vennen for at du inspirerer og ikke minst er en supergod bloggevenn!! Så herlig å titte tilbake på alle forandringer. Mye man gjør i løpet av et år, det må jeg si. Og alt til det bedre. Mye man kan forandre med lite. Tross stive malingspriser, fniss
Man skulle jo kunne svingt med en tryllestav, vips så var alt hvitt og lekkert :))

Jeg blir så glad hver eneste gang du titter inn, ville bare takke for alle hilsner og smil du legger igjen. Du er toppen!

Nyt helgen!
Varm klem
Aina

Flyarna sa...

Hej
Soffan är otoligt lik en som vi har, er är lite mer utsmyckad på ryggstödet, annars är de otroligt lika. Ja vitt det gör en otrolig skillnad, vi har precis gått lös med färg på vår öppna spis här uppe landet, vi gjorde själva spiseni sommras nu gjorde vi muren som är ute i hallen, vi får ta det pö om pö. Mannen skulle få en chock om jag drog på i full kareta. Ha ha..
Ha en skön helg. Kram

Nygammalt sa...

Tänk så mycket du har hunnit med på ett år, det är ju inte klokt! Men fint =)

Trevlig kväll.
Kram.

Ljuvligt Hemma sa...

Vad trevligt med en bildkavalkad & grattis till ett år :) Ha det nu så gott i helgen! Kram kram.

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Vilken härlig återblick du bjuder på, du visar mycket fint! :-)

Trevlig helg!

Kram Sara

Hemma på Landet sa...

Du har det ju så fint du gumman.:-) Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Grattis till ettåringen;)

Kul att du funnits här och inspirerat så länge!!!

Kramkram
Annica

Tårtsmulan sa...

GRATTIS på 1års dagen!

Ha en trevlig helg.
kram!

Lilla huset på prärien sa...

Stort grattis till ett helt år på bloggen - häftigt med sådan bildkavalkad och att titta tillbaka på året som har gått!! :)

Kram Jenny

Malin/Vita hjärtan sa...

Gomorron!
Jag har sytt en "fusk" hissgardin kan man säga =)
Jag har gjort ett veck (typ ett dragspelsveck) mitt på gardinen så det ska se ut lite som att det är två gardiner ovanpå varandra. Sen har jag fäst banden bakom/mellan vecket och rullat upp lite tyg med hjälp av en pinne så jag fick lite stadga.
Hoppas du förstod =)

MammaRebecca sa...

Hej va mycket fint du har:)Otroligt fint hem:)
Ha en fortsatt bra helg

MISSA INTE att tävla hos mig:)

Leamarlené sa...

Tänk att ett helt år har gått för dig i bloggvärlden...jätte kul. Och visst får man mycket inspiration av andra. Tänk vad mycket fint du har fått gjort.

Hoppas du finns kvar minst ett år till/ kram

Marlene

junhe sa...

du har ett vackert hem, tack för att du visar det =)

trevlig helg/ kram junhe

Mrs W sa...

ja vad mkt fint :-)

Hem och Lycka sa...

Sååå mycket fint du visar, tänk vad ett år går fort ändå! kram

Marit`s vita skrin sa...

Grattis på 1-års dagen.
Jag håller med, allt kan bli snyggt med vit färg ;)

Själv är jag en nybörjare på det här med bloggandet, lär mig nåt nytt varje dag.

Marit

Anna sa...

Vilken härlig blogg du har!! Hoppas att det är ok att jag länkar till dig!=)
Mvh Anna

Hanneles jul sa...

Grattis på 1-årsdagen!