onsdag 29 oktober 2008

Jullängtan

Jullängtan börjar smyga sig på mer och mer! Iaf att få pynta och göra det så där extra mysigt.
Satt och bläddrade i Sia´s julkatalog vid morgonkaffet.

Det är så vackert med en gnistrande, vit jul!

Men hjärtat klappar för det röda också.
Förra julen sa min dotter till mig: "Mamma lova att det blir en röd jul nästa år". Hon tyckte att det var alldeles för vitt. Jag förstår henne....Hon ser det inte alls på samma sätt, så klart. Hon vill ju åt den där mysiga, varma, ombonade känslan som det blir med rött. Så i år blir det nog mer rött här....

Några undrade vad jag köpte igår.
Vad det är kan jag inte säga än men jag kan avslöja att det var ett litet pris till den kommande tävlingen :)
Ha det bra!

16 kommentarer:

Lotta sa...

Hej
jag gillar både det röda och det vita och försöker att ha olika teman i olika rum så får alla det de önskar. Rött är jul för mig.
Sia katalogen såg himla trevlig ut.
kram Lotta

Marias Kakburk sa...

Tack snälla:)

Känner igen mig i det där:)

Kram

Inredningstokig själ sa...

Körde helt med en vit jul ifjol men i år kommer nog lite röda inslag :-)

Vilken fin butik ni besökt, alldeles underbara grejer!!

PS. jo, det var min dotter som ritade vid pulpeten ;-)

Wilda Stenlyckan sa...

Hej!

Tack! :-)

Det blir nog både rött och vitt för mig i år. Önskar så att jag hade ett VITT hem men nu har jag både färg på väggar och golv.. Väntar med att fixa tills vi hittar ett hus.

Ha en bra kväll!

Kram Sara

Ljuvligt Hemma sa...

I år blir det nog mer rött även hemma hos oss :)

Tårtsmulan sa...

För mig kommer det att bli både vitt och rött till jul. Julen för mig är röd och jag skulle inte kunna klara mig utan :)

Kram!

Kamomilla sa...

Jag ska ha en rödvit jul i köket, resten blir i lugnare skala. :)

www.missfixtrix.com sa...

Det börjar smyga sig in lite jul på lite fler ställen. Lantliv hade tydligen en tidning också. Längtar :)

Evelinas hus sa...

Åh vad mycket fint det ser ut att vara i den katalogen.
Min son tycker inte heller om vitt.
Kram Caroline

Ljuva ro sa...

Här har du en till som börjar längta...!

Angel.Pearls sa...

Sia,s katalog verkar smaskig! En sån skulle man vilja bläddra i..Tävling låter intressant.. Tack för gullig kommentar// Kram -Eva

MammaRebecca sa...

Nu är jag super nyfiken:)
De såg ut att vara en riktigt bra katalog:) ha en FAB kväll

Hem och Lycka sa...

Jag hade inte alls mycket rött förra året men i år blir det mer! Ska se om jag kan hitta ett par vackra löpare i vitt och rött till bordet.. kram!

Fyrabarnsmor sa...

Jag förstår din dotter,
men det ät ju barnen som ska bestämma :)

Helena/roomservice.blogg.se sa...

Jag var i STHLM på deras stora Sia-butik, du hade svimmat :)

Petra sa...

Åh, älskar Sias saker!