tisdag 14 oktober 2008

Känsliga läsare varnas! :)

Det har flyttat in en liten ängel i vårt hus........

....eller ja, så liten är hon väl inte........

.......men väldigt små och söta vingar har hon! :)



Gissa om vi alla fick oss ett riktigt gott skratt när jag öppnade presenten och fick se henne! Paketet låg i en Sia-kasse och då går tankarna automatiskt till lyktor och vaser.... Då blev det extra roligt att se den här kurviga ängeln! Inte vad jag hade väntat mig :) Hihi !


Av samma vän fick jag några piller "Barn på nytt 50mg"


"Verklighetsförvrängande. Trollar bort läskiga vuxenpapper och tokiga myndigheter. Varaktighet 3 timmar."


Det är så roligt för av samma vän fick vi en flaska vin i julklapp för några år sen. Vi gillar vin men är inga experter på sorter och så...... I alla fall såg vi att det var ett årgångsvin från 1990. Flaskan låg fint i en låda med träbotten och vi hade inte mage att korka upp vinet. Några år senare talade jag med min vän om detta och sa att vi fortfarande har kvar det fina vinet! Då hör jag världens garv i telefonen...... Men vad är det som är så roligt? tänkte jag.
Svaret kom som en pinsam överraskning..... Det är ju ett ljus!
Eeeh....hur dum får man bli liksom, hahaha!

25 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Nämen gu va roligt hi hi.. Ett ljus.. Och den formliga ängeln e ju så söt... ser fram mot att se vad som hände med pillren.... *fniss* åhhh jag måste läsa en gång till..
Kram kram Linda

carina sa...

hahah den ängeln gillar jag verkligen en kurvig dam.

Snusilus o Sannibus sa...

Hahaha vilka roliga grejer :) Verkar vara en uppfinningsrik vän!

Söt liten ängel!

Kram o ha en fin tisdag!

Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken härlig vän!
Och sådana piller vill jag ha:)
*s*
Ängeln storgillar jag.
Kram Lallis

Veras Photo sa...

Gu vad skön ängel!

StrandviksVillan sa...

*Fniss* hon var allt rund och go! Fast då jag står i ett provrum tycker jag att jag ser ut sådär, fast utan det söta leendet... Eh...

Hahaha, så kul med flaskan också!!

♥ Fyra årstider sa...

Hi, hi den var rolig...söt brud, känner att min ända kanske inte är så stor i allafall.
Kram Lotta

Mitt vita hem sa...

Gud vad jag skrattade när jag läste om ljuset, det där skulle hända mig med. Fin dukning du gjorde. Grattis i efterskott!!
Kram Heidi

bitte sa...

hehe

Ulrica sa...

Den ängeln är otroligt söt. Hittade den och några fler varianter i en butik inte långt från jobbet. Funderar på att ge en till min mamma i julklapp, den är riktigt likt henne =0)

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka fina presenter du har fått - vilka blommor och vilken fantastiskt fin kamera! Och så fint dukat du hade! Jättehärligt.

Skrattade gott åt ljusincidenten!! He, He...

Njut nu av att gå runt och fota allting!

Kram Jenny

Lockas lilla längtan sa...

Ha ha ha ha... Asgarv!
Du är för härligg, tänk att man kan vara så korkad ibland. Japp, jag är lika dan!
Ängeln är sååå gullig, en riktig liten tjockis! Så söt!

Kram Veronica

Lotta sa...

Blev länkad hit på något sätt, vilken härlig ängel.
Lotta

latara sa...

Ha ha ha - ibland råkar man avslöja vilket spån man är :-)

Ängeln är bedårande, snacka om kurvor!

Ehm... jag letar anledningar att få åka ner till Indian Kitchen igen (och igen och igen) och om ni är sugna på att åka dit och tänker att "sällskap från just lilla Tierp vore himla kul" så kan ni väl höra av er..? ;-)

Nu ska jag hämta en tom tvättsäck i badrummet för att verka trovärdig när jag går ner i källaren och kollar tumlaren, ha ha!

Kram!

Karin

Ljuvligt Hemma sa...

Hahaha... vilken rolig & söt ängel :) Kram kram.

Hem och Lycka sa...

Hihi, festliga presenter och så var det väl tur att ni började prata om det där vinet - så ni slapp bli förvånade den dag ni tänkt dricka upp det ;-) kram!

Mamma C sa...

Så söt den var en riktig charmig ängel. Kul med vinet :-)
Kram mamma C

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha, ja det var en riktigt kul historia;)

Ängeln var ju härlig och pillren likaså. Tänk om de funkar på riktigt! Då kan du gärna skicka över den ena till mig när du testat;)

Kram Annica

Kamomilla sa...

Vilken rolig och finurlig vän du har!!!

husvidhavet sa...

*fmissar* tänk så tokigt det kan bli.
Tjusig ängel, kan undra om hon kan flyga med så små vingar?
Kram Marith

Moderncountry sa...

Haha, du er morsom! Sitter og skratter enda av den fine store rompa og de struttende...ja du vet :))
Tenk om vi hadde synes det var like fint i virkeligheten!

God klem fra meg! fniss

Annas Vita Hjärtan sa...

Hihi vilka roliga presenter. Ängeln är ju bara så söt.

kram Anna

Karna sa...

He, he så søt den var, er vel en slik engel jeg blir hvis jeg kommer til himmelen...små vinger og tung bak....Morsom!

Karin Krut sa...

Det låter som en riktigt rolig fest och vilka härliga presenter :) Har du eldat upp ljuset än hihihi.. den var roligt :)
Ha en skön dag
Kram Karin

Handplockat sa...

JAA visst är de underbara dessa änglar från sia
man blir så GLAD

ha en toppen onsdag