lördag 18 oktober 2008

Lördag!

Jag har fått en Orchidee.
Jag tycker att orchideer är fantastiskt vackra men har aldrig köpt någon själv eftersom jag varit övertygad om att jag skulle ta död på dem direkt!
Nu har jag en iaf och vad jag har förstått så ska de stå ljust utan att vara direkt i solljus..... Matsalsbordet borde vara en bra plats då :)



Om någon var osäker på hur en orchidee ser ut så finns det ingen tvekan nu efter fyra bilder, haha.

Nu är det snart dags för ännu ett kvällspass.... Hoppas ni andra får njuta av en ledig lördag!

11 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, vad rolig du är: Det GÖR inte någonting att det är några bilder på en sådan skönhet:)
Jag älskar orkidéer. Har några av samma sort som den du har. De är ganska så lättskötta och du verkar ju ha fått bra innstruktioner. I ett rum där det släpps in mycket ljus så går det ju jättebra att ha den på bordet:)

Önskar dig en riktigt fin lördag.
Kram Lallis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig orkidé!

Det positiva är att dessa blommor är riktigt lättskötta! Jag är annars en sådan som lätt tar livet av blommor här hemma:)

Kram Annica

Mamma C sa...

Jo nog vet jag hur denna blomma ser ut allt. Min gubbe är tokig i denna blomma så vi har bara dessa i alla våra fönster. Lättskött men är ju inte så snygg när den är utan blommor.
Ha en bra lördag fast du ska jobba.
Kram mamma C

Vita ljuva tankar sa...

Orkideér är underbara. jag ahr provat att ha dem överallt härhemma, men de dör alltid tillslut. Min mamma däremot lyckas hålla sina i liv i flera år. Jag har väl inte ärvt hennes gröna fingrar. Jag tror iofs att det beror på att jag ställer mina orkideér direkt ovanför elementen på fönsterbrädet...

Lycka till i tävlingen!

Kram

Kamomilla sa...

Vackert!och visst är det kul med ny kamera...

Malmkakan sa...

Hej! Vilken härlig sida du ar. Har besökt dig flera gånger. Din orkidé kommer nog att stormtrivas hos dig skänk den kärlek, värme och en snapsstorlek vatten i veckan så mår den prima. Ett tips när den har blommat över är att ställa den mörkt under några veckor. Då brukar den blomma om ganska snabbt igen när man sätter ut den i solljus igen...

Fredrik sa...

Härlig blogg! Vill tipsa om en underbar webbutik: Valentin http://www.byvalentin.se ,trevlig kväll!

Mrs. b sa...

Fin orkidé! Det sägs ju att dom är lättskötta men jag har tagit kål på ett antal orkidéer... Så nu tror jag att jag kommer sluta få dom i present från svärföräldrarna... dom har nog insett att det är kört här hemma :-)

belles choses sa...

Hello,

your chandelier is just gorgeous!

Have a nice Sunday, regards from Germany,

Angelika

Lilla huset på prärien sa...

De är sååå vackra tycker jag. Och de håller faktiskt länge också! Kom ihåg att inte vattna dem överifrån bara - de gillar inte att stå med rötterna i vatten. Doppa krukan i vatten och låt den rinna av ett par gånger i veckan så trivs den bra!

Kram Jenny

Tårtsmulan sa...

Vilken vacker orkidé!!! Det som är så roligt med orkideér är att de blommar så länge och har man tur så blommar de om. De flesta av mina orkideér är på väg och blomma om vilket jag är jätteglad över för jag brukar inte ha tur med dem annars ;)

Ha en trevlig söndag.
kram!