måndag 13 oktober 2008

Min fina, fina present!

Jag njuter för fullt av alla vackra blommor jag har fått! De står lite här och var i huset och får mig på så gott humör! Den vackra rosbuketten på vardagsrumsbordet fick jag av min svägerska och svåger. Jag hoppas att de håller lääänge!



Men det som gör mig lyckligast av allt är den FINA presenten som alla hade skramlat ihop till!!!
En Nikon D60! Jag kan inte förklara i ord hur glad jag är! Jag är som ett barn vid jul :) Imorse när jag vaknade tänkte jag "Åh nu hinner jag inte fota något innan jag kör J till skolan" :) Jag vill bara gå runt med min kamera i högsta hugg och fota allt jag ser!

Det är massor att lära sig men redan nu så ser man ju en markant skillnad på bilderna! Och vilka närbilder man kan ta!! Vi har ett par ljuslyktor i våra fönster som jag har försökt fotografera förut men det har varit omöjligt eftersom man bara såg allt utanför fönstret ist.
Men nu så! Här är ett ex:

Så om ni ser någon rusa runt med en kamera framför ansiktet och fotograferar allt och inget - då är det bara jag som är i farten :)

Tack är inte ord nog för vad jag känner.....

22 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, jag förstår att du är mcyket glad över presenterna . Och kameran!
KRAM

Marias Kakburk sa...

Tack snälla för din härliga kommentar:)

Och grattis igen, vilken fin present:)!

Kram Kram!

S o F sa...

Vilken fantastiskt fin present!

Förstår att du är lycklig. :)
Blir det till att döpa om bloggen (eller fixa en till) till fotoblogg framöver kanske?

Lycka till med allt fotograferandet!

Lotta sa...

Hej,
vilken present! Förstår att du är glad över den. Blommor känns alltid lite lyxigt tycker jag.
Ha en bra dag.
kram Lotta

Living by Milla sa...

Stort grattis i efterskott! Vilken toppenpresent present du fick - klart du är glad!;)

kram Camilla

Cecilia sa...

En sådan kamera har jag också. Den är superbra! Men just nu använder jag den tyvärr mest i jobbet ...

Designe sa...

Hej och grattis i efterskott! Lyllos dig som fick en kamera!:)
Underbart att ha blommor överallt och så fint dukat, vilket långbord! Härligt med höstlöven!

Vilken koll du har som kommer ihåg att jag har gefleporslinet...jag tänkte oxå att de passar ju kanon ihop! :)
Ha en fin vecka och njut av dina blomster! Kram :)

♥ Fyra årstider sa...

Jag kommer ihåg när vi bytte kamera, det är sån skilland. Visst är det mycket roligare nu och ta kort.
Kram Lotta

Nilla sa...

DET kan man kalla en fantastisk present :) Snälla vänner du har :)

Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nu blev jag riktigt avis! Jag vill oxå ha en sån!!!

Kram
Annica

husvidhavet sa...

Stor Grattis i efterskott!
Det är så det ska vara när man fyller år - man ska få någonting man antingen minns eller som man verkligen önskat sig. På det här sättet så var det ju hur super bra som helst och även för oss bloggare -vilka fantastiska bilder vi kommer att få se!
Kram Marith

Kamomilla sa...

Jodu det är stooor skillnad på kamera och kamera... Grattis!

Mamma C sa...

Vilken present du fick förstår att du blev överlycklig för den. Mycket med finesser som du ska lära dig nu då.
Kram mamma C

Björk o Äng sa...

En kamera! Vilken toppenpresent :) Kan undra om man vågar hoppas på en sån nästa år när jag fyller...40!!! (Det där kändes allt lite läskigt att skriva...40!...tant eller vadå?) ;)

Jes/Vita villa vila sa...

Å vad roligt för dig vännen med en så fin present! Förstår att du fotar allt o alla - det är ju så himla roligt!

Kram Jes

Vägen till Drömhuset sa...

hallojs! ja jag tror vi tappat bort varandra på vägen nånstans :) men nu så :) *ler*

ja jag vär illa däran i EHEC men nu är jag smittfri och pigg (eller nja iaf något piggare)... så skönt att vara hemma :)

vilken fin kamera du fått, vad avis jag är :) den skulle jag också bli glad över.. kanske får visa den för sambon och bliiiinka lite med ögonen :)

hoppas allt är bra med dig annars :)

stor kram sara

Vägen till Drömhuset sa...

grattis också såklart!

Leamarlené sa...

Vilken present. Det är ju världens lycka att äga en systemkamera...många som vill ha en sådan. Vilka vänner du ha i alla fall...ta vara på dom.
Har själv en canon systemkamera och den används ganska mycket. Tar oftast den lilla till blogg bilderna. Det är så kul att fotografera och du kommer säkert att ta massor med fina bilder.
Kram, Marlene

Ett hem på landet sa...

Grattis! Kikar in i din blogg och ser att du fyllt år. Vilken underbar present, tänk vilka fina foton du kommer att ta nu.

Måste bara säga att jag tycker om din blogg. Vilket mysigt hem ni har och så fint du inreder.
KRAM

Zizzi sa...

Underbara blommor och jättefin present! Jag förstår precis hur du känner! Jag fick en kamera i julklapp, och då gick jag runt och fotade olika detaljer i huset. Barnen och johnny tittade på mig som om jag var knäpp! :-)
Kram cissi

Wilda Stenlyckan sa...

Grattis till en fin fin kamera!! Önskar mig också en ny, bättre kamera, kan tänka mig att det blir 100 ggr roligare att fota!

Kram Sara

Vita hjärtan sa...

Hej och grattis i efterskott! Vilken fin present du fått, förstår att du är glad!

Kram Annemari