söndag 26 oktober 2008

Rensa städa ......Kaos!

Imorse vaknade jag med en tanke i huvudet : Rensa!

Vi har en garderob med jackor och skor som inte var att leka med! Öppnade man dörren så var risken övervägande att man skulle bli anfallen av diverse skokartonger och annat.
Tanken var att över huvud taget kunna se vad som fanns där och sen att rensa bort det som inte används längre. Dessutom måste jag få en överblick av vad barnen har för vinterkläder som funkar i år också.
Det gick bättre än förväntat faktiskt! Fyrtioelvatusen skokartonger var tomma (???) så de är bara att elda upp. Nu står skorna prydligt uppradade!

Nästa steg var ytterkläder, vantar, mössor osv. Jag hittade massor av sånt ute i förrådet som vi har fått ta över efter min väninnas son! Perfekt!! Som nytt dessutom :)

So far so good......

Men sen började jag titta mig omkring i huset...... Oh my! Hur mycket kan man röra till det genom att rensa i ett par skåp?
Dessutom har sonen radat upp alla pokemon-gubbar och nåde den som välter dem!! Alltså måste jag ta ett stort kliv varje gång jag ska förbi där :)




Så nu är jag mer eller mindre tillbaka på ruta ett. Resten av dagen får gå till att.....rensa......igen.
Tur att det är så skönt när det väl är klart. Lön för mödan liksom :)
Kram på er!

23 kommentarer:

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Jag kör lite rensning varje helg, det är så skönt. Idag har jag tömt på återvinning m.m
Ha det bra
Kram Lotta

Kamomilla sa...

De känns alltid som att det bli kaos först och så flyttar sig kaoset från rum till rum. Först sen kan man ta det till att få ordning på torpet...Men i något skede är man nästan redo att ge upp...

Lotta sa...

Hej,
har också börjat rensa i röran med ytterkläder skor mm, men det känns som man hela tiden får projekt längs rensningsvägen. Visst är det skönt när man fått något iordning.
Kram Lotta

Tårtsmulan sa...

Jag känner igen det där fenomenet ;)
När jag väl rensat och fått ett skåp prydligt så ser resten av lägenheten ut som ett mindre slagfält, konstigt det där...

Ha det bra.
kram!

S o F sa...

Efter en sån storröjning njuter jag enormt! Älskar att röja och slänga.

Vid det här laget är du nog klar, och bara njuter du också. Härligt!

Ha det fint!

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman :) jadu känner igen mig massor i det du skriver, man får nästan rensa hela huset på en gång för allt ligger överallt.. ska bli skönt när undervåningen är klar, då ska jag rensa så det sprutar om det!

hör av dig om du kan åka till åsby då, det är såååå mysigt där då :) kanske kan mötas för en fika?

stor kram sara

Mamma C sa...

Känns skönt att få rensa ibland man blir som en ny människa.
Kram mamma C

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är så väldigt skönt med lite rensning nu och då:)
Kram på dig, gumman.
/Lallisressne

me and alice sa...

Finns inget härligare än att rensa ur hemma! Förstår precis känslan du känner efteråt!! Det konstiga är att vi loppistokar aldrig blir färdiga med rensningen. Man bara liksom fyller på!! Hi,hi...
kram Susanne

Tulipa sa...

Börjar man rensa på ett ställe så har man genast rörigt på ett annat!
Bara man får slutföra vad man börjat på!
Kram Tulipa

|| p e r l a n sa...

Ja en rejälv rensning hade inte vi dött av heller här hemma.. Speciellt inte inne i dotterns rum.. Men det får nog mamman ta på sig. För är dottern med så ska ingenting tas bort! haha
kram

Anna sa...

Svar. Ja visst är dom fina :) Det var minsann en fin samling figurer han hade :)

Ann-Catrin sa...

Känner iegn deyt där.... men det är skönt att rensa i allafall!!

kram på dig
A-c

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hmmmm det där fenomenet känner jag definitivt igen! Usch och fy säger jag bara!!!

Men visst är det härligt när man äääntligen når till den punkten då man faktiskt kan känna sig klar!

Kram Annica

Hanna i Det stora grå huset sa...

Härligt att rensa.... Borde inspireras av dig där... :)
Tur för dig att du inte välte några pokémon-figurer!!! ;)

Ha en fin ny vecka!
Kramis Hanna

johanna sa...

Hej
Visst mår man bra av att röja..det är en riktig lättnad , men som sagt det ställer till överallt.
Kraaam

My Lovely Things sa...

Vilka underbar pokemongunbbar..ja det är vad min son skulle tycka..

Tänk vad barn samlar på sig..min son har massa pokemon kort..gosdjur och väskor med pokemon..

Visst är det härligt med rensning..så skönt att få iordning..
ha det så bra..
kram anna

MiaMaria sa...

Hej!

Vad du är flitig, det behövs lite rensande då och då.....

Blir snart rött i min säng.....gillar det också...

HA´en bra måndag!
MiaMaria

Frida sa...

Men visst är det skönt när det är gjort!

Villa Hemmet sa...

Skönt att rensa!

Hihi, fnissar när jag läser om Pokemon. Det är likadant här hemma, fast ibland byter de bara "ägg" med varandra :-D

- jenny

Jiovanna sa...

Jag tycker det är underbart härligt att städa. Mest för att jag blir så glad av att se resultatet. Ibland är det lite motogt men visst känns det härligt när man är klar!?
Angående ljus så används det otaliga, vill nog inte ha reda på hur många.. :)

Lilla huset på prärien sa...

Ahh, men hav förtröstan - du har ju städat i garderoben! Det tyckte jag var jättebra! Var nöjd med det du har gjort istället för att fokusera på vad du inte har gjort. Det kan du göra senare när det passar :)

Hoppas du får en riktigt bra vecka!

Kram Jenny

Jennyshemochharmoni sa...

Riktigt bra jobbat! Det är så skönt när man rensat något men visst blir det kaos samtidigt :) KRAM!!