onsdag 22 oktober 2008

"Solfångare"

Man märker att ljuset ändras nu. Även om det är sol så flödar inte huset i ljus på samma sätt som för bara några veckor sen.
Några strålar letar sig fram till chiffonjén och skapar vackra kontraster.





Jag hoppas innerligt att det blir en ljus vinter och det som återstår av hösten för jag behöver verkligen ljuset! Jag mår mycket bättre av det!
Förra vintern var så grå och trist och jag har nog aldrig saknat solen och ljuset så mycket som då!

Ser ni att min lilla "Blogoversary-mätare" är på nedräkning nu? Snart har jag haft bloggen i ett år! Det måste vi ju fira på något sätt! Eller hur? Håll ögonen öppna!

Tjingeling!

19 kommentarer:

Björk o Äng sa...

Jag måste bara säga att jag avundas dig din nya kamera, det blir ett helt annat djup och färgåtergivningen går ju inte att jämföra....med min kassa kamera alltså :) Har upptäckt att rosa är en färg som är synnerligen svår att få bra på bild...men men...får väl sukta ett tag till :D

By the way, din kandelaber (eh...stavas det så?) som du har på bloggbilden har jag en exakt likadan, din är nog lite mer välputsad än vad min är *haha*

Kram
Camilla

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina bilder och vad snygg chiffonjen är!
Kram Lallis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Din chiffonje är en fantastiskt vacker möbel!

Ja det där med ljus är ju så viktigt!

Visst gillar jag att tända ljus och krypa upp i soffan men solljus slår ju detta med hästlängder!!

jag längtar till våren jag...

Kram Annica

Wilda Stenlyckan sa...

Hejsan!

Vilken fin chiffonje du har, bilderna är superfina :-) Vad smart med en blogoversary. Har aldrig sett en sådan förut..

Kram Sara

Useful Art sa...

Oj vilka härliga bilder! Ser jättefint ut!

/Sara

Mrs W sa...

hmmm jag håller på precis som du att försöka lära mig min kamera... det går si så där... :-) jag håller ögonen öppna efter ngt extra för att hjälpa dig att fira

♥ Mitt vita hus ♥ sa...

Vilken vacker sekretär:)Och vackra bilder
Kram M

Ann-Catrin sa...

Sitter här och drömmer mig bort i dina vackra bilder!!
fantastikst!!
javisst är det något speciellt med hörsolen... den letar sig verkligen in!!

Tack för njutning!!

KRAM
A-C

Inredningstokig själ sa...

Jaa, vi ska hoppas på en ljus vinter med mycket sol....så vi hålls på gott humör *BLINK*....och då blir ju också bilderna vackrare (så viktigt, Ha haa....)

Hem och Lycka sa...

Vackra vita vyer.. kram

MammaRebecca sa...

Jätte fina bilder:)Du är ju super duktig med kameran;) Ha en fab kväll

Mamma C sa...

Så fina bilder du tagit.
Kram mamma C

MiaMaria sa...

Hej!

Underbara sol bilder på din vackra chiffonje.....

Vill också ha en ljus vinter...

Ha´det så gott!
MiaMaria

Ljuvligt Hemma sa...

Vilka vackra bilder... jag bara njuter :) Kram kram

Sublim Design sa...

Vad vacker din chiffonje är!
Levande ljus värmer upp höst mörkret:)
Må så gott
/S

Romantiska Hem sa...

Åh så himmla mkt vackra bilder! Jag vill också passa på att säga att jag så gott som flyttat min blogg till:
http://romantiskahem.blogspot.com/

Marias Kakburk sa...

Tack:)

Kul att du ser fram emot tävlingen!

Ha det så bra, kram:)

AnnaKarin sa...

Men vad fin chiffonjen blev!!! SUPERFIN! Ha en jätteskön helg kära du!

Jen sa...

Vilken fin chiffonje, den skulle gärna få bo hemma hos mig!

Ha det gott! / jen